Image 1
Image 2

CERINȚELE FERMIERILOR

Halmeu, singurul punct de frontieră unde nu sunt cozi

Nici nu s-au stins bine ecourile protestelor organizate de fermieri şi transportatori vreme de aproape trei săptămâni în mare parte din România, inclusiv în punctele de trecere a frontierei de stat între România şi Ucraina, ...
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

…. prin care, şoferii solicitau amendarea legislaţiei privind poliţele de Răspunde Civilă Auto – RCA, în sensul reducerii tarifelor, nemajorarea accizei la carburanţi, că apar noi probleme. Transportatorii solicită organismelor cu putere de decizie să reconsidere procedurile de trecere a camioanelor prin vămi pentru a se scurta la minim procedurile de vămuire şi apoi de trecere a frontierei de stat spre Republica Molodova şi Ucraina.

 

Teoretic ar fi fost de discutat şi situaţia de la Halmeu, numai că acolo, lucrurile stau considerabil mai bine, comparativ cu situaţia din Nordul Moldovei şi pe graniţa de Est.

 

 

Pentru a analiza în detaliu problemele pe care le întâmpină transportatorii în activitatea lor, zilele trecute, Autoritatea Vamală Română (AVR) și Uniunea Națională a Trasportatorilor Rutieri din România (UNTRR) s-au întâlnit cu un obiectiv punctual: analizarea timpilor de așteptare în punctele de trecere a frontierei între România și Republica Moldova, respectiv între România și Ucraina.

 

Reprezentanții celor două părți au înaintat mai multe propuneri, exprimându-și încrederea că deciziile ulterioare vor contribui la fluidizarea și optimizarea traficului de mărfuri și mijloace de transport, în corelare cu noile tendințe în dezvoltarea economiei regionale.

 

Delegația AVR, condusă de președintele Marcel Mutescu, a avut marți, 6 februarie, o întâlnire cu delegația UNTRR, condusă de secretarul general Radu Dinescu. Întâlnirea a fost generată de semnalele primite din partea transportatorilor în legătură cu creșterea timpilor de așteptare la frontierele externe ale României, iar principalele teme de discuție s-au axat pe analizarea cauzelor care au dus la această situație și identificarea de soluții pentru reducerea timpilor de așteptare la intrarea în România dinspre Republica Moldova și Ucraina.

 

 

Autoritatea Vamală Română este deschisă la dialog

 

 

„Autoritatea Vamală Română este deschisă pentru un dialog constructiv cu Uniunea Națională a Trasportatorilor Rutieri din România. Înțelegem implicațiile timpilor de așteptare la frontieră asupra activității trasportatorilor rutieri și dorim să îi asigurăm că autoritatea vamală depune toate eforturile pentru fluidizarea traficului din punctele de trecere a frontierei.

 

În același timp, este nevoie să înțelegem că sunt mai mulți factori care pot influența timpul petrecut de camioane în punctele de trecere a frontierei, inclusiv infrastructura rutieră și capacitatea de procesare a autorităților din statele vecine”, a declarat preşedintele Autorității Vamale Române, Marcel Mutescu.

 

Președintele AVR a prezentat procedurile simplificate de care pot beneficia operatorii economici pentru derularea cu operativitate a formalităților vamale, organizarea de către autoritatea vamală a unor fluxuri separate de vămuire pentru a permite deţinătorilor de autorizaţii de tip AEOS sau AEOF accesul prioritar în zona de control vamal, cât și rezultatele așteptate ca urmare a implementării principalelor proiecte de modernizare de care au beneficiat o parte din birourile vamale de la frontierele de nord și est, repectiv Siret, Albița, Sculeni și Giurgiulești.

 

Strânsa cooperare dintre autoritățile din România și Republca Moldova a fost, de asemenea, subliniată, amintindu-se, în acest context și beneficiile controlului coordonat care se efectuează pe teritoriul României în punctul de trecere a frontierei de stat Albița (România) – Leușeni (Republica Moldova), pe sensul de intrare în țara noastră.

 

La rândul său, conducerea UNTRR a menționat că apreciază eforturile și deschiderea Autorității Vamale Române de a veni în sprijinul transportatorilor rutieri români.

 

„Reducerea timpilor de așteptare la frontiere este importantă pentru toți agenții economici – importatori și exportatori, în special, și implicit pentru consumatorii finali. Depășirea timpilor de conducere zilnici ai șoferilor profesioniști și întârzierile la livrarea mărfurilor către clienți pot determina penalizarea trasportatoriilor, dar și probleme în aprovizionarea orașelor sau în derularea proceselor de producție, precum și consum mai mare de carburant și creșterea poluării”, a spus secretarul general al UNTRR, Radu Dinescu.

 

Părțile au agreat că vor continua să monitorizeze situația din punctele de trecere a frontierei și vor avea întâlniri periodice pentru coordonarea anumitor dificultăți și provocări legate de activitatea transportatorilor rutieri români.

 

 

La Halmeu, traficul rutier se desfăşoară fluent

 

 

Spre deosebire de punctele vamale enumerate în comunicatul despre care facem vorbire, la Halmeu, aşa cum am aflat din surse confidenţiale, fapt confirmat şi de primarul de Halmeu, Incze Ludovic, traficul de frontieră cu Ucraina se desfăşoară fluent.
Timpii de aşteptare s-au scurtat foarte mult pe seama unor reglementări în vigoare, în Ucraina.

 

Se prelungeşte eventuala staţionarea în vamă a mijloacelor auto care transportă alimente şi legume-fructe, ca urmare a controlului făcut de inspectorii Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor – DSVSA Satu Mare, în vederea întocmirii documentelor care să ateste trasabilitatea produselor intrate în spaţiul Uniunii Europene – UE, mai precis, în România.

 

Autoritatea Vamală din Ucraina a implementat planificarea mijloacelor de transport pentru intrarea în România, Ungaria şi Polonia. Cu anticipaţie de 9 – 14 zile, transportatorii din Ucraina sunt notificaţi cu privire la data şi ora la care să se prezinte în punctul de trecere a frontierei, pentru a nu fi obligaţi să staţioneze prea mult.

CITEȘTE ȘI:

 

Orfanele bugetului: Cultura și Agricultura

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with