Image 1
Image 2

MAȘINI ELECTRICE

Numărul prizelor de încărcare a maşinilor electrice la nivel naţional

Nicio autoritate din România nu ştie câte prize de încărcare a maşinilor electrice există la nivel naţional şi cred că nici în următorii cinci ani nu vom şti acest lucru.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Așa a declarat recent în cadrul unui eveniment de specialitate, Adrian Sandu, secretar general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România.
“Dacă te duci şi întrebi la ANRE, ei spun că îşi dau acordul doar pentru cele de foarte mare putere, dacă te duci la Ministerul Energiei, spun “Nu, noi ne ocupăm doar cu producţia”, dacă te duci la Ministerul Transporturilor, spun “N-avem noi treabă cu aşa ceva”, la fel şi dacă te duci la RAR. Trebuie să ai o sută de aplicaţii ca să vezi toate reţelele de încărcare disponibile, dar nimeni nu-ţi va spune niciodată unde trebuie să te duci ca să ştii câte staţii există în România. (…) Niciodată nu vom şti dacă şi unde e vreo staţie disponibilă, faţă de cele afişate. Restul sunt secrete”, a menţionat Sandu.
Acesta a adăugat că autorităţile din România trebuie să investească în transformarea soluţiilor de transport, iar Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) reprezintă o ocazie. “Noi, ca asociaţie, avem discuţii non-stop cu autorităţile referitor la aceste aspecte. Avem şi PNRR-ul, cu 14.000 de staţii de încărcare. Sper să rămână PNRR şi să rămână şi cele 14.000 de staţii, dar pe lângă cele 14.000 de staţii, să nu uităm că avem o reţea de distribuţie şi de energie electrice care probabil la anul, după ce vom avea 2.000 de megawaţi în panouri fotovoltaice energie instalată în România, s-ar putea să ne trezim cu ceva buffere. De aici, nevoia de investiţii în continuare. Ca să ai mobilitate trebuie să ai energie electrică, că nu poţi să o produci doar acasă… Camioanele electrice au nevoie de prize de încărcare de 150 de kilowaţi ca să aibă un timp rezonabil de încărcare. Dacă încarci la 220, s-ar putea să stai vreo săptămână să-ţi încarci camionul”, a susţinut reprezentantul ACAROM.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with

IFPLUS RATE DOBÂNZI

Popa (BNR), despre cotele ratelor dobânzilor

Ratele dobânzii este important să rămână unde sunt pentru mai mult timp, ca aproape peste tot în lume, pentru a nu risca o reaprindere a inflaţiei.

This content is for IZ Plus Lunar, IZ Digital+Print, IZ Duminica si IZ Plus 1 An, IZ Plus si Ziarul Digital 1 An, IZ+ si IZ PDF Lunar, IZ+ si IZ PDF 1 An, IZ+ si IZ PDF 3 luni, IZ+ si Tiparit si PDF Lunar, IZ+ si Tiparit si PDF 1 An, IZ+ si Tiparit si PDF 3 Luni, IZ+ si PDF <35 1 Luna, IZ+ <35, IZ PLUS ANUAL, and IZ PLUS 3 LUNI members only.
Log In Join Now