Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Manualul de „Logică de campanie electorală” a lui Marcel Ciolacu

De departe cea mai importantă declarație politică a momentului îi aparține lui Marcel Ciolacu.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Întrebat dacă în cazul în care va ajunge președintele României îl va desemna pe Nicolae Ciucă prim ministru, liderul PSD a dat un răspuns ferm: „Nu am nicio reținere. Dacă aș fi președinte, categoric l-aș numi premier pe Nicolae Ciucă”. Nu știu ce calități ascunse are Marcel Ciolacu, însă el este singurul jucător pe tabla de șah a politicii cu mai multe pătrate negre decât albe care a adoptat o expresie extrem de explicită: logică de campanie electorală.

Cu alte cuvinte, tot ce se întâmplă, toate declarațiile politicienilor trebuie puse în contextul politic actual. Este campanie electorală și fiecare partid caută să se prezinte ca adversar al celorlalți competitori.
Politicienii de duzină cred că dacă își atacă adversarii, dacă aruncă cu mizerii în ei, dacă îi insultă, alegătorii imediat se decid să-i voteze pe ei. Lucrurile sunt mult mai complicate. O bună campanie electorală seamănă cu o vânătoare de prepelițe. Trebuie să mergi încet, fără să faci zgomot, să te strecori la fel ca un animal de pradă și abia când ești aproape de victimă să te arunci asupra ei.

Puține exemple de prădători profesioniști pot fi scoase la iveală. Traian Băsescu a fost un prădător. Și Ion Iliescu la fel, însă  diferențele dintre ei au fost ca dintre o hienă și un leu. Fiecărui politician îi poți găsi un corespondent în regnul animal. Dimitrie Cantemir a experimentat cu succes alegoria. Cum între timp au dispărut și fabulele, dar și caricaturile, politicienilor le-a rămas un singur instrument: cuvântul, iar ca suport rețelele de socializare. Slabă nădejde că în felul acesta se poate deosebi grâul de neghină. În spatele postărilor de pe Facebook ale persoanelor publice se află întregi echipe de „creatori de conținut”, de influenceri, care încearcă să-i facă posesorului de cont o imagine frumoasă, umană, de om dedicat trup și suflet comunității, comunei, orașului, județului, țării și chiar Uniunii Europene.

Totul este o convenție unanim acceptată.  Tocmai de aceea partidele populiste, extremiste, se folosesc de aceste oportunități și astfel telefonul mobil a devenit principala armă a terorismului, a manipulării.
Revenind la declarația lui Marcel Ciolacu trebuie făcută mențiunea că declarația a fost făcută în mod direct, în fața camerelor de luat vederi. Presa scrisă a oficializat-o și astfel rămâne un document. Expresia „Dacă aș fi președinte, categoric l-aș numi premier pe Nicolae Ciucă” va fi pilonul în jurul căruia se vor derula negocierile după alegerile parlamentare.

În schimb, Nicolae Ciucă și-a făcut intrarea în campanie anunțând că vrea să formeze după alegeri un guvern de dreapta. Întrucât alianța nu era ruptă, PSD s-a supărat, dar Marcel Ciolacu a decriptat declarația lui Ciucă „în logica de campanie electorală” și merge mai departe.

Generalizând conceptul să vedem care este “logica de campanie electorală” a fiecărui partid, a fiecărui candidat prezidențial.
La Marcel Ciolacu, tătucul conceptului, este simplu: nu vrea să-și antagonizeze adversarii, dar mai ales electoratul de altă culoare politică. Din moment ce intră sigur în turul doi îi tratează pe toți cu bunăvoință. Nu exclude nici desemnarea unui prim ministru de la UDMR. „Eu sunt ferm convins că domnul Kelemen Hunor m-ar refuza, chiar dacă i-aş propune să fie prim-ministru”.

Logica de campanie electorală a PNL. Pentru PNL este imperios necesar să le arate susținătorilor săi că regretă că a intrat în alianță cu PSD, că a fost o greșeală pe care nu vrea să o repete. Deci atacă în draci PSD-ul, în timp ce se arată dispus să formeze o alianța de dreapta. Cu cine? În primul rând cu USR.

Ce face, cum își gândește Elena Lasconi propria ei „logică de campanie”? Destul de haotic. Pe de o parte s-ar năpusti asupra PSD-ul, ca adversar tradițional, pe de altă parte vede în PNL un competitor pe același segment electoral și aruncă săgeți înspre liberali. Totul se înscrie într-o logică de campanie electorală, agresivă și tulbure, greu de explicat pe înțelesul alegătorilor.  Ce le dictează partidelor populiste, extremiste „logica de campanie electorală”?  Să meargă până la capăt.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

A dispărut munca profundă?

Una dintre știrile-bombă ale momentului este refuzul lui Ilie Bolojan de a face un tandem președinte-prim ministru cu Nicolae Ciucă.

Sigla Informatia Zilei

Paranoia sub acoperire

Asculta acest articol     Sunt perioade istorice când evenimentele nu pot fi explicate decât folosind termeni medicali. S-ar putea să