Image 1
Image 2

Afacerile marilor reţele de retail din România s-au situat peste rata inflaţiei, în anul 2022

Szekely Adalbert Cornel - avocat in cadrul Baroului Bucuresti
Afacerile marilor reţele de retail din România s-au situat peste rata inflaţiei, în anul 2022
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Afacerile marilor reţele de retail din România s-au situat peste rata inflaţiei, în anul 2022Afacerile cumulate ale marilor reţele de retail au crescut cu 16,3% în anul 2022, comparativ cu anul precedent, iar vânzările de cosmetice, îmbrăcăminte şi cele din restaurante şi cafenele au înregistrat cele mai mari importante majorări, relevă studiul “Romania Retail Snapshot 2023”, realizat de o companie de consultanţă imobiliară.
Cifra de afaceri cumulată de marile reţele de retail, în perioada analizată, se situează peste rata medie anuală a inflaţiei din 2022, de 13,8%.

Cele mai mari creşteri au fost pe segmentul cosmeticelor, al restaurantelor şi cafenelelor, şi de fashion

Potrivit cercetării Cushman & Wakefield Echinox, realizată pe baza rezultatelor financiare a 114 companii din 12 domenii diferite, cele mai mari creşteri au fost raportate pe segmentul cosmeticelor (32,9%), al restaurantelor şi cafenelelor (32,5%) şi de fashion (24,5%), arat[ Agerpres.
Pe de altă parte, cele mai reduse rate de creştere ale rulajului în cursul anului trecut, faţă de 2021, au fost înregistrate de segmentele electro-IT (+3,1%), DIY (+10,3%) şi Home & Deco (+11,3%).
În schimb, pentru toate celelalte categorii valorile vânzărilor au fost peste inflaţie, creşterile fiind de 18,2% pentru FMCG (marile reţele de hipermarketuri/supermarketuri), de 16,4% pentru articolele sportive, de 21,5% pentru încălţăminte, de 17,8% pentru articole pentru copii, în timp ce retailerii care comercializează bijuterii au vândut cu 19% mai mult, iar magazinele specializate (petshopuri, farmacii, puncte de vânzare ziare, tutun etc) cu 14,8% în plus.

Factori care au favorizat majorarea veniturilor obţinute de marii retaileri

Totodată, rata medie anuală a vânzărilor, în perioada 2019 – 2022, s-a situat peste rata medie anuală de creştere a preţurilor pentru majoritatea categoriilor de retail, cu excepţia comercianţilor de încălţăminte (4,3%). La polul opus, segmentul restaurante şi cafenele a crescut cel mai mult în acest interval (13,8%), urmat de cel de cosmetice (13%) şi de Electro IT (12,9%).
“Majorarea veniturilor obţinute de marii retaileri a fost susţinută atât de deschideri de noi magazine, dar şi de o revenire puternică a vânzărilor în magazinele fizice, după eliminarea în martie 2022 a restricţiilor impuse de pandemie. Extinderile retailerilor în cauză au fost favorizate şi de investiţiile dezvoltatorilor de spaţii de retail – centre comerciale şi parcuri de retail – dezvoltatori ce în perioada 2019 – 2022, au finalizat un număr de 39 de proiecte, reprezentând atât scheme noi, cât şi extinderi ale unora deja existente, în total acestea cumulând peste jumătate de milion de metri pătraţi de noi spaţii de retail”, se arată în cercetare.
Studiul de specialitate a avut la bază 12 domenii FMCG (marile reţele de hipermarketuri/supermarketuri) – Fashion, DIY, Articole Sportive, Încălţăminte, Articole pentru Copii, Bijuterii, Home & Deco, Restaurante şi Cafenele, Cosmetică, Electro-IT, Magazine Specializate. Împreună, cei 114 retaileri analizaţi operează peste 6.000 de magazine, majoritatea dintre acestea funcţionând în proiecte de retail de tip mall, parcuri de retail sau galerii comerciale.
Companiile incluse în studiu au raportat, în 2022, o cifră de afaceri cumulată de 32,3 miliarde de euro, comparativ cu 27,7 miliarde de euro în 2021, şi de 24,9 miliarde de euro în 2020.

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns