Image 1
Image 2

DREPTURILE PACIENTILOR

Asociația Bolnavilor de Cancer a lansat campania “Pune întrebarea potrivită”

"Pune întrebarea potrivită" este titlul campaniei recent lansate de Federația Asociației Bolnavilor de Cancer (FABC), scopul fiind acela de a schimba percepțiile și atitudinile legate de cancerul pulmonar, prin eliminarea stigmatizării și a învinovățirii pacienților.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Una din dorințele federației este legată de timpul de diagnosticare, de reducere a acestuia de la 3-6 luni la 45 de zile, tratamente inovatoare și condiții hoteliere mai bune pentru pacienți.

 

Statisticile arată că România se confruntă cu o incidență ridicată a cancerului pulmonar, iar rata de supraviețuire este relativ scăzută, mai ales din cauza diagnosticării târzii a bolii, 75% dintre cazuri fiind diagnosticate în stadii inoperabile ale afecțiunii.

 

Factorii de risc în apariția cancerului pulmonar includ fumatul activi sau pasiv, predispoziția genetică și expunerea la substanțe cancerigene.

 

În România,  cancerul pulmonar este cel mai frecvent tip de cancer (12.122 de cazuri pe an) fiind pe primul loc în topul deceselor cauzate de cancer (10.779 decese pe an).

 

“Stigmatizarea implică faptul că unii oameni merită să se îmbolnăvească. Acest lucru este greșit, pentru că fiecare bolnav merită aceeași compasiune și grijă, fără excepție. Pacienții cu cancer pulmonar merită mai mult decât să fie discriminați. Întrebarea potrivită nu ar trebui să aibă nimicde-a face cu eventualul trecut de fumător al pacienților. Fiecare pacient merită să fie tratat cu aceeași compasiune și susținere, indiferent de trecutul său.Campania “Pune întrebarea potrivită” își propune săschimbeaceastă perspectivăde la “ai fumat? la “cum te pot ajuta?“, subliniază FABC într-un comunicat.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with