Image 1
Image 2

EDUCAȚIE PENTRU MEDIU

România are lipsuri majore în susținerea educației pentru mediu și dezvoltare durabilă

România are lipsuri majore în susținerea educației pentru mediu și dezvoltare durabilă
România, țară care a adoptat anul trecut o strategie națională dedicată educației pentru mediu, bifează o serie de măsuri referitoare la susținerea formării competențelor în domeniu,...
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

….dar are lipsuri considerabile, comparativ cu alte țări europene, în ceea ce privește acțiuni care să susțină obiectivele declarate, reiese dintr-un nou raport publicat de rețeaua europeană Eurydice.

 

 

Analiza europeană, intitulată „Învățare pentru durabilitate în Europa: Clădirea competențelor și sprijin pentru profesori și a școli”, evaluează felul cum diversele țări de pe continent abordează educația de mediu și pentru dezvoltare durabilă și formarea profesorilor în acest domeniu. Raportul notează că toate sistemele de învățământ includ dezvoltarea durabilă în curriculum, iar competențele de acest fel sunt abordate trans-curricular în majoritatea statelor.

 

 

Există, însă, diferențe notabile nu doar în abordarea temelor de acest fel în școli, ci și în ceea ce privește sprijinul acordat la nivel de sistem școlilor și profesorilor, pentru a-i putea să-i ajute pe elevi să obțină competențele necesare. Care este în acest context, comparativ cu alte țări europene, situația României, în cazul căreia Raportul notează că a adoptat, anul trecut, o strategie națională pentru educația de mediu?

 

 

România – despre care Raportul consemnează sumar că pregătește o serie de acțiuni, de acum încolo, în baza Strategiei naționale adoptate anul trecut –  figurează în rândul țărilor în care dezvoltarea durabilă nu este un obiectiv general de educație, ci figurează doar ca temă trans-curriculară. Modelul românesc este comun în sud-estul și centrul Europei, pe când în sud, vest și nord sistemele de educație stabilesc dezvoltarea durabilă nu doar ca temă, ci și ca obiectiv educațional.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with