Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Protectia Consumatorului a sanctionat doua firme de comert online

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Una dintre acestea a majorat pretul produselor fata de valoarea postata pe site

Firmele care se ocupa de comertul online sunt in vizorul comisarilor de la Protectia Consumatorului. Astfel, in perioada 1-5 februarie, angajatii Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorului (CJPC) Maramures au efectuat actiuni de control pe acest segment de activitate comerciala. S-au aplicat doua amenzi in valoare totala de 4.000 lei si trei avertismente, a afirmat Olivia Ardelean, seful CJPC Maramures.

O sanctiune de 3.000 de lei a primit o firma pentru ca a majorat pretul unui produs fata de valoarea postata pe site. Un consumator din Targu Mures a facut o comanda pe Internet pentru un aparat foto care costa 2.200 lei. ~nsa firma l-a taxat cu 600 de lei in plus, adica cu aproape 30% mai mult, pe motiv ca intre timp produsul s-a scumpit. Pe langa sanctiune s-a dispus incetarea practicilor comerciale incorecte, a mai spus Olivia Ardelean. Ea atrage atentia consumatorilor asupra acestei modalitati de lucru destul de frecvente in comertul electronic. Au existat si cazuri in care pretul a fost mentinut dar solictantii s-au trezit nu produsul ales ci un altul, o alta practica incorecta.

Trei firme s-au ales cu avertismente

Cea de-a doua sanctiune aplicata de comisarii CPC Maramures a revenit unei firme pentru ca refuzat repararea unui telefon defectat in perioada de garantie. “Operatorul a refuzat repararea telefonului pe motiv ca era zgariat, invocand faptul ca defectarea s-a produs din vina cumparatorului si ca operatorul este obligat sa repare produsul doar daca se defecteaza din vina sa. Valoarea amenzii aplicate a fost de 1.000 lei”, a subliniat Ardelean. Alti trei operatori economici maramureseni care practica comertul online s-au ales cu avertismente pentru ca au incalcat prevederile privind protectia consumatorilor. “Toti comerciantii online trebuie sa afiseze un link care asigura legatura cu site-ul ANPC, pentru eventuale reclamatii. Cum firmele controlate nu respectau acest lucru, ele s-au ales cu avertismente”, a adaugat interlocutoarea.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns