Image 1
Image 2

SONDAJ: Este nevoie de un “patriotism economic” pentru relansarea produselor româneşti?

SONDAJ: Este nevoie de un "patriotism economic" pentru relansarea produselor româneşti?
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Încă înainte de a se face rotaţia la conducerea guvernului, Marcel Ciolacu a lansat teza patriotismului economic. Ce înseamnă, pe scurt, acest tip de patriotism, doar aparent nou?

Cu multă vreme în urmă, sloganul PNL era “Prin noi înşine”. În paginile ziarului Informaţia Zilei, ale Informaţiei de Duminică, am publicat numeroase materiale preluate din presă de la sfârşitul secolului 19 şi începutul secolului 20, în care oamenii de afaceri, maghiari, se plângeau că vin oameni de afaceri străini, în general germani, care pur şi simplu au distrus afacerile localnicilor.

În perioada interbelică, după ce Transilvania s-a unit cu România, publicitatea din ziarele româneşti îndemnau românii din Satu Mare să cumpere marfă de la magazinele româneşti.

Comerţul este una din pârghiile prin care o ţară poate fi subjugată de capitalul străin. Exact din cauza asta, a marilor magazine, a mall-urilor, noul prim ministru Marcel Ciolacu a lansat teza “patriotismului economic”. Una dintre primele măsuri propuse este închiderea mall-urilor o zi pe săptmămână, iar pe viitor interzicerea construirii de magazine foarte mari în oraşe. Locul acestora este la marginea oraşelor, lăsând în interior să funcţioneze magazinele mici, majoritatea afaceri de familie.

În acest sens, pentru a ne face o idee mai clară despre această idee de “patriotism economic”, vă propunem să răspundeţi la următoarele întrebări:

Sorry, there are no polls available at the moment. Sorry, there are no polls available at the moment. Sorry, there are no polls available at the moment. Sorry, there are no polls available at the moment.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns