Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Daniel Mazilu (ARTRI): Aspectele legate de costuri sunt cele mai stringente probleme ale transportatorilor

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Subsecretarul general al Asociaţiei Române pentru Transporturi Rutiere Internaţionale (ARTRI), Daniel Mazilu, afirmă, într-un interviu acordat Agenţiei Naţionale de Presă AGERPRES, că aspectele legate de costuri sunt cele mai stringente probleme cu care se confruntă la ora actuală transportatorii români.

Daniel Mazilu a mai adăugat că o altă problemă serioasă o reprezintă şi întârzierea încasărilor, care uneori ajunge şi la 90 de zile de la efectuarea curselor.

 

AGERPRES: Care sunt, la ora actuală, cele mai mari probleme cu care se confruntă transportatorii români, atât în activitatea desfăşurată pe teritoriul României, cât şi la nivel internaţional?

Daniel Mazilu: Prin natura activităţii lor, transportatorii se confruntă cu o multitudine de probleme, unele specifice activităţii în sine, şi altele generate de contextul economico-politic, naţional şi internaţional.
La ora actuală, cele mai stringente probleme rămân cele legate de costuri. Şi ne referim la costuri mai mari pentru combustibili, pentru întreţinerea vehiculelor, pentru asigurări, pentru personal, pentru diferite şi multiple taxe, oficiale şi ‘neoficiale’, care pun şi mai multă presiune pe firmele de transporturi de la noi. O altă problemă serioasă este şi întârzierea încasărilor, care uneori ajunge şi la 90 de zile de la efectuarea curselor. Adunând costurile ridicate cu plăţile întârziate şi cu practicile de concurenţă neloială, obţinem o atmosferă internă destul de stresantă pentru transportatorii români.
Peste aceste probleme se suprapun cele care ţin de contextul în care se organizează şi se desfăşoară activitatea de transport. România are încă o infrastructură subdezvoltată, care generează blocaje şi întârzieri, amplificate întotdeauna de capriciile meteo ale anotimpurilor pe care le traversăm. Chestiunea aceasta trebuie privită cu multă seriozitate de autorităţi pentru că, pe termen lung, ea poate cauza dezechilibre macro-economice, după cum a fost cazul şi în trecut.
O altă piedică, care nu poate fi trecută cu vederea, se referă la formalităţile necesare organizării şi demarării activităţilor de transport, dar şi a operaţiunilor de transport: licenţieri, autorizări, obţinere de documente specifice transportului etc. Este obligatorie traversarea unor etape birocratice anevoioase şi costisitoare, reglementate de o legislaţie greoaie şi neadaptată la condiţiile specifice ţării noastre.
O altă problemă foarte serioasă, mereu actuală, este cursul valutar. Acesta a fost ‘argintul viu’ al perioadei prin care trecem. În mod paradoxal, acest euro ridicat nu a generat o creştere masivă a exporturilor româneşti. Pentru mulţi transportatori, explozia cursului a însemnat o creştere a cheltuielilor contractate în euro. Efectele negative se vor vedea, din nefericire, în bilanţul contabil.
În plus, transportatorii internaţionali de marfă români se confruntă în prezent şi cu lipsa autorizaţiilor de transport pentru Turcia, Federaţia Rusă, Kazahstan, Belarus, Polonia şi Armenia.
Autorităţile noastre sunt responsabile de toate aceste probleme şi vor trebui să găsească repede soluţii. Dar nu singure, ci împreună cu asociaţiile şi organizaţiile reprezentative ale transportatorilor.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

IFPLUS NIVELUL DE TRAI ÎN UNGARIA

Sărăcia este în creștere în Ungaria: impactul asupra populației maghiare

Creștere alarmantă a sărăciei în Ungaria: 28% dintre maghiari nu pot face față unei cheltuieli neprevăzute de 100.000 HUF. Află detaliile impactului inflației și tendințelor economice actuale!

This content is for IZ Plus Lunar, IZ Digital+Print, IZ Duminica si IZ Plus 1 An, IZ Plus si Ziarul Digital 1 An, IZ+ si IZ PDF Lunar, IZ+ si IZ PDF 1 An, IZ+ si IZ PDF 3 luni, IZ+ si Tiparit si PDF Lunar, IZ+ si Tiparit si PDF 1 An, IZ+ si Tiparit si PDF 3 Luni, IZ+ si PDF <35 1 Luna, and IZ+ <35 members only.
Log In Join Now