Image 1
Image 2

VIITORUL JOB

Tot mai mulți tineri vor să aibă o afacere proprie în paralel cu ocupația principală

Studiul cu privire la generația Alpha indică o schimbare majoră în ceea ce priveşte așteptările legate de viitorul loc de muncă; Peste o treime (37%) dintre respondenții din România cred...
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

… că vor folosi rețelele sociale la viitorul job, și 88% dintre copiii intervievaţi vor să devină propriul șef sau să dezvolte o mică afacere proprie în paralel cu ocupația principală, şi doar 6% dintre respondenți își doresc să lucreze pentru un angajator.

 

Studiul Visa a fost realizat pe un eșantion de 500 de copii din România cu vârste cuprinse între 8 și 14 ani.
Cercetarea a fost realizată în perioada 15 – 22 august 2023, iar datele au fost colectate pe baza unui chestionar online.
Peste patru ani primii membri ai generației Alpha (născuți între 2010 – 2025) vor intra oficial în câmpul muncii, potrivit unui comunicat de presă, care menționează că studiul realizat pe această generație, indică o schimbare majoră în ceea ce priveşte așteptările legate de viitorul loc de muncă: peste trei sferturi dintre copiii intervievaţi (88%) vor să devină propriul șef sau să dezvolte o mică afacere proprie în paralel cu ocupația principală, şi doar 6% își doresc să lucreze pentru un angajator.
“Dacă aceste așteptări se vor materializa conform datelor reflectate în studiu, generația Alpha are potențialul de a transforma complet modul în care afacerile și comunitățile vor funcționa în următorii cinci, zece ani”, scrie în comunicatul de presă.

 

Generație care se folosește de digitalizare și IA

 

Studiul realizat pe cei 500 de copii, arată că este o generație care folosește digitalizarea și inteligența artificială.
Întrebați cu privire la așteptările legate de viitorul loc de muncă, aproximativ unul din trei (29%) respondenți aparținând generației Alpha crede că inteligența artificială va fi parte integrantă a activității lor profesionale, la fel și realitatea virtuală sau augmentată (27%).
Peste o treime (37%) dintre respondenții din România cred că vor folosi rețelele sociale la viitorul job, iar un procent similar (34%) cred că vor folosi tehnologii de comunicare, precum email sau video-conferințe. Aproape trei din patru copiii intervievați învață despre cum pot câștiga bani din familie (73%), apoi de la creatorii de conținut (37%), de la profesori (25%) și prieteni (23%).

 

Peste trei sferturi dintre copiii care au participat la studiu (78%) au câștigat bani pe cont propriu în ultimul an, iar cei mai mulți dintre aceștia (46%) au obținut veniturile ca urmare a unor activități prin care și-au ajutat părinții sau alți membri ai familiei.
Dintre copiii români care au câștigat bani prin forțe proprii în ultimele 12 luni, aproape două treimi (61%) dintre respondenți au folosit tehnologia pentru acest lucru. Rețelele sociale (50%) sunt cea mai comună tehnologie utilizată pentru a face bani, urmate de platformele de streaming online (24%), design software (14%), programare și inteligență artificială (11% fiecare).

 

“Când vine vorba de sursele de inspirație ale copiilor, imaginația se situează pe primul loc 50%, dintre cei 500 de intervievați depășind rețelele sociale și creatorii de conținut (45%), jocurile online (43%) sau discuțiile cu prietenii (42%).
De altfel, România este țara cu cel mai mare procent de copii care își găsesc inspirația citind (35%) și cel mai mic procent de respondenți care se inspiră de pe platforme sociale și conturile creatorilor de conținut”, potrivit studiului.

 

CITEȘTE ȘI:

La Negreşti s-a lansat un proiect de formare profesională pentru tineri

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with