Image 1
Image 2

RECOMANDĂRI EUROPENE

Acțiune pentru a îmbunătății educația și formarea digitală

Statele membre ale Uniunii Europene, printre care se numără România, sunt îndemnate de Consiliul UE să adopte strategii naționale sau chiar regionale pentru educație și competențe digitale,...
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

… prin care să faciliteze accesul tuturor la acestea și să diversifice oferta la fiecare nivel educațional, de la învățământul primar la formarea continuă. Într-o recomandare separată, același Consiliu UE îndeamnă la o acțiune susținută în întreaga administrație publică, pentru a îmbunătăți educația și formarea digitală.

 

Astfel, într-o recomandare emisă săptămâna trecură, pe tema îmbunătățirii ofertei de competențe digitale în educație și formare, Consiliul UE (Educație, Tineret, Cultură și Sport) recomandă statelor membre „să convină, de preferat printr-o abordare la nivelul întregii administrații și cu implicarea principalelor părți interesate, asupra unor strategii sau abordări strategice coerente și consecvente la nivel național și, unde este cazul, la nivel regional, pentru educația și competențele digitale, elaborate, consolidate suplimentar sau actualizate în spiritul principiilor prezentei recomandări, precum și să monitorizeze eficacitatea și impactul acestora”. Pentru aceasta, sunt recomandate o serie de măsuri, precum: statele membre să stabilească sau să revizuiască obiectivele naționale privind competențele digitale; Să identifice grupuri prioritare sau greu accesibile pentru a facilita participarea lor la învățare pentru competențe digitale; Să întărească oferta de competențe digitale la toate nivelurile și pentru toate tipurile de educație; Să abordeze tot spectrul de competențe digitale, de la cele de bază la cele avansate.

 

Aceeași recomandare îndeamnă statele membre să extindă „abordarea transversală (cu alte cuvinte predarea transversală a competențelor digitale la diferite materii) și să îmbunătățească evaluarea și formarea cadrelor didactice”. O altă recomandare este ca statele să întărească eforturile de recrutare și formare a cadrelor didactice cu expertiză în domeniu, în învățământul primar și secundar și în domeniul tehnologiilor digitale avansate în învățământul superior.

 

CITEȘTE ȘI:

Elevii și-au făcut singuri platformă digitală de pregătire pentru BAC şi Evaluarea Naţională

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with