Image 1
Image 2

RAPORT LUNAR DE ACTIVITATE

Profesorii cu doctorat trebuie să facă un raport lunar de activitate, pentru a primi sporul de doctorat

Prima de carieră didactică  de 1.500 de lei n-a ajuns la  toți profesorii
Toți profesorii cu doctorat trebuie să facă un raport lunar de activitate, pentru a primi indemnizația pentru titlul științific de doctor și fișele de post...
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

…. vor fi modificate cu atribuții care să permită verificarea lunară a modului în care activitatea acestuia este valorificată în mod suplimentar, conform unei adrese trimise inspectoratelor școlare de către Ministerul Educației, obținută pe surse de Edupedu.ro.

Ministerul precizează și cum anume se va face verificarea pentru a asigura o aplicare unitară a prevederilor legale.  „Directorii de școli verifică și aprobă raportul lunar al profesorilor cu doctorat. Directorii caselor corpului didactic şi directorii de școli vor fi verificați de inspectorul şcolar general, iar inspectorii şcolari generali, de către secretarul de stat cu atribuții privind managementul resurselor umane din învăţământul preuniversitar.”

Pentru aplicarea dispozițiilor, fiecare școală poate elabora o procedură care să conțină „modalități de analiză a cererilor și a rapoartelor de activitate în vederea aprobării, modalități în baza cărora se stabilesc atribuții, termene de depunere a rapoartelor”, potrivit adresei,

Adresa vine în contextul în care sindicatele din Educație au susținut că sunt școli care nu mai plătesc profesorilor sporul de doctorat, iar altele au introdus „condiții aberante” în fișa postului și au solicitat în regim de urgență Ministerului deblocarea situației, pe 6 martie 2024.

 

 

Redăm adresa Ministerului Educației către inspectoratele școlare: „În conformitate cu prevederile alineatului (1) al articolului 14 din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare: ”personalul care deţine titlul științific de doctor beneficiază de o indemnizație pentru titlul științific de doctor în cuantum de 50% din nivelul salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, care se acordă lunar numai dacă își desfășoară activitatea în domeniul pentru care deține titlul și dacă are prevăzute în fișa postului un set de atribuții obiective și cuantificabile care să permită verificarea lunară a modului în care activitatea acestuia este valorificată în mod suplimentar“.

 

 

În vederea aplicării unitare a prevederilor legale menţionate anterior privind acordarea indemnizaţiei pentru titlul științific de doctor personalului încadrat în învăţământul preuniversitar, vă comunicăm: 1. Inspectorii şcolari generali, directorii caselor corpului didactic și directorii unităţilor de învăţământ preuniversitar, inclusiv ai unităților pentru activităţi extraşcolare sunt împuterniciţi să aprobe cererile privind acordarea indemnizaţiei pentru deţinerea titlului știinţific de doctor pentru personalul din subordine care îşi desfăşoară activitatea în domeniul pentru care deține titlul. Cererile directorilor unităților de învăţământ se aprobă de inspectorul şcolar general.

 

 

Cererile inspectorilor școlari generali şi ale directorilor caselor corpului didactic vor fi aprobate de către secretarul de stat cu atribuții de coordonare a managementul  resurselor umane din învăţământul preuniversitar.

2. Fișele de post pentru solicitanții ale căror cereri au fost aprobate trebuie modificate/completate, cu aprobarea consiliului de administrație, cu un set de atribuții obiective și cuantificabile, care să permită verificarea lunară a modului în care activitatea angajatului este valorificată în mod suplimentar. Setul de atribuţii mentionat poate fi prevăzut şi într-o anexă la fișa postului.

3. Monitorizarea și verificarea, de către conducerea instituţiei, a îndeplinirii de către angajat a atribuţiilor care reflectă valorificarea în mod suplimentar atât a competențelor profesionale specifice, cât şi a competențelor transversale dobândite ca urmare a obținerii titlului științific de doctor în domeniul în care îşi desfășoară activitatea se realizează prin aprobarea raportului de activitate, pe care angajatul îl elaborează lunar, respectând modelul prevăzut in anexă.

Pentru directorii caselor corpului didactic şi pentru directorii unităţilor de învăţământ, raportul lunar se aprobă de inspectorul şcolar general, iar pentru inspectorii şcolari generali, de către secretarul de stat cu atribuții privind managementul resurselor umane din învăţământul preuniversitar.

4. În aplicarea prezentelor dispoziții, la nivelul fiecărei instituţii/unităţi de învăţământ poate fi elaborată o procedură specifică care să conțină informații privind: modalități de analiză a cererilor și, ulterior a rapoartelor de activitate în vederea aprobării, modalități în baza cărora se stabilesc atribuții, termene de depunere a rapoartelor ş.a.”

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns