Image 1
Image 2

NE DIGITALIZĂM ÎNCET

Competență digitală foarte scăzută în România

Anul acesta, 56% din populaţia Uniunii Europene cu vârsta cuprinsă între 16 şi 74 de ani avea cel puţin competenţe digitale de bază, cea mai scăzută pondere fiind…
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

… în România (28%), Bulgaria (36%) şi Polonia (44%), arată datele publicate vineri de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).

 

În 2023, cea mai ridicată pondere a persoanelor cu vârsta cuprinsă între 16 şi 74 de ani care aveau cel puţin competenţe digitale de bază se înregistra în Ţările de Jos (83%), Finlanda (82%) şi Danemarca (70%).

 

Indicatorul privind competenţele digitale este unul dintre indicatorii cheie de performanţă în contextul “Deceniului digital”, care stabileşte viziunea UE pentru transformarea digitală. Ţinta pentru 2030 este ca 80% din cetăţenii UE cu vârsta cuprinsă între 16 şi 74 de ani să aibă cel puţin competenţe digitale de bază.

 

Utilizarea unui motor de căutare pentru a afla rezultatul unui meci de fotbal, gestionarea banilor noștri prin servicii bancare online, postarea pe platformele de comunicare socială pentru a partaja un videoclip amuzant cu prietenii sau solicitarea unui certificat de naștere pentru un nou-născut – toate acestea necesită competențe digitale. Însă competențele digitale nu se referă numai la ceea ce este util în viața noastră personală, ele ne ajută și la locurile noastre de muncă.

 

În Europa, peste 90 % dintre profesii necesită un nivel de bază de cunoștințe digitale, la fel cum necesită competențe elementare de alfabetizare și competențe numerice. Utilizarea tehnologiei digitale se răspândește în toate sectoarele, de la întreprinderi la transporturi și chiar până la agricultură. Cu toate acestea, aproximativ 42 % dintre europeni nu dispun de competențe digitale de bază, inclusiv 37 % dintre cei care sunt activi în câmpul muncii.

 

Este importantă și îmbunătățirea competențelor noastre digitale dincolo de nivelul de bază. Competențele digitale avansate ne pot ajuta în locuri de muncă precum marketingul digital, platformele de comunicare socială și multe altele. Iar nevoia de competențe digitale la locul de muncă nu va face decât să crească.

 

CITEȘTE ȘI:

Primăriile vor cumpăra cu bani din PNRR echipamente digitale pentru dotarea claselor

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with