Protestatarii au dat echipei manageriale a CFR S.A. termenul de 29 noiembrie, ora 14.00 pentru soluționarea celor 3 puncte prioritare din lista revendicărilor
Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane afiliată Blocului Național Sindical a anunțat în data de 23 noiembrie 2023, printr-un comunicat declanșarea grevei pe perioadă nedeterminată începând de luni, 27 noiembrie 2023. În cursul zilei de vineri, 24 noiembrie 2023, liderii sindicali au fost invitați la negocieri de către directorul general al CFR S.A , notează clubferoviar.ro. În urma discuțiilor purtate, cele două părți au convenit asupra semnării unui Acord cu administrația Companiei Naționale de Căi Ferate CFR S.A. prin care aceasta din urmă se obligă să rezolve cîteva probleme stringente.
Prima dintre ele, vizează promovarea în ședința de Guvern de marți, 28 noiembrie 2023, a unui Memorandum care să excepteze CCNCF CFR SA de la aplicarea prevederilor Legii 296/2023 (Legea austerității, promovată de premierul Marcel Ciolacu) care limitează salarizarea angajaților companiei.
Tot până la data de 28 noiembrie 2023 CNCF CFR SA are termen pentru asumarea unei grile de salarizare care să reflecte un ecart în concordanță cu complexitatea și volumul muncii, respectiv importanța și competența în actul decizional.
Termenul de 29 noiembrie 2023 a fost convenit prin documentul citat pentru prezentarea de către companie a Contractului Colectiv de Muncă 2023-2024 în vederea semnării, înregistrării la instituția abilitată și, pe cale de consecință, stingerea conflictului colectiv de muncă.
Conform anunțului făcut de sindicaliști la data de 23 noiembrie printr-un comunicat, greva urma să aibă începând cu data de 27 noiembrie cu asigurarea unei treimi din activitatea normală în conformitate cu prevederile legale.
Principalele revendicări
Finanțarea strategică și coerentă a căii ferate în vederea degrevării infrastructurii feroviare românești la parametrii tehnici proiectați;
Impulsionarea investițiilor în material rulant de calitate, modern care să vizeze înlocuirea completă a parcului de locomotive și vagoane destinat transportului de pasageri pe calea ferată , astfel încât românii să se întoarcă în trenuri;
Stabilirea unei salarizări corecte care să asigure o ierarhie salarială bazată pe complexitatea și volumul muncii precum și, importanța și competența în actul decizional și care să permită eliminarea deficitului uriaș de angajați.
”Deși bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2023 a fost aprobat, negocierile colective în vederea încheierii contractului colectiv de muncă sunt blocate de politicile economice și sociale adoptate de Guvern. Concret, aceste politici nu numai că împiedică stabilirea în cadrul negocierilor colective a unei salarizări în concordanță cu complexitatea și volumul muncii precum și importanța și competența în actul decizional, dar incalcă si dispozitiile contractelor colective si individuale de muncă in vigoare incheiate intre parti, o serie de drepturi salariale fiind diminuate sau suprimate la plată” se arată în comunicatul BNS din 23 noiembrie prin care era anunțată declanșarea grevei. La 15 septembrie 2023, ceferiștii au declanșat o grevă de avertisment apoi, la sfârșitul lunii octombrie au sesizat din nou riscul asupra degradării stabilității companiei.
CITEȘTE ȘI:
Feroviarii germani amenință că intră în grevă în perioada Crăciunului
Fii primul care comentează