Image 1
Image 2

CONCLUZIILE UNUI STUDIU

Inteligența artificială și traducerea automată nu vor înlocui nevoia de învățare a limbilor străine

Inteligența artificială și traducerea automată nu vor înlocui nevoia de învățare a limbilor străine
Sondajul prezentat de British Council și Research Institute of Digital Innovation in Learning face parte dintr-o cercetare mai amplă: Artificial intelligence in English language teaching: Preparing for the future.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

La sondaj au răspuns peste 1300 de profesori de limba engleză din întreaga lume în privința modului în care aceștia utilizează inteligența artificială în predarea limbii engleze, precum și a opiniilor lor asupra aplicării inteligenței artificiale în acest domeniu, potrivit unui comunicat de presă primit de Edupedu.ro.

 

 

Una dintre coordonatoarele studiului, Mina Patel, spunea într-un interviu acordat Edupedu.ro că engleza predată la școală trebuie gândită la pachet cu alte competențe, pentru nevoile elevilor care o vor învăța peste 5-10 ani, nu pentru cei care au învățat-o acum 10 ani.

Sondajul, care face parte din studiul de cercetare Artificial intelligence in English language teaching: Preparing for the future, se bazează pe răspunsuri de la 1348 de profesori de limba engleză din 118 de țări și regiuni din întreaga lume în privința utilizării inteligenței artificiale în predarea limbii engleze.

 

 

Studiul de cercetare arată și cum folosesc profesorii de limba engleză inteligența artificială în predarea limbii engleză. 60% dintre profesorii de limba engleză respondenți nu cred că inteligența artificială și traducerea automată vor face, în cele din urmă, ca studiul limbilor străine să devină inutil, conform unui sondaj realizat de către experți în tehnologia educației de la British Council, organizația internațională din Marea Britanie pentru relații culturale și oportunități educaționale, împreună cu Research Institute of Digital Innovation in Learning (de la ODUGlobal, cu sediul la Old Dominion University, Virginia, SUA).

 

 

În ceea ce privește rolul profesorilor în noul peisaj al învățării, 51% dintre respondenți sunt sceptici în privința capacității inteligenței artificiale de a preda limba engleză fără profesor până în anul 2035 și subliniază importanța personalului didactic uman.

“În răspunsurile lor scrise, mulți respondenți au subliniat multiplele fațete culturale, sociale și emoționale ale limbilor, precum și faptul că valoarea durabilă a interacțiunii umane nu poate fi înlocuită de inteligența artificială”, potrivit comunicatului de presă.

 

 

Pe de altă parte, 54% dintre profesorii respondenți spun că se simt insuficient instruiți să folosească aceste programe, iar 51% sunt sceptici că inteligența artificială ar putea preda limba engleză fără profesor.

Aplicațiile pentru învățarea limbilor străine sunt cele mai utilizate instrumente bazate pe inteligența artificială de către profesori, cu toate că 24% dintre aceștia spun că nu utilizează deloc asemenea aplicații. “În ciuda extinderii bruște a inteligenței artificiale, 70% dintre profesorii de limba engleză sunt de acord că elevii ar trebui să poată scrie în engleză fără ajutorul acestor instrumente.

 

 

80% dintre respondenți indică, de asemenea, nevoia de dezvoltare a inteligenței artificiale pentru a sprijini învățarea diverselor varietăți ale limbii engleze din lume, precum și pentru reducerea problemelor de standardizare și eficiență cu care se confruntă profesorii. Neutralitatea exprimată de către profesori în privința majorității afirmațiilor din sondaj arată, conform experților, nesiguranța generată de apariția inteligenței artificiale în predarea limbii engleze. Într-adevăr, doar 20% dintre aceștia se simt suficient instruiți să folosească inteligența artificială în predare, iar 54% se simt insuficient instruiți. O parte semnificativă dintre aceștia, 27%, rămâne neutră, indicând o posibilă nesiguranță în privința nevoilor lor în legătură cu instruirea în domeniul inteligenței artificiale”.

Studiul de cercetare Artificial intelligence in English language teaching: Preparing for the future arată și cum folosesc profesorii inteligența artificială în predarea limbii engleză. “Sondajul inclus în studiul de cercetare colectează informații asupra modului în care 1348 de profesori de limba engleză din 118 țări și regiuni utilizează inteligența artificială în munca lor de predare a limbii engleze.

 

 

Cele mai folosite instrumente bazate pe inteligența artificială de către profesori sunt aplicațiile pentru învățarea limbilor străine (48%), inteligența artificială pentru generarea limbilor străine (37%) și chatbot-uri (31%). Cu toate acestea, o parte semnificativă a respondenților, 24%, raportează că nu utilizează niciunul dintre tipurile de instrumente bazate pe inteligența artificială precizate.

În ceea ce privește cele mai răspândite utilizări ale inteligenței artificiale în predarea limbii engleze, 57% dintre respondenți folosesc această tehnologie pentru crearea materialelor, urmată de ajutarea elevilor să exerseze limba engleză (53%) și crearea planurilor de lecții (43%). Cu toate acestea, 18% dintre respondenți spun că nu au folosit inteligența artificială pentru niciunul dintre aceste scopuri, ceea ce poate fi legat, de asemenea, de lipsa instruirii în privința inteligenței artificiale și de nesiguranța în privința impactului acestei tehnologii asupra predării prezente și viitoare a limbii engleze”, potrivit comunicatului de presă.

 

 

Tendințe identificate pentru engleza globală

 

Se constată un număr imens de oameni care învață limba engleză și probabil va atinge în jur de 2 miliarde în următorii 10-15 ani. Apoi, numărul celor care vor să învețe limba engleză va scădea.

Este puțin probabil să se modifice actualul declin al numărului de studenți din toată lumea care învață în limba engleză

Este în scădere dominația limbii engleze pe internet. Alte limbi, inclusiv limbile mai puțin utilizate prezintă interes.

Profesorii de limba engleză vor fi nevoiți să aibă abilități în plus, pentru că limba engleză este tot mai puțin predată ca o materie în sine.

 

CITEȘTE ȘI:

 

Radu Gologan: Copiii au început să folosească inteligența artificială ca să-și facă temele

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with