Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

CONT BLOCAT

Cine a furat pagina de Facebook a Inspectoratului Școlar?

Pagina de Facebook a Inspectoratului Școlar Județean Satu Mare a fost piratată. Practic, contul IȘJ SM nu mai este utilizabil din data de 26 octombrie, de când a fost postat ultimul eveniment de către informaticienii instituției publice.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Fotografia de copertă a fost schimbată de către atacatori la data de 15 noiembrie, la fel și cea de profil. Ambele imagini fac referire la inteligența artificială, iar noua denumire a contului este App-Pro Editor.

 

Nu se știe cine a piratat pagina de Facebook a Inspectoratului Școlar Județean Satu Mare, după cum au menționat reprezentanții instituției, însă nu este primul incident de acest gen petrecut în județul nostru, cu o instituție publică.

 

Cel mai probabil nici nu se va putea afla cine este autorul “furtului” paginii de pe site-ul de socializare, după cum spun informaticienii IȘJ care se ocupă de caz.

 

 

Aceștia încearcă acum să transfere datele și fotografiile anterior publicate pe o pagină nouă, însă este vorba despre o muncă imensă, luând în calcul sutele de evenimente publicate cu tot cu articole sau comunicate.

 

 

Nu există o politică de raportare a conturilor piratate

 

 

Politica de Facebook referitoare la raportarea paginilor hackuite nu prezintă interes pentru Metal, iar informaticienilor instituției nu le rămâne decât să refacă pagina întocmai.

 

 

“Pagina de Facebook acum o refacem, colega Sanda Rațiu se ocupă, pentru că, dacă luăm în considerare politicile Facebook, șansele de a o recupera sunt nule. A fost practic furată, să zic așa, să folosesc un termen mai puțin de specialitate, modificată denumirea, poza de profil și poza de copertă, și a fost inserat un link către un site care nu este de încredere. Eu zic că este vorba despre un site malițios. Nu este recomandat să se dea click pe el”, a declarat un  inspector consilier din cadrul IȘJ.

 

În ediția tipărită din data de 23 noiembrie aflați întreaga declarație a inspectorului școlar responsabil cu remedierea situației.

 

Inspectorul școlar a mai menționat faptul că s-a încercat raportarea vechii pagini cu noua denumire, dar este foarte dificil de rezolvat problema existentă, pentru că nu este pus la dispoziția utilizatorilor un formular de raportare a paginilor furate și care conțin link-uri către site-uri malițioase.

 

 

Eforturi suplimentare a inspectorilor pentru a recupera toate postările și datele

 

 

Inspectorul a declarat și că cei de la Meta nu sunt interesați de asemenea situații, doar de vânzările neautorizate și limbajul violent, sau instigarea la ură.

 

 

Hackuirea paginii de Facebook a Inspectoratului Școlar Județean Satu Mare presiune un efort considerabil din partea inspectorilor implicați, pe care desigur că nu și l-ar fi dorit în această perioadă, pentru că volumul de muncă este destul de însemnat.

 

Cert este că pagina trebuie reabilitată, spre buna informare a tuturor celor interesați, fie elevi, părinți sau profesori.

 

Citește și:

 

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Sigla Informatia Zilei

Avocaţii Baroului Satu Mare protestează împotriva atitudinii de intimidare a procurorilor

Avocaţii Baroului Satu Mare nu renunţă la protest. Printr-un comunicat remis redacţiei noastre, membrii Consiliului Baroului Satu Mare întrunit în şedinţă extraordinară îşi exprimă surprinderea faţă de lipsa unei reacţii oficiale din partea parchetelor de pe raza judeţului Satu Mare.

Avocaţii sunt cu atât mai surprinşi, cu cât, spun ei, procurorii au înţeles să adopte o atitudine de intimidare faţă de corpul avocaţilor.

SFATURI UTILE

Cum pot achiziționa profesorii echipamente IT?

Sistemul educațional din România s-a confruntat cu numeroase provocări de-a lungul anilor, una dintre cele mai importante fiind găsirea fondurilor necesare pentru dotarea școlilor și profesorilor cu echipamente de lucru moderne, adaptate erei digitale în care trăim.