Image 1
Image 2

ASIGURĂRI ÎN ROMÂNIA

De ce vor transportatorii ca să nu fie prelungită plafonarea tarifelor RCA?

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) atrage atenția asupra faptului că prelungirea plafonării tarifelor RCA...
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

… alungă atât actualii investitori din piața de asigurări, cât și pe cei interesați să intre în piața din România.

 

 

“Am transmis o scrisoare deschisă premierului Marcel Ciolacu și conducerii ASF, pentru a sublinia faptul că ne opunem ferm oricăror măsuri care vor adânci problemele existente în piața asigurărilor de răspundere civilă auto din România – spun transportatorii.

 

O măsură pe care o vedem deosebit de periculoasă, mai ales că această plafonare nu a fost făcută la tarifele de referință afișate de ASF. Această măsură va da ocazia unor jucători din piața de asigurări de a justifica un viitor faliment care va fi plătit tot de asigurați.

 

Deși pare un ajutor oferit românilor, de fapt, o asemenea măsură nu creează niciun beneficiu real consumatorilor de asigurări din România, lucru care a fost evident în perioada în care a fost aplicabilă așa-zisa plafonare, când tarifele RCA practicate de asigurători au crescut cu zeci de procente față de tarifele anterioare. ASF a asistat neputincioasă la aceste creșteri.

 

Orice plafonare a prețurilor impusă de autorități dar nu la tariful de referință calculat și afișat pe site-ul ASF, nu ajută pe nimeni, este pentru liniștea unora dar din păcate furtuna care va veni este inevitabilă.

 

Astăzi, problema majoră a pieței RCA din România o reprezintă numărul redus de asigurători și concurența insuficientă între puținii actori care au rămas pe piață. Reducerea numărului asigurătorilor RCA a diminuat dispersia riscurilor preluate de aceștia, cu impact semnificativ asupra tarifelor RCA.

 

Este prioritar pentru ASF să identifice soluții care să încurajeze intrarea unor noi jucători serioși pe segmentul asigurărilor RCA, cu consecința creșterii concurenței sănătoase pe această piață, în beneficiul consumatorilor.
Ne dorim cu toții stabilitate și predictibilitate într-o piață care a fost afectată de falimente răsunătoare, falimente care tot din motive populiste, greșit înțelese, nu au fost împiedicate la timp!

 

Propunem reformarea cadrului legislativ, plecând de la următoarele direcții principale:

 

– Introducerea unui sistem echitabil de stabilire a prețurilor polițelor RCA, care să reflecte cât mai bine responsabilitatea și disciplina în trafic a fiecărui șofer; este imperativ să se ia în considerare istoricul rutier al șoferului (nu al proprietarului auto) și susținem propunerea de a aplica o reducere proporțională a claselor de malus la achiziționarea următoarei polițe RCA, în funcție de daunele produse și, după caz, de locul producerii acestora (în țară sau în afara țării)

 

– Reformarea sistemului bonus-malus în asigurările de răspundere civilă auto; astfel, conducătorii auto vinovați de producerea accidentelor grave, care au dus la decesul unei persoane sau la invaliditatea permanentă a unei persoane, ar trebui penalizați și introduși într-ul malus maxim; măsuri similare de penalizare ar putea fi aplicate și celor care produc vătămări ușoare sau medii, în funcție de gravitatea faptelor

 

– Implementarea unor reguli care să oblige conducătorul auto care provoacă daune în mod repetat să plătească o parte din polița RCA, indiferent de persoana juridică sau fizică având proprietatea vehiculului; asocierea daunei conducătorului auto care a produs-o este logică, iar obligarea vinovatului să suporte parte din costul de achiziționare a următoarei polițe va descuraja comportamentul nedisciplinat al șoferilor în trafic.

 

Sistemul actual discriminează șoferii care achită anual polițe RCA fără a produce nici un accident, dar care suportă în mod constant creșteri semnificative ale tarifelor RCA. Așa cum s-a spus în repetate rânduri, nu este corect ca românii să suporte în preț indisciplina altora! Continuarea plafonării tarifelor RCA dar la tarifele de referință ar fi justificată dacă statul român s-ar afla în etapa finală de autorizare a proiectului CEC Asigurări. Ținând cont de faptul că proiectul înființării unei companii de asigurări cu acționariat al statului nu a fost dorit de Guvernul României, continuarea plafonării prețului RCA nu are niciun temei logico-economic.”

 

CITEȘTE ȘI:

Satu Mare: Transportatorii publici, verificaţi de poliţişti

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns