Image 1
Image 2

IFPLUSPREȚURILE DE LA FAST-FOOD

De ce au crescut prețurile la Fast-Food ?

În ultimii ani, restaurantele fast-food și-au majorat prețurile mai mult decât alte restaurante .O masă principală într-un restaurant obișnuit a costat cu 21% mai mult în 2023 față de 2020, în timp ce în fast-food-uri creșterea a fost de 25%.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Când vine vorba de inflație în România, un exemplu adesea menționat este prețul unui “Big Mac” de la McDonald’s. De la introducerea sa  burgerul a rămas relativ constant în greutate și rețetă, devenind un reper pentru evaluarea puterii de cumpărare.Cel mai vândut produs al Celebrul Big Mac- costa in 2015 circa 8,7 lei iar acum costa circa 18 lei.

 

 

Conform datelor statistice, prețurile în restaurantelor fast-food au crescut cu aproximativ 25% față de 2020.

 

 

Această creștere recentă a prețului  reprezintă o majorare de 59% comparativ cu 2018. Creșterea TVA în sectorul de horeca  a afectat diferit restaurantele fast-food comparativ cu alte tipuri de restaurante.

 

 

“Este mereu o combinație de factori”, explică un expert din industrie, referindu-se la modul în care restaurantele se adaptează la noile condiții fiscale. În ceea ce privește impactul salariului minim nu este clar dacă acesta a influențat direct prețurile la McDonald’s sau alte lanțuri mari.

 

 

În ultimii ani, restaurantele fast-food și-au majorat prețurile mai mult decât alte restaurante. O masă principală într-un restaurant obișnuit a costat cu 21% mai mult în 2023 față de 2020, în timp ce în fast-food-uri creșterea a fost de 25%.

 

 

Industria horeca  din România încă nu și-a revenit complet după pandemia de COVID-19. Vânzările ajustate la inflație sunt cu aproape un sfert sub nivelul din 2019. Pe de altă parte, lipsa de personal din industrie, care fusese o problemă majoră în timpul pandemiei, pare să se fi ameliorat.

 

 

Sfaturile pentru consumatori și restaurante este de a găsi un echilibru între creșterea prețurilor și menținerea unui raport calitate-preț echitabil, pentru a nu descuraja clienții. Consumatorii sunt, de asemenea, sfătuiți să fie conștienți de modul în care pot susține industria locală de horeca, fără a-și depăși bugetul.

 

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with