Image 1
Image 2

SATU MARE: Copiii de la Asociaţia Stea se bucură de cursuri săptămânale de IT şi robotică

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Copiii se anunţă tot mai entuziaşti de la un curs la celălalt
Copiii se anunţă tot mai entuziaşti de la un curs la celălalt

Entuziasmul copiilor care frecventează centrul de zi al Asociaţiei Stea din municipiul Satu Mare creşte pe zi ce trece. Aceştia dovedesc tot mai mare interes pentru cursurile de IT şi robotică, de la o săptămână la alta.

Practic, asistenţii de la această organizaţie non-profit reuşesc să deschidă calea celor mici spre tehnologia IT, care acaparează tot mai mult teren în aproape toate domeniile de activitate.

 

Este important de menţionat că majoritatea părinţilor acestor copii care frecventează cursurile săptămânale nu ştiu să scrie şi să citească, însă cei mici au şansa la un viitor mai bun, au şansa să descopere că ei pot ajunge mult mai departe, prin intermediul educaţiei.

 

“Cu ajutorul partenerilor, sponsorilor şi donatorilor care susţin misiunea noastră putem reduce decalajul de oportunităţi dintre copiii din această comunitate vulnerabilă şi copiii din familii unde părinţii au capacitatea de a-i susţine şi a investi energie, timp şi bani pentru reuşita şcolară a acestora. Profundă recunoştinţă!

 

E un sentiment atât de puternic de împlinire să vezi entuziasmul copiilor care reuşesc să rezolve din ce în ce mai bine exerciţiile de logică şi îndemânare în cadrul cursurilor de informatică şi robotică pe care le organizăm săptămânal la centrul de zi Stea. Bravo copii! Entuziasmul vostru ne motivează să continuăm şi să extindem aceste oportunităţi!”, a menţionat Cristina Bala, preşedintele Asociaţiei Stea din municipiul Satu Mare.

 

Se lucrează diferenţiat, în funcţie de nivelul fiecărui participant

 

În această săptămână s-a lucrat diferenţiat pe grupe de copii, şi chiar au existat multiple solicitări de a se iniţia un nou curs pentru cei de nivel începător. Practic, copiii s-au împărţit în două, iar cei mai mici dintre învăţăcei au constituit grupa de vârstă între 6 şi 8 ani.

 

Aceştia au învăţat cum să mânuiască un mouse, pentru a învăţa metode de baza în utilizarea calculatorului. Metodele şi exerciţiile special create pentru începători au captat atenţia celor mici şi i-a făcut să se arate cât se poate de entuziaşti de minunata lume a tehnologiei.

 

Copiii au avut un exerciţiu prin care mutau obiecte de la un colţ la altul al ecranului, astfel încât să constituie un puzzle. Şi aici, pe măsură ce avansau, au avut de realizat puzzle-uri din ce în ce mai complicate, trecând de la nivelul 1, la nivelul 2, iar unii dintre ei chiar la nivelul 3.

 

Cei mai mari dintre învăţăcei, cu vârste între 8 şi 12 ani, au continuat să înveţe programare cu ajutorul blocurilor de cod, astfel încât să înţeleagă ce este secvenţierea şi cum se utilizează. Copiii au creat algoritmi secvenţiali pentru a muta obiecte dintr-o parte în alta a unui labirint.

 

Pentru copii a fost un bun exerciţiu de dezvoltare a logicii şi a viziunii de ansamblu, deoarece, în “misiunea” lor au fost obligaţi să identifice posibilele blocaje, să le depaneze şi să le depăşească, prin găsirea metodelor potrivite.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with