
Ecranele tactile din interiorul noilor mașini încep să dispară, iar producătorii se îndreaptă spre revenirea la sistemul clasic bazat pe butoane. Mașinile de ultimă generație abundă în funcții controlate de ecrane tactile, însă această tendință nu este privită cu ochi buni de către NCAP, organismul care atribuie ratingurile de siguranță în Europa. NCAP susține că ecranele tactile sunt cauza unui număr crescut de accidente, ceea ce determină producătorii să se reorienteze către butoanele fizice în interiorul mașinilor.
NCAP a anunțat că începând cu 1 ianuarie 2026 va revizui sistemul său de evaluare, impunând ca cinci dintre comenzile principale ale autovehiculelor – claxonul, ștergătoarele de parbriz, semnalizatoarele, luminile de avarie și funcțiile SOS – să necesite butoane sau comutatoare fizice. Această schimbare vine în urma unei analize a potențialelor riscuri de securitate asociate comenzilor pur digitale.
Producătorii de mașini vor fi obligați să adapteze modelele lor pentru a obține ratingul de cinci stele dorit de la NCAP. Chiar dacă acest sistem de evaluare este voluntar, majoritatea producătorilor îl respectă deoarece este urmărit îndeaproape de către consumatori.
Matthew Avery, directorul de dezvoltare strategică al NCAP, a subliniat creșterea alarmantă a accidentelor cauzate de distracția șoferilor, care sunt tot mai mult concentrați pe interacțiunea cu ecranele tactile în timpul condusului. Această schimbare de abordare vine în încercarea de a promova o conduita mai sigură și de a reduce riscul de accidente în trafic.
CITEȘTE ȘI: Vânzările de autoturisme ecologice au crescut cu 76% în primele zece luni
Fii primul care comentează