Image 1
Image 2

BIENALA DE ARTĂ DE LA VENEȚIA

Peisajele monumentale ale lui Ioan Sbârciu, vedete la Bienala de Artă de la Veneția 2024

Peisajele mitice ale lui Ioan Sbârciu, vedete la Bienala de Artă de la Veneția
Ioan Sbârciu, distinsul artist asociat cu Școala de Arte din Cluj, explorează teme de înstrăinare și conexiune cu natura în lucrările sale expuse la Bienala de la Veneția 2024, sub titlul "Înstrăinat de natură", o reflecție asupra impactului uman asupra mediului înconjurător.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Ioan Sbârciu, o figură marcantă în peisajul artistic românesc, este profund legat de Școala de Arte din Cluj, având un rol esențial în formarea și evoluția acesteia. Ca profesor și mentor pentru multe generații de artiști, Sbârciu a fost o influență vitală, contribuind semnificativ la dezvoltarea și afirmarea acestei școli de artă ca un centru de inovație și creativitate în România și pe plan internațional.

 

 

Peisajele mitice ale lui Ioan Sbârciu, vedete la Bienala de Artă de la Veneția
Peisajele mitice ale lui Ioan Sbârciu, vedete la Bienala de Artă de la Veneția

 

 

Peisajele mitice ale lui Ioan Sbârciu, vedete la Bienala de Artă de la Veneția
Peisajele mitice ale lui Ioan Sbârciu, vedete la Bienala de Artă de la Veneția

 

 

Prin lucrările sale expuse la Bienala de la Veneția, în special în expoziția “Înstrăinat de natură”, Sbârciu aduce în prim-plan nu doar propria sa viziune artistică, dar reflectă și valorile estetice promovate de Școala de Arte din Cluj. Acest centru de artă este cunoscut pentru încurajarea unui stil expresiv și experimental, ce combină tehnicile tradiționale cu cele moderne pentru a explora teme contemporane, cum ar fi relația dintre om și natură, un subiect central în lucrările prezentate la Veneția.

 

 

Peisajele mitice ale lui Ioan Sbârciu, vedete la Bienala de Artă de la Veneția
Peisajele mitice ale lui Ioan Sbârciu, vedete la Bienala de Artă de la Veneția

 

 

Peisajele mitice ale lui Ioan Sbârciu, vedete la Bienala de Artă de la Veneția
Peisajele mitice ale lui Ioan Sbârciu, vedete la Bienala de Artă de la Veneția

 

 

Expoziția, curatoriată de Maria Rus Bojan și realizată în colaborare cu Zuecca Projects și Fundația Europeană ArtEast, ilustrează cum influențele Școlii de Arte din Cluj se manifestă în abordarea complexă și în tehnicile inovatoare ale lui Sbârciu. Lucrările sale, vibrante și emoționante, vorbesc despre un dialog continuu între tradiție și inovație, între local și global, un dialog ce este profund înrădăcinat în educarea și practica artistică la Cluj.

 

 

Peisajele mitice ale lui Ioan Sbârciu, vedete la Bienala de Artă de la Veneția
Peisajele mitice ale lui Ioan Sbârciu, vedete la Bienala de Artă de la Veneția

 

 

Prin participarea sa la Bienala de la Veneția, Sbârciu nu doar că reprezintă România pe scena internațională, dar și subliniază contribuția Școlii de Arte din Cluj la formarea unor artiști care sunt capabili să gândească și să creeze dincolo de granițele tradiționale, explorând noi frontiere ale expresiei artistice. Această legătură între Școala de Arte din Cluj și scena internațională de artă evidențiază o continuitate și o evoluție în arta contemporană românească, marcând un punct important în recunoașterea și aprecierea artei românești pe plan mondial.

 

 

Peisajele mitice ale lui Ioan Sbârciu, vedete la Bienala de Artă de la Veneția
Peisajele mitice ale lui Ioan Sbârciu, vedete la Bienala de Artă de la Veneția

 

 

De câteva decenii bune, Ioan Sbârciu joacă rolul unei figuri centrale în cadrul fenomenului pedagogic, artistic și managerial intitulat, cu un termen ambițios și doar parțial acoperitor, Școala de la Cluj. În calitate de profesor, rector și manager cultural, artistul a instituit un model pentru generațiile mai tinere de colegi. Ca pictor, și-a croit un drum special în istoria modernității românești, prin capacitatea unică de a orchestra spații picturale ample, încărcate cu straturi și rețele de culoare complexe. Expoziția de la MNAC este de fapt o instalație fără precedent în România, o pânză monumentală (lungă de 28 metri și înaltă de 5) care umple emblematica Sală de Marmură a muzeului, devenind astfel un obiect sincretic, ce aparține deopotrivă picturii și sculpturii.

 

 

 

 

 

IOAN SBÂRCIU PEISAJ INFINIT
IOAN SBÂRCIU PEISAJ INFINIT

 

 

IOAN SBÂRCIU PEISAJ INFINIT
IOAN SBÂRCIU PEISAJ INFINIT

 

 

 

 

 

 

IOAN SBÂRCIU PEISAJ INFINIT
IOAN SBÂRCIU PEISAJ INFINIT

 

 

IOAN SBÂRCIU PEISAJ INFINIT
IOAN SBÂRCIU PEISAJ INFINIT

 

 

"Rapirea Europei" Ioan Sbarciu
“Rapirea Europei” Ioan Sbarciu

 

 

 

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with

IFPLUSAEROPORTUL SATU MARE

În 1937 Orașul Satu Mare începea o chetă publică pentru achiziționarea unui Avion

În anul 1937, în orașul Satu Mare a demara o acțiune de achiziție a avionului „Satu-Mare”, al cărui cost se ridica la aproape un milion de lei.

This content is for IZ Digital+Print, IZ Duminica si IZ Plus 1 An, IZ PLUS 3 LUNI, IZ PLUS ANUAL, IZ Plus Lunar, IZ Plus si Ziarul Digital 1 An, IZ+ <35, IZ+ si IZ PDF 1 An, IZ+ si IZ PDF 3 luni, IZ+ si IZ PDF Lunar, IZ+ si PDF <35 1 Luna, IZ+ si Tiparit si PDF 1 An, IZ+ si Tiparit si PDF 3 Luni, and IZ+ si Tiparit si PDF Lunar members only.
Log In Join Now