Ar putea fi prima mare capitală care ia această decizie, pentru anumite sectoare. Pe de altă parte, accesul vehiculelor care sunt puse în funcțiune de curent vor avea acces în toate zonele, la fel ca până acum. Spațiul dintre centrul financiar şi principala zonă comercială din Capitala suedeză va fi accesibil numai automobilelor electrice, anumitor tipuri de camionete hibride şi celor pe bază de hidrogen, potrivit unor norme ce urmează a fi prezentate miercuri în mod oficial, susţine postul public de televiziune SVT. O eventuală extindere a acestei zone ar putea fi decisă în prima jumătate a lui 2025.
“Vrem să facem un mediu de viaţă mai bun pentru oamenii care trăiesc şi muncesc aici”, a spus consilierul local Lars Stromgren, responsabil pentru politicile din domeniul traficului rutier.
Aleșii locali din alte capitale europene, precum Paris, Atena și Madrid au pus deja în aplicare o astfel de măsură, însă nu atât de restrictivă. Este vorba despre interzicerea circulației pe anumite segmente de șosea doar pentru vehiculele pe motorină.
Se presupune că măsura va stimula vânzarea de autovehicule electrice, în Suedia, însă rămâne de văzut și în ce măsură. În prezent, consumatorii suedezi și-au limitat posibilitățile de a achiziționa mașini activate de curent, datorită crizei economice provocate de pandemie, dar și ale războiului.
Norvegia este recunoscută pentru vânzările record de mașini care nu poluează, iar autoritățile locale din Oslo și-au exprimat dezideratul de a introduce o secțiune cu poluare zero în centrul capitalei, începând cu anul 2025. Zona respectivă ar urma să fie prima fază a programului, ar viza transportul de mare tonaj şi camioanele, pentru ca începând din 2027 să fie extinsă şi la autoturisme.
IMM-URI ROMÂNIA
Cum vede Florin Jianu transformarea verde şi cea digitală a IMM-urilor
Întreprinderile mici şi mijlocii din România încă se luptă cu transformarea verde şi cu transformarea digitală, pe care le consideră…
Fii primul care comentează