Image 1
Image 2

VÂNZĂRI CU AMĂNUNTUL

Cu cât au crescut vânzările cu amănuntul în România, în octombrie?

Volumul comerţului cu amănuntul a crescut cu 0,3% în Uniunea Europeană şi cu 0,1% în zona euro în octombrie, comparativ cu luna precedentă...
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

… când s-a înregistrat un declin de 0,1% în UE şi în zona euro, arată datele publicate miercuri, 6 decembrie, de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).

În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creştere a volumului comerţului cu amănuntul în octombrie, comparativ cu luna precedentă, s-a înregistrat în Croaţia (3,1%), Ţările de Jos (2,4%), Slovacia (1,9%), Suedia (1,6%), Polonia (1,5%), Germania (1,1%), Finlanda şi Bulgaria (ambele cu 1%) şi România (0,9%), cele mai semnificative scăderi fiind în Franţa (minus 1%), Belgia şi Austria (ambele cu minus 0,8%), Spania şi Portugalia (ambele cu minus 0,4%).

Problema în cazul României este că ocupă un nefericit loc de frunte în Uniunea Europeană în privința ratei inflației, care șterge din puterea de cumpărare a unei mari mase din populație.

În UE, vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 1%, iar cele de combustibili auto cu 0,1%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi şi tutun au înregistrat un declin de 0,8%.

De asemenea, volumul comerţului cu amănuntul în Uniunea Europeană a scăzut în octombrie cu 0,9%, comparativ cu perioada similară din 2022, în timp ce în zona euro declinul a fost de 1,2%.

În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creştere a volumului comerţului cu amănuntul în octombrie, comparativ cu perioada similară din 2022, s-a înregistrat în Spania (5,9%), Danemarca (4,2%), Bulgaria şi Luxemburg (ambele cu 3,1%), cele mai semnificative scăderi fiind în Slovenia (minus 15,6%), Ungaria (minus 6,5%) şi Estonia (minus 5,5%).

România a raportat o creştere anuală de 1% în octombrie, după un declin de 0,1% luna precedentă.
În UE, vânzările de combustibili auto au înregistrat un declin de 5,5%, cele de alimente, băuturi şi tutun de 1,2%, în timp ce vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 0,2%.

 

CITEȘTE ȘI:

Cum se poate redresa România în opinia generației tinere?

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with