
Europa impune butoane fizice în mașini
Constructorii auto își dotau ultimele modele cu tehnologie avansată, inclusiv ecrane tactile, dar aceasta tendință s-ar putea inversa din cauza preocupărilor legate de siguranța vehiculelor ridicate de principala autoritate de siguranță auto din Europa. Începând cu 1 ianuarie 2026, Programul European de Evaluare a Autovehiculelor Noi (NCAP) va modifica criteriile de evaluare, cerând ca funcțiile esențiale ale vehiculului, precum claxonul, ștergătoarele, semnalizatoarele, luminile de avarie și funcțiile SOS, să fie controlate prin butoane fizice și nu prin ecrane tactile. Această schimbare este menită să combată distragerile șoferilor, ce contribuie la accidente. Conform NCAP, accidentele mortale sunt în creștere în UE, cu scopul de a reduce la jumătate numărul deceselor pe șosele până în 2030 și de a atinge zero decese până în 2050.
Matthew Avery, de la NCAP, a evidențiat că utilizarea ecranelor tactile poate distrage atenția conducătorilor auto pentru până la 40 de secunde, crescând riscul de accidente. Lipsa unui feedback tactil poate face ca șoferii să își ia ochii de la drum pentru a verifica dacă comenzile lor au fost executate. În urma feedback-ului negativ de la clienți, unii producători, cum ar fi Volkswagen, au început deja să reconsidere utilizarea extinsă a ecranelor tactile. Într-un interviu, Thomas Schäfer, CEO al Volkswagen Passenger Cars, a recunoscut că dependența de această tehnologie a afectat negativ marca. Constructorii care pun accent pe inovație, precum Tesla, trebuie să decidă dacă adaptarea la noile cerințe NCAP, necesare pentru a menține ratingul de cinci stele, merită modificarea designului interior al vehiculelor lor.
Fii primul care comentează