Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Satu Mare – Vast proiect de redactare si lectura initiat de bibliotecara Camelia Dumitru

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Secventa din interpretarea muzicala
Secventa din interpretarea muzicala

Parteneri: Scoala “Lucian Blaga”, Scoala “Grigore Moisil” si Scoala 1, judetul Gorj

 Cu putin timp in urma, la Scoala Gimnaziala “Lucian Blaga” s-a derulat cea de-a doua activitate din programul parteneriatului educational interjudetean “Biblioteca – fereastra deschisa spre nenumarate vieti”, coordonata de bibliotecara Camelia Dumitru.

Acest proiect reuneste parteneri de la scoala care a fost astazi gazda actiunii, alaturi de cei de la Scoala Gimnaziala “Grigore Moisil” si de la Scoala Gimnaziala 1 Albeni, judetul Gorj, beneficiind totodata de implicarea directa a numeroase biblioteci ardelene: Biblioteca Judeteana din Satu Mare, Biblioteca Judeteana “Petre Dulfu” din Baia Mare, Biblioteca Judeteana “Octavian Goga” din Cluj-Napoca, Biblioteca Judeteana “Lucian Blaga” din Alba Iulia, Biblioteca Municipala “Liviu Rebreanu” din Aiud si Biblioteca Municipala “Zaharia Boiu” din Sighisoara.

Bibliotecara Camelia Dumitru si elevi de la Scoala Gimnaziala Grigore Moisil
Bibliotecara Camelia Dumitru alaturi de inspectoarea dr. Natalia Bolos si elevi de la Scoala Gimnaziala Grigore Moisil

Obiective

Dintre obiectivele proiectului amintim: valorificarea talentului artistic al elevilor: dezvoltarea interesului pentru lectura: cultivarea dimensiunii spirituale prin mijloace literar-artistice, info-documentare si de micro-cercetare, in perspectiva educarii elevilor in spiritul valorilor literare nationale.

Obiectivele propuse pentru aceasta activitate au constat in: stimularea capacitatii de receptare a textelor literare; dezvoltarea capacitatii de exprimare orala si scrisa; stimularea creativitatii prin crearea de continuturi noi, valorificand textele studiate; stimularea unei atitudini pozitive fatade lectura; cultivarea dimensiunii spirituale prin mijloace literar-artistice, info-documentare si de micro-cercetare, in perspectiva educarii elevilor in spiritul valorilor literare nationale si a muncii in echipa.

Moment Eminescu

Fiindca ne mai aflam inca in luna ianuarie si, asa cum a declarat bibliotecara scolii, fiecare an debuteaza sub semnul “Eminescului”, din program nu putea lipsi momentul liric dedicat poetului national Mihai Eminescu, intitulat sugestiv “Mai aproape de Eminescu, sustinut de elevi de la ambele scoli. Pentru inceput, elevii din clasa a V-a de la Scoala “Grigore Moisil”, indrumati de profesoara Carmen Pop, au pus in scena un colaj de versuri din opera marelui poet, fiind acompaniati de interpretarea muzicala deosebita sustinuta de colega lor Veres Iasmina. Programul a continuat cu dramatizarea poemului “Luceafarul” sustinuta pe scena de elevii din clasa a VI-a B de la Scoala “Lucian Blaga”, indrumati de diriginta clasei, profesoara Dina Bolba.

Publicul constituit din elevii parteneri, cadre didactice si parinti i-au rasplatit cu aplauze pe micii actori.

Recomandari de lectura

Partea a doua a intalnirii din 25 ianuarie, derulata sub genericul “Am citit! Va recomand!”, a reunit, alaturi de bibliotecara prof. Dumitru Camelia, elevii din clasa a V-a B de la scoala gazda, indrumati de profesoara Donca Felicia si de diriginta clasei Bojuc Sorana si elevii parteneri din clasa a V-a de la Scoala “Grigore Moisil”. in cadrul acestui workshop elevii au prezentat in mod original recenzii ale cartilor citite in cele trei luni de cand se deruleaza proiectul. Elevii de la fiecare scoala au placerea, in cadrul parteneriatului, de a recomanda colegilor cate o carte a lunii, realizand o scurta recenzie a cartii preferate, argumentandu-si alegerea si totodata incercand sa-si convinga colegii sa o citeasca. Au avut libertatea de a realize aceste prezentari in orice format: scris, PPT, fiind insotite de orice alte materiale de reclama vizuala (afise, pliante, desene, spoturi de reclama literara, realizate individual sau in grupe).

Exercitii de compunere

Fiecare prezentare a fost incheiata cu o activitate interactiva, moment in care copiii au extras bileţele cu intrebari de genul: “Rezuma cartea intr-un mesaj”; De ce recomanzi si altor colegi sa citeasca aceasta carte?; Da un nou titlu cartii. Explica de ce ai ales titlul respectiv?; Cu ce culoare ai reprezenta cartea? Argumenteaza”, la care au dat raspunsuri spontane si ingenios argumentate. Altii, la randul lor, au pus intrebari solicitand argumente suplimentare care sa-i convinga in urma acestei “altfel de recenzie” sa citeasca titlurile recomandate sau au evidentiat mesajul, respectiv “talcul” ascuns in textul scris. Activitatea a durat mai bine de o ora si a evidentiat faptul ca o carte poate constitui o punte intre elevii de la scoli diferite, ca poate crea si forma prietenii. La final, partenerii musafiri s-au bucurat de o surpriza literara din partea colegilor de la scoala gazda, care i-a determinat sa isi ia bun ramas intr-o totala buna-dispozitie, fara insa a uita indemnurile zilei rezumate de bibliotecara scolii. Acestea au avut urmatorul continut: “cartea aceasta va va fascina, dragi copii”, “aventurile prin care trec eroii nostri va vor mentine atentia pe parcursul intregii lecturi”, “speram ca aceasta carte sa va trezeasca si voua, dragi copii, interesul” sau “sa va provoace amintiri minunate”, ori “invataminte pe masura”. Fiecare elev a primit si cate un calendar personalizat, inscriptionat cu evenimentele culturale ale lunii ianuarie.

Cu promisiunea pentru o cat de curand reintalnire la care sa aduca si fisa de lectura primita la final completata, elevii si-au spus “la buna vedere”.

Informatiile de mai sus ne-au fost comunicate de profesoara Camelia Dumitru.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns