Image 1
Image 2

CLIENȚI ȘI BĂNCI ÎN ROMÂNIA

Probleme ale românilor, la Centrul de litigii în domeniul bancar

CSALB (Centrul de soluționare alternativă a litigiilor în domeniul bancar) a înregistrat de la începutul anului cel mai mare număr de cereri şi de dosare de negociere...
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

… înregistrate într-un an, de la începutul activitaţii, în 2016. De la începutul anului, peste 2.640 de consumatori au solicitat o negociere cu băncile şi IFN-urile (instituții financiare nebancare) în cadrul CSALB.

Principalele probleme pe care le-au semnalat au fost legate de dificultăţile întâmpinate în plata ratelor. Majoritatea dintre cele 680 de negocieri purtate de la începutul anului au avut drept rezolvare restructurarea şi reeşalonarea creditelor, diminuarea soldului, reducerea dobânzilor şi ştergerea datoriilor generate de întârzierile la plată.

Soluţiile negociate prin intermediul conciliatorilor CSALB au avut ca principal obiectiv reducerea ratelor lunare şi ajustarea contractelor de credit la situaţiile financiare din prezent ale consumatorilor.

„Aceste lucruri arată că instituţiile de credit au venit în sprijinul consumatorilor, dar şi faptul că asistăm la o creştere a nivelului de educaţie financiară în rândul populaţiei. Oamenii acţionează mai repede atunci când întâmpină greutăţi, se informează şi intră mai des în dialog cu banca sau cu IFN-ul. CSALB este una dintre aceste modalităţi de dialog, prin conciliere, şi ne bucurăm că soluţionarea amiabilă este accesată de tot mai mulţi consumatori şi bănci. Sunt semne ale sănătăţii financiare de care societatea românească dă dovadă în prezent”, a declarat Alexandru Păunescu, reprezentantul Băncii Naţionale a României în cadrul CSALB.

CSALB are cel mai mare număr de cereri şi de dosare de negociere înregistrate într-un an, de la începutul activităţii, în 2016.
Restructurarea şi reeşalonarea creditelor a fost, împreună cu refinanţările, principala opţiune de rezolvare a problemelor identificată de consumatori (33%), potrivit sondajului CURS realizat în vara anului 2023, la cererea CSALB.

 

CITEȘTE ȘI:

Consumatorii au găsit soluţia negocierii cu banca sau IFN-ul, prin intermediul CSALB

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with