Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Programul Rabla – dealerii încep lupta discounturilor

Postare ( Sablon)
Sigla Informatia Zilei
Postare ( Sablon)
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Demararea programului de casare, chiar şi cu trei luni întârziere, reprezintă gura de oxigen de care dealerii auto aveau mare nevoie. Abia acum începe lupta discounturilor.

Piaţa auto ar fi crescut încă de anul trecut dacă în loc de 120.000 de vouchere “Rabla” ar fi fost tot 190.000 ca în 2010, spun jucătorii din piaţa auto. Acum, aceştia se pregătesc de un nou sezon al vânzărilor prin programul de tichete, în care au şanse ca, pe lângă achiziţiile pentru flote, să mai existe şi livrări către persoane fizice, care cumpără o singură maşină. În prima lună a acestui an aproape nicio maşină nu a fost cumpărată de o persoană fizică, iar în februarie doar câteva sute, potrivit jucătorilor din auto, care până acum s-au bazat doar pe firme care continuă să achiziţioneze flote.

 

Cu toate că dealerii deja şi-au pierdut răbdarea în martie şi au lansat oferte precum “reduceri cât trei tichete remat”, acum aceste discounturi pot fi cumulate cu cel de 2.700 de euro pentru a se ajunge la aproape 6.000 de euro, echivalentul unui discount de aproximativ 30%. La Dacia este promovat modelul Logan Ambiance la preţul de 4.000 de euro – valoarea reprezintă însă doar preţul “de listă” al maşinii din care s-au scăzut cele trei prime de casare – echivalentul a 2.650 de euro, dar la care a fost adăugat şi pachetul Easy Service (care include două revizii) în valoare de 150 de euro, fiind astfel printre foarte puţinele maşini promovate în cadrul programului nu doar fără niciun fel de discount, ci şi cu un pachet pentru care clientul plăteşte în plus.

Vânzările de maşini au revenit pe plus în luna februarie, potrivit jucătorilor din piaţa auto, la un nivel de 4.540, în creştere cu aproape 20% faţă de perioada similară a anului trecut. Creşterea vine în contextul în care nici în februarie anul trecut nu a fost în funcţiune vreun program “Rabla”.

“Volumul pieţei din luna februarie nu poate fi catalogat drept negativ deoarece începutul de an a fost tulbure. În ianuarie s-a anunţat o nouă taxă auto care a fost rapid modificată, în februarie se discuta de REMAT, după care a existat un zvon potrivit căruia nu ar mai exista programul. Pe acest fundal, luna februarie nu este una proastă”, a spus Thomas Dubruel, directorul general al Renault Commercial Roumanie, compania care gestionează vânzările pe piaţa locală a mărcilor Dacia, Renault şi Nissan. Executivul a aprobat abia la mijlocul lunii martie programul “Rabla” 2012, dar cu un buget suficient numai pentru 30.000 de tichete – acestea ar fi suficiente doar pentru 10.000 de maşini -, în condiţiile în care media din ultimii doi ani a fost de aproape trei tichete pentru fiecare maşină nouă cumpărată în cadrul programului. Spre comparaţie, în 2010 s-au casat aproape 190.000 de maşini mai vechi de zece ani, iar în 2011 aproape 120.000. Potrivit jucătorilor din piaţă, pentru a nu se înregistra încă un declin al vânzărilor de maşini, şi în 2012 ar trebui ca statul să majoreze numărul tichetelor cel puţin până la 120.000.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns