Image 1
Image 2
Acasa

SITUAȚIA ÎNVĂȚĂMÂNTULUI

Doar 18% din banii europeni s-au cheltuit în Programul de Reducere a Abandonului Școlar

Doar 18% din banii europeni s-au cheltuit în Programul de Reducere a Abandonului Școlar
Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar are până acum doar 1409 proiecte, adică școli, în implementare – a anunțat ministrul Educației ....
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

…. Ligia Deca luni, 25 martie, în prima conferință din actualul său mandat de ministru. Aceste contracte sunt semnate încă din mandatul fostului ministru Sorin Cîmpeanu, din octombrie 2022. Toate celelalte contracte cu școli sunt fie încă în procedură de semnare la inspectoratele școlare sau pentru ultimele două apeluri încă în evaluare la Ministerul Educației. În mandatele de ministru ale Ligiei Deca din cabinetele Ciucă și Ciolacu nu au fost nici măcar semnate toate contractele din PNRAS II, apel încheiat în octombrie 2023, conform acestor declarații.

 

 

Pe lângă aceste întârzieri, execuția bugetară pe acest program finanțat din PNRR cu câte 200.000 de euro sau 3000.000 de euro per școală este extrem de slabă. S-au cheltuit până acum „aproape 350 de milioane de lei”, a anunțat Ligia Deca, adică doar 18% din alocarea totală de 390 de milioane de euro, echivalentul a 1,9 miliarde de lei. Banii trebuie cheltuiți și proiectele ar trebui integral implementate până la 30 iunie 2026.

 

 

Ligia Deca a declarat: „Pentru PNRAS, programul național de reducere a abandonului școlar, avem aproape 2.300 de contracte încheiate, din ținta de 2.500”.  După care, atunci când a detaliat fiecare rundă, a spus că doar contractele PNRAS I sunt în implementare, restul nu au fost nici măcar semnate. Rundele apelurilor ar fi trebuit să se încheie în 2023 pentru PNRAS, dar nici acum nu s-au încheiat două dintre acestea. Reamintim că echipele de implementare din școli pentru aceste proiecte din PNRR nu sunt remunerate de niciun fel, în schimb Ministerul Educației dă bani pentru 7 posturi din fiecare inspectorat școlar județean ca să se ocupe de monitorizarea și verificarea proiectelor din școli.

 

CITEȘTE ȘI:

 

România în criză educațională: abandon școlar record și pericole cibernetice

Ciornă automată

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with