Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

LUPTA ÎMPOTRIVA SCAM-URILOR

Revolut lansează apel pentru protejarea utilizatorilor de scam-uri răspândite prin social media

Postare ( Sablon)
Revolut lansează apel pentru protejarea utilizatorilor de scam-uri răspândite prin social media
Postare ( Sablon)
În România, 84% dintre scam-uri au avut originea în social media, iar platformele Meta au generat 56% din totalul cazurilor raportate și 62% din sumele pierdute.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

 

 

Revolut solicită intervenția autorităților pentru a proteja utilizatorii de escrocheriile răspândite prin social media

 

 

În ultimele șase luni, 56% din scam-urile semnalate în România, provenite inițial din social media, au avut ca sursă platformele Meta, generând pierderi de 62% din totalul sumelor sustrase de la utilizatori.

 

Revolut face apel către Uniunea Europeană și autoritățile naționale pentru a aborda crescândul fenomen al scam-urilor inițiate și propagare pe platformele de social media. Datele Revolut arată că 77% dintre cazurile raportate de utilizatorii din Spațiul Economic European au avut ca origine aceste platforme.

 

Comisia Europeană a prezentat în 2023 o propunere legislativă care include un nou regulament – Payments Services Regulation (PSR) – pentru prevenirea scam-urilor bazate pe impersonarea angajaților din sectorul bancar. Revolut încurajează autoritățile naționale să sprijine aceste propuneri și să implementeze regulile propuse, concentrându-se nu doar pe fraudarea impersonării personalului bancar, ci și pe scam-urile generate prin social media.

 

Fintech-ul britanic a remarcat că în 2023 două tipuri de scam-uri au fost răspândite prin social media în SEE:

 

 

Scam-urile de investiții: Escrocii atrag victimele cu promisiuni de îmbogățire rapidă în schimbul investirii unor sume semnificative. Acestea au generat 61% din suma totală pierdută de utilizatori, deși au reprezentat doar 12% dintre cazurile de fraudă raportate.

Scam-urile de cumpărături: Utilizatorii sunt înșelați să plătească pentru produse sau servicii inexistente sau diferite de cele prezentate în reclamele din social media. Aceste scam-uri au reprezentat 18% din sumele pierdute de utilizatori și au fost cel mai răspândite.

 

În România, 84% dintre scam-uri au avut originea în social media, iar platformele Meta au generat 56% din totalul cazurilor raportate și 62% din sumele pierdute. Revolut îndeamnă autoritățile să solicite implicarea firmelor de tehnologie în lupta împotriva fraudelor online și să propună modificări legislative în acest sens la nivel european.

 

CITEȘTE ȘIÎn SUA, acțiunile Meta scad cu peste 15%

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns