Image 1
Image 2

LEGISLAȚIE DEFICITARĂ

Absența sistemului de garanție-returnare în aeroporturile din România: Călătorii pierd garanția

Aeroporturile din România nu oferă un sistem de garanție-returnare, forțând călătorii să plătească un supliment fără posibilitatea recuperării acestuia sau a reciclării sticlelor achiziționate.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Aeroporturile din România nu dispun de un sistem de garanție-returnare, ceea ce lasă călătorii în situația de a plăti un supliment de 50 de bani pentru băuturile cumpărate, fără posibilitatea de a recupera această sumă sau de a recicla sticla, decât dacă o transportă până la un centru de colectare extern.

 

Conform legislației, magazinele duty-free și cele din mijloacele de transport internațional sunt scutite de la participarea în acest sistem. Ministrul Mediului, Mircea Fechet, menționează că absența punctelor de colectare în aeroporturi este o problemă globală, dar se așteaptă la implementarea soluțiilor de colectare, fie manuale, fie automate.

 

La Aeroportul Otopeni, există un singur punct de colectare într-un supermarket, situat la ieșirea din terminalul Aterizări, o locație nepractică pentru majoritatea călătorilor care consumă băuturi. Valentin Iordache, reprezentant al Aeroportului Otopeni, subliniază că responsabilitatea respectării legii cade pe umerii comercianților, nefiind o obligație directă a administrării aeroportului. Există o neconcordanță legală dacă aeroporturile sunt exceptate de la sistemul de garanție-returnare dar continuă să vândă produse care ar trebui să fie incluse în acest sistem.

 

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with