Image 1
Image 2

O MICA INTRODUCERE IN PICTURA ABSTRACTA

Cum sa descoperim arta abstracta

Albert Irvin (1922 – 2015) a fost un artist britanic prolific, cunoscut mai ales pentru picturile sale exuberante, acuarele, serigrafiile și guașele sale. S-a născut la Londra și a continuat să trăiască și să lucreze acolo de-a lungul vieții. Arta sa se concentrează pe surprinderea și explorarea experienței de a fi în lume.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Albert Irvin (1922 – 2015) a fost un artist britanic prolific, cunoscut mai ales pentru picturile sale exuberante, acuarele, serigrafiile și guașele sale. S-a născut la Londra și a continuat să trăiască și să lucreze acolo de-a lungul vieții. Arta sa se concentrează pe surprinderea și explorarea experienței de a fi în lume.

Prima legătură majoră între pictură și viața lui Irvin a avut loc la începutul anilor 1940, când a urmat cursurile Școlii de Artă din Northampton. A trebuit să-și scurteze studiile când s-a alăturat Royal Air Force în 1941 pentru a servi ca navigator în al Doilea Război Mondial.
După război, Irvin a revenit la pasiunea pentru artă, înscriindu-se în 1946 la Goldsmiths College din Londra. A absolvit patru ani mai târziu cu o diplomă națională în design. Irvin s-a întors, ca profesor, la Goldsmiths în 1962, rămânând acolo timp de peste douăzeci de ani.

De-a lungul anilor 1950, Irvin și-a dezvoltat stilul unic de sens literal prin pictura sa. La începutul carierei, s-a luptat cu cele două alternative: abstractizare și figurație. Abia la mijlocul anilor 1950, Irvin s-a îndepărtat în cele din urmă de la bazarea pe figuri și pe realismul social în opera sa și a îmbrățișat o abordare mai apropiată de metaforă și abstract.

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with

DRUMUL UNEI OPERE DE ARTA

Cum a ajuns pictura “Moartea Fecioarei” de Caravagio in colectia muzeului Luvru

Acest tablou ilustrează revoluția iconografică și formală pe care Caravaggio a instigat-o la sfârșitul secolului al XVI-lea și începutul secolului al XVII-lea. Distantandu-se de pretioasa, afectata moda manierista, artistul a inaugurat un stil franc, robust, energic. El și-a asumat sarcina de a traduce realitatea și emoțiile oamenilor fără a se îngrijora de convențiile reprezentărilor sacrului. Impactul său asupra evoluției concepțiilor picturale în secolul al XVII-lea a fost considerabil.