Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Maramuresenii reclama tot mai mult serviciile bancare

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

In septembrie au fost depuse 79 de reclamatii la Protectia Consumatorilor

[singlepic id=5669 w=320 h=240 float=]

Reclamatiile legate de serviciile bancare sunt in topul sesizarilor inregistrate in luna septembrie la Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor (CPC) Maramures. Din cele 79 de reclamatii inregistrate in intervalul 1-28 spetembrie, 25 vizeaza unitatile bancare, ne-a informat Olivia Ardelean, comisarul sef al CPC Maramures. “Unii cetateni au reclamat ca li s-a pretins comision de risc, altii ca nu au primit actul aditional care modifica contractul, conform reglementarilor Ordonantei 50/2010. Multe unitati bancare transforma comisionul de risc in comision de administrare. Atrag atentia asupra faptului ca cetatenii nu sunt obligati sa semneze pe loc actul aditional. E bine sa-l ia acasa si sa-l studieze iar daca nu sunt de acord cu clauzele impuse de banca pot sa nu-l semneze. In caz ca acel document a fost semnat noi nu mai putem face nimic deoarece se considera ca clientul a acceptat acele prevederi”, a subliniat Olivia Ardelean.

Atentie la cumparaturile online!

Clientii bancilor mai trebuie sa fie atenti si atunci cand li se propune modificarea modului de calcul a dobanzii. “Persoanele care au contracte de credit cu dobanda fiza sa fie atenti sa nu se treaca la dobanda variabila”, a adaugat comisarul sef al CPC Maramures. Astfel de practici trebuie adoptate doar daca beneficiarul isi da acceptul, altfel pot fi considerate clauze abuzive pentru care unitatea bancara in cauza poate fi sanctionata. Interlocutoarea a mai subliniat ca printre reclamatiile inregistrate in luna septembrie se numara si cele legate de aparatura electro-casnica. “Cetatenii au reclamat faptul ca electrocasnicele defectate in perioada de grantie nu au fost reparate in termenul de 15 zile prevazut de lege sau inscris in contractul de service. Am mai descoperit ca sunt firme care au site-uri pe internet si vand diverse produse prin sistemul online. Au fost reclamate doua astfel de firme care practic nu mai exista. Cazul nefiind de competenta noastra l-am dirijat inspre Politia Economica”, a adaugat Ardelean. Nici SC Vital, furnizorul serviciilor de apa canal, nu a scapat de reclamatii. Consumatorii care au depus plangeri la CPC Maramures sustin ca li s-a pretins o suma mai mare decat contravaloarea consumului efectiv de apa.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns