Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

METODĂ DE PREDARE

Învățătoarea care a implementat la clasă cultura reușitei

Învățătoarea care a implementat la clasă cultura reușitei
Carmen Muntenița predă în funcție de nevoile elevilor săi, le construiește cu răbdare încrederea, dar și starea de bine și îi învață că greșelile sunt ceva firesc, cu condiția să învețe din ele.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Acasa
Asculta acest articol

Îi încurajează să nu renunțe niciodată la școală, pentru că este șansa lor să scape de sărăcie.

Carmen Muntenița, învățătoare și director la Școala Gimnazială „Ene Patriciu” din comuna Smulți, județul Galați, are o carieră în învățământ de 24 de ani și s-a remarcat prin rezultatele obținute la clasă cu elevii săi.

 

 

Și-a dorit să devină învățătoare de când era în clasa a II-a grație dascălului care le preda atunci și care a avut meritul de a ști să se apropie foarte mult de elevii săi.  A absolvit Academia Teach for Romania, o organizație care trimite profesori în zonele defavorizate ale României, și a implementat la clasă ceea ce se numește cultura reușitei.

Practic, le modelează elevilor comportamentele și a creat un cadru al siguranței, pornind de la nevoile elevilor, starea lor de bine, încrederea construită, dar și regulile pe care le urmează pentru a reuși împreună.

 

 

Le cultivă elevilor încrederea în ei, perseverența, faptul că fiecare are potențial să exceleze într-o anumită direcție, că e firesc să greșească și din greșeli au de învățat.

„La început erau foarte timorați. Le era teamă să vorbească ca nu cumva să dea un răspuns greșit și să fie certați. Acum zâmbesc când greșesc”, a explicat învățătoarea pentru „Adevărul” schimbarea care s-a produs la elevii ei.

 

 

 

Nevoia de afecțiune

 

 

 

Carmen Muntenița îi învață să se accepte reciproc, în special pe cei care asimilează mai repede materia față de colegii lor. A fost și o lecție despre răbdare, pentru că micuții au învățat să își aștepte colegii să termine lecțiile, dar și o lecție despre empatie, pentru că în pauze se ajută reciproc, indiferent ce fac.

„Copiii mai buni le explică celorlalți, dar cu modestie. Este ceva ce acum este firesc pentru ei”, spune dascălul. Elevii din clasa ei au nevoie în primul rând de afecțiune, dar și să se simtă văzuți și să se facă auziți.

 

 

Părinții lor muncesc cu ziua în marea majoritate și sunt preocupați în primul rând să facă rost de bani pentru a avea ce pune pe masă la sfârșitul zilei. Tocmai de aceea nu prea mai au timp să facă lecții cu proprii copii sau să se joace cu ei.

 

CITEȘTE ȘI:

 

Elevii de la Liceul Economic și-au prezentat firmele de exercițiu

Ciornă automată

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with