Image 1
Image 2

REZULTATELE ÎNVĂȚĂMÂNT

Cinci „categorii de profesori” identificate de președinta ARACIP

Cinci „categorii de profesori” identificate de președinta ARACIP
Într-un mesaj publicat pe Facebook, președinta ARACIP, Mariana Dogaru, susține că dacă „gândim generalități ce duc mai degrabă la etichetare, nu avem cum să obținem rezultate”, ....
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

…. în contextul dezbaterii create de publicarea rezultatelor elevilor de clasa a VIII-a la simularea Evaluării Naționale.

 

 

Șefa agenției care evaluează toate școlile din România și care se ocupă de asigurarea calității în învățământul preuniversitar scrie că își exprimă această opinie în calitate de „profesor de profesori”. „Mi se pare nedrept să îi punem pe toți la un loc” spune aceasta și, după ce a scris că nu trebuie să existe etichetări, Dogaru identifică cinci „categorii de profesori”. Președinta ARACIP se poziționează „de partea profesorilor” și transmite mesajul că aceștia „au nevoie să fie sprijiniți, nu să fie blamați”.

 

 

Reamintim că, la Matematică, aproape 60% dintre elevi nu au luat nota 5 și au fost doar 91 de elevi cu nota 10. În plus, trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a care au scris la simularea Evaluării Naționale rezumatul cerut nu au luat niciun punct pentru corectitudinea punctuației în textul scris de ei, iar două treimi au fost depunctați la ortografie și gramatică.

 

 

Mariana Dogaru propune directorilor de școală, indirect, acțiuni pe termen lung în situația în care au obținut rezultate slabe la aceste simulări: „analiza modului în care se facilitează învățarea la nivelurile preșcolar și primar, modul în care elevii de acum, din clasa a VIII-a au fost susținuți după evaluările de la clasele a II-a,a IV-a, a VI-a”.

 

CITEȘTE ȘI:

 

Inspecțiile școlare nu vor mai putea fi făcute de inspectorate, ci de noul ARACIP

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with