Image 1
Image 2

CUMPĂRĂTURI ÎN ROMÂNIA

De ce au tendința consumatorii de a face vizite mai dese la magazin?

Raportul Retail Audit NielsenIQ menţionează că evoluţia consumatorilor către o atitudine mult mai pragmatică şi calculată de achiziţie s-a reflectat şi în dinamica de creştere a canalelor de retail.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Astfel, canalul cu cea mai ridicată creştere în prima jumătate a anului 2023 a fost cel al Discounterilor (+26,3% în valoare), urmat de formatele mici – Mini-marketurile (+22,7%) şi Super-marketuri (16,5%). Comerţul tradiţional a crescut în valoare cu 15,3%, în timp ce Hypermarketurile au înregistrat cea mai lentă creştere, de 13%.
Noutatea celui de-al doilea trimestru al anului constă în modificarea tiparelor de consum din Hyper şi Super-marketuri< deşi valoarea coşului mediu de cumpărături din Hypers a rămas relativ constantă în ciuda inflaţiei (-0,6% faţă de T2 2022), numărul tranzacţiilor s-a mărit cu aproape 10%. În Supers, valoarea coşului mediu a crescut cu 9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar numărul tranzacţiilor a crescut, la rândul său, cu 5,8%. Acest tipar de consum indică tendinţa consumatorilor de a face vizite mai frecvente la magazine, în încercarea de a menţine sub control valoarea coşului de cumpărături.
O altă metoda prin care consumatorii români au făcut faţă inflaţiei este îndreptarea către mărcile proprii ale retailerilor. Trendul ascendent al mărcilor private s-a menţinut şi în T2, când cota lor de piaţă a câştigat încă 0,7 puncte faţă de anul trecut, acest segment reprezentând acum 19,3% din totalul pieţei de larg consum din România.
Deşi mărcile proprii au continuat să crească în importanţă în România, ne situăm încă sub media europeană, unde acestea reprezintă 32,7% din totalul vânzărilor, dar peste media Europei de Est – de doar 16,2%.
Comerţul online de FMCG a înregistrat o creştere valorică importantă în cel de-al doilea trimestru, de 20,4%. Cea mai mare parte a comerţului online monitorizat a fost ocupată de produsele non-alimentare, în creştere cu 25,5%, dar şi de produsele alimentare, în creştere valorică de +14,1%. Băuturile alcoolice au crescut cu 25,2%, în timp ce băuturile non-alcoolice au înregistrat un avans de 21,3%.

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with

ROMÂNIA

Finanțiștii continuă protestele în toată țara

Sindicaliștii și angajații din finanțe continuă grevă la nivelul întregii țări și se pregătesc de proteste în prima parte a lunii septembrie. Negocierile cu ministrul de resort Marcel Boloș nu au ajuns la un numitor comun, astfel că sătmărenii care zilele acestea au de trecut pe la Administrația Județeană a Finanțelor Publice Satu Mare nu vor avea nicio șansă de a-și rezolva problemele.