Image 1
Image 2

COMPANII ROMÂNEȘTI

A fost profitabil anul 2022 pentru companiile româneşti?

Companiile româneşti s-au bucurat, anul trecut, de venituri şi profituri fără precedent iar pentru 2023 se previzionează, în continuare, creşterea profiturilor şi a profitabilităţii.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Aceasta pe fondul reducerii semnificative a costurilor la energie, arată o analiză realizată de o platformă de business intelligence.
“Totodată, în 2022 s-a înregistrat o creştere a numărului total de companii care depun situaţiile financiare anuale, iar pentru prima dată în ultimii 5 ani acestea au depăşit pragul de 810.000.

Lansarea programului de finanţare Start-up Nation a oferit cadrul financiar pentru reorientarea profesională

Numărul record de companii care şi-au depus situaţiile financiare la finalul anului 2022 a fost generat de finalul pandemiei şi reaşezarea modului de lucru în majoritatea domeniilor de activitate. În acelaşi timp, lansarea programului de finanţare Start-up Nation, dedicat în special companiilor nou-înfiinţate, a oferit cadrul financiar pentru reorientarea profesională, astfel că au apărut multe business-uri noi pe piaţă”, potrivit cercetării asupra evoluţiei mediului de business în 2022, realizate de Termene.ro.
Pe fondul inflaţiei ridicate (peste 13%), veniturile anului 2022 au atins un nivel record comparativ atât cu anul 2021, precum şi cu restul anilor analizaţi, respectiv 2020 şi 2019. Astfel, veniturile totale înregistrate de companii au reuşit să depăşească pentru prima dată valoarea de 2.000 de miliarde de lei, cifrându-se la 2.392 miliarde, potrivit Agerpres.
În acelaşi timp, ca şi în cazul veniturilor, anul 2022 a reprezentat un record şi în cazul profiturilor generate de companiile româneşti precum şi în cel al profitabilităţii medii a acestora.
Dacă în anul 2020, profitul general realizat la nivel naţional a fost de 103 miliarde lei, fiind primul an în care a fost depăşit pragul de 100 miliarde lei, în 2021 valoarea acestuia a crescut cu aproape 50%, iar în anul 2022 a mai înregistrat o creştere majoră de 50% ajungând la peste 204 miliarde lei.
Profitabilitatea companiilor din 2022 a avut la bază apariţia fenomenului de “greedflation”, o inflaţie alimentată de creşterea preţurilor într-un mod artificial. Astfel, pe fondul scumpirii materiei prime, preţurile sunt crescute nu doar să acopere respectivele scumpiri, ci şi să genereze profituri mai mari decât înainte.

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with