Image 1
Image 2

PREFECTURA SATU MARE

Peste 23.807 acte emise de administrațiile din județ au fost verificate

Prefectura Satu Mare a verificat 23.807 acte emise de administrațiile din județ
Luni, 19 februarie, prefectul de Satu Mare Radu Roca, secondat de subprefecţii Altfatter Tamas, Romeo Pop, de directorul de cancelarie Radu Iancu, de Cosmin Dorle, şeful Serviciului juridic, ....
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

…. dar şi şefi de alte compartimente din cadrul Instituţiei prefectului, a susţinut o conferinţă de presă în care au fost prezentate realizările înregistrate la doi ani de la preluarea mandatului de prefect, în anul 2022, dar mai ales în cursul anului 2023.

 

 

După ce prefectul a mulţumit reprezentanţilor presei pentru buna colaborare în transmiterea către cetăţeni a anumitor informaţii de interes general, dar şi de la cetăţeni către Instituţia prefectului, s-a trecut efectiv la prezentarea activităţii pe parcursul anului 2023, cu raportare la anul 2022.

 

 

Obiective în plan local

 

 

În plan local, principalele obiective au vizat: Monitorizarea aplicării unitare și respectarea Constituției, a legilor, a ordonanţelor şi a hotărârilor Guvernului, precum şi a celorlalte acte normative; Monitorizarea la nivel judeţean a obiectivelor şi măsurilor cuprinse în Programul de Guvernare; Menţinerea climatului de pace socială şi a unei comunicări permanente cu partenerii de dialog social; Colaborare interinstituţională eficientă între autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice organizate la nivelul judeţului Satu Mare pentru un serviciu public de calitate pentru toți cetățenii și mediul de afaceri.

 

Execuția bugetară pentru anul 2023 s-a realizat cu respectarea prevederilor legale privind procedurile de angajare, lichidare, ordonanţare şi plată a cheltuielilor, controlul cheltuielilor, contabilizarea şi raportarea lor.
Cheltuielile realizate în anul 2023 cu încadrarea în bugetul alocat s-au ridicat la suma de 8.542.783 lei.
Principalele canale de comunicare rămân site-ul instituției, pagina de facebook, comunicate de presă, apariții în cadrul emisiunilor televizate, comunicări diverse în presa scrisă.

 

Postările zilnice ale instituției în anul 2023 au ajuns la un impact anual de peste 295.000 persoane, cu o creștere de 32% față de perioada anterioară și o audiență permanentă de aproape 11.000 urmăritori.
Printre cele mai vizualizate postări sunt în continuare cele care au privit evenimentele care marchează sărbătorile naționale (Ziua Națională a României, Ziua Unirii Principatelor Române, Ziua Drapelului), dar si cele privind activitatea instituției, precum și informările privind probleme de interes socio-economic din județul Satu Mare. S-au organizat conferințe de presă, dar și evenimente publice, ședințe ale comisiilor sau colegiilor cu participarea mass-media.
La capitolul soluționarea petițiilor, s-a înregistrat o creștere cu 220% a adresabilității cetățenilor, indicator relevant al deschiderii instituționale și a încrederii cetățenilor în serviciul public.

 

Au fost înregistrate 359 de adrese directe, din care 328 de petiţii, din care 239 de adrese au fost rezolvate în mod favorabil, iar din acestea 218 s-au referit la probleme de fond funciar.
Pe parcursul anului 2023, au avut loc 198 de întâlniri la sediul instituției ori în teritoriu la care au participat 744 cetățeni, aceștia solicitând sprijin în diferite domenii, cum ar fi: fond funciar; edilitar-gospodărești; gestionarea pășunii comunale,respectiv a fondului forestier; avizarea unor activități economice, accesarea de fonduri europene; furnizare servicii de utilități publice, încadrarea în grad de handicap, altele.

 

Au fost susținute 34 de sesiuni de audiențe programate la care au participat 80 de persoane și 408 ședințe de consiliere cu cetățenii ce s-au adresat Instituției Prefectului Județul Satu Mare, soluționate astfel: 71 cazuri au fost soluționate imediat; 89 persoane au fost îndrumate să depună memoriu; 123 cetățeni au fost îndrumaţi  către alte instituţii /structuri MAI pentru competentă soluţionare; 2 cazuri  în care s-au constituit comisii de control; 104 cazuri pentru care  s-a propus soluție  petentului; 8 cazuri în care s-au dispus activități de verificare/control instituțional; 22 cazuri în care s-au sesizat autoritățile locale;  69 cazuri pentru care s-a efectuat mediere interinstituțională.

 

 

Deficiențe la actele nelegale

 

 

Autorităţile administraţiei publice locale și județene (primari, consilii locale, președintele consiliului județean și consiliul județean) au emis și adoptat 28.831 dispoziţii şi hotărâri, din care 23.807 au fost supuse verificării legalității, după cum urmează: Hotărâri ale Consiliilor locale: 4.373, din care: Municipii: 748; comune: 3.109; Hotărâri ale Consiliului judeţean: 155; Dispoziţii ale Primarilor: 18.833, din care Municipii: 2.229; Oraşe: 1.624 şi comune:14.980; Dispoziții ale Președintelui Consiliului Județean: 446.

 

Dintre aceste acte administrative, au fost constatate ca fiind nelegale 218 de acte, acestea fiind supuse procedurii prealabile sau atacate la instanţa de contencios administrativ direct fără realizarea procedurii prealabile, astfel: 34 de hotărâri ale consiliilor locale  pentru care s-au realizat proceduri prealabile: 20 hotărâri au fost revocate, modificate sau completate; 9 hotărâri – dosarele s-au completat cu actele lipsă, fiind menținute; 2 hotărâri sunt în termenul de reanalizare; 3 hotărâri pentru care s-a introdus acţiune în contencios administrativ, după efectuarea procedurii prealabile facultative; 59 de dispoziţii ale primarilor/ președintelui consiliului județean  pentru care s-au întocmit proceduri prealabile: 57 dispoziţii au fost revocate sau modificate, 2 dispoziții – dosarele s-au completat cu actele lipsă, fiind menținute.

 

Pentru 6 hotărâri ale consiliilor locale  și 119 dispoziții ale primarilor, s-au introdus acțiuni direct la instanța de contencios administrativ.

 

Principalele deficiențe sesizate la adoptarea sau emiterea actelor administrative de către autoritățile administrației locale privesc:
Nerespectarea prevederilor privind constituirea comisiilor de specialitate ale consiliilor locale; Nerespectarea regulamentelor de avizare, recepţie şi înscriere în evidenţele de cadastru şi carte funciară; Nereguli privind stabilirea salariilor de bază și a sporurilor pentru personalul din aparatul de specialitate al primarului; Nerespectarea normelor de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative; Nerespectarea legislației privind serviciile publice de utilități.

 

CITEȘTE ȘI:

 

Protest de amploare a urmașilor românilor persecutați la 1940 în fața Prefecturii Satu Mare

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with