Image 1
Image 2

Concertul pentru vioară de Sibelius, în programul de joi al Filarmonicii

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

După ce sătmărenii au avut ocazia în ultimii ani să asculte ciclul de simfonii ale lui Jean Sibelius, dirijat de Nicolas Waldvogel, vor avea ocazia joi, 23 mai, de la ora 18.30, să se apropie de o altă capodoperă a compozitorului finlandez: Concertul în re minor pentru vioară și orchestră op. 47, încheiat în 1905, o demonstrație de măiestrie componistică a unui autor care în tinerețe și-a dorit să strălucească (și) în calitate de violonist.

Absolvent al Royal College of Music și Royal Academy of Music, violonistul britanic Florian Rago, solistul serii, este câștigător al Medaliei de Aur la concursul de la Osaka. În 2014 a participat la Concursul ”George Enescu. A studiat cu profesori de renume, ca de pildă Donna Lee Croft, Igor Petrushevski, Zakhar Bron și Maxim Vengerov. Cântă pe o vioară realizată special pentru el de maestrul lutier Bharat Khandekar. Este printre puţinii violoniști care abordează în întregime cele 24 de Capricii ale lui Paganini, pe care le-a imprimat recent pe CD. El revine după doi ani pe scena sătmăreană.

Dirijorul Ștefan Novak programează pentru partea a doua Simfonia 101 în Re major ”Ceasornicul” de Joseph Haydn, din al doilea ciclu al Simfoniilor londoneze. El va dirija a doua zi orchestra într-un program special în deschiderea Zilelor Orașului.

Este valabil abonamentul cu numărul 28, iar biletele se găsesc la intrarea sălii de concerte din Pasajul Ștefan Ruha.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with

REVISTA ACOLADA

Au apărut numerele 11 și 12

Cronica literară semnată de Gheorghe Grigurcu în nr. 12 al revistei este dedicată unuia din colaboratorii de bază ai „Acoladei” încă de la primul ei număr, apărut în octombrie 2007. „Activitatea infatigabilă, scrupulul observației, cultul detaliului constituie pentru Constantin Călin premisele favorabile ale unor atitudini critice.