Image 1
Image 2

CONCEDII ÎN EUROPA: Tot mai mulţi sătmăreni solicită cardul european de sănătate

Conducerea CJAS la confeirnta de presa
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

CONCEDII ÎN EUROPA: Tot mai mulţi sătmăreni solicită cardul european de sănătate

Cardul European de Sănătate este unul dintre documentele pe care sătmărenii l-au solicitat tot mai des în perioada vacanţei de vară.

Datele Casei de Asigurări de Sănătate Satu Mare arată o cerere crescută din partea locuitorilor judeţului pentru luna iulie când s-au înregistrat 1459 de solicitări de eliberare a acestui document, cele mai multe de la începutul anului 2023. De altfel, odată cu debutul vacanţei şcolare şi a perioadei de concedii s-a remarcat interesul crescut al sătmărenilor pentru obţinerea cardului care asigură acces la asistenţă medicală de urgenţă pe timpul şederii temporare într-un stat UE şi nu numai.

Sinteza CJAS Satu Mare arată că de la începutul anului şi până la data de 28 august 2023, au fost solicitate 5498 de carduri europene de sănătate.

Numărul de solicitări pe fiecare lună se prezintă astfel: ianuarie – 358: februarie-357; martie- 474; aprilie – 460; mai -674; iunie 910; iulie – 1459 şi august – 805.

Procedura pentru obţinerea cardului european de sănătate este simplă şi constă în două variante: online sau fizic.

Cardul european de sănătate se emite gratuit, la cererea dumneavoastră şi vă dă dreptul la asistenţă medicală devenită necesară în timpul şederii temporare în Uniunea Europeană, precum şi în Islanda, Liechtenstein, Norvegia, Elveţia şi Regatul Unit al Marii Britanii.

Prin şedere temporară se înţelege deplasarea unei persoane în unul dintre statele membre ale Uniunii Europene/Spaţiului Economic European/Confederaţia Elveţiană Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord pentru motive turistice, profesionale, familiale sau pentru studii, pentru o perioadă de timp de cel mult 6 luni.

Cum se obţine Cardul European de Sănătate

Cererea pentru eliberarea documentului se poate transmite online sau fizic casei de asigurări de sănătate în evidenţa căreia sunteţi înregistrat ca persoană asigurată. Sunt necesare următoarele documente: cerere tip pentru eliberarea cardului european de asigurări sociale de sănătate; copie după actul de identitate (buletin sau carte identitate); acte doveditoare a calităţii de asigurat – adeverinţă loc muncă, copie ultimul cupon de pensie, ultima chitanţă ANAF. În cazul copiilor cu vârsta sub 14 ani este necesară o copie după certificatul de naştere. Cardul european de sănătate se eliberează în aproximativ 7 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii în sistem şi vă va fi transmis la adresa de domiciliu. În cazul în care curierul nu vă găseşte acasă, puteţi ridica cardul de la sediul Casei de Asigurări de Sănătate.

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate menţionează că pentru anumite servicii medicale este posibil să fie necesară co-plata, chiar dacă în România aceleaşi servicii sunte decontate integral. Cardul nu acoperă situaţia în care deplasarea dumneavoastră are ca scop obţinerea tratamentului medical planificat.

Toţi cetăţenii care au calitatea de asigurat în sistemul de asigurări sociale de sănătate şi fac dovada achitării la zi a contribuiţiei aferente pot solicita cardul european de sănătate.

În cazul minorilor, documentul se eliberează doar pe baza certificatului de naştere sau a actului de identitate. Cardul are o valabilitate de 24 de luni de la data eliberării şi se obţine gratuit.

Mai multe detalii despre Cardul European de Sănătate se pot obţine accesând site-ul www.cardeuropean.ro sau pe site-ul Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate, www.casan.ro.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with