1. Industria belgiană nu merge bine
Cât de îngrijorați ar trebui să fim de această situație pentru prosperitatea noastră? „Acest lucru nu poate continua” sectorul industrial trage un semnal de alarmă, scrie ziarul De Morgen din Belgia.
2. Angajații suedezi de la Tesla se ridică împotriva lui Elon Musk
Peste o sută de mecanici ai Tesla din Suedia, sprijiniți de sindicatul IF Metall, au intrat într-un conflict deschis cu Elon Musk. Ei cer contract colectiv, blocând operațiunile companiei, inclusiv importul de vehicule și reparațiile stațiilor de încărcare.
Acest lucru a dus la o blocare extinsă a companiei auto. De mai mult de o săptămână nici măcar o singură Tesla nu a trecut prin cele mai mari porturi ale Suediei, deoarece muncitorii din docuri nu le vor descărca de pe nave. Rețeaua populară de încărcare a „supraalimentatoarelor” a companiei de mașini electrice nu va mai fi reparată. La rândul lui PostNord nu va mai livra corespondență – inclusiv piese de schimb – la atelierele Tesla.
3. Lucrătorii din industria metalurgică din Salzburg se pregătesc pentru greve lungi
Ca peste tot, cer salarii mai mari, timp de lucru mai mic. Lucrul este oprit zilnic până la rezolvarea revendicărilor. Sindicatul rămâne în regim de grevă. Negocierea asupra contractului colectiv este la a șaptea rundă, fără niciun rezultat.
4. O nouă povară pentru locuitorii din Frankfurt
O nouă propunere a Departamentului de Mobilitate din Frankfurt solicită angajatorilor să contribuie la finanțarea transportului public. Aceasta a stârnit reacții mixte, cu argumente pro și contra din partea reprezentanților afacerilor și politicienilor.
Un politician de dreapta, CDU, făcând un calcul practic a demonstrat că o afacere mică, cu 20 de angajați ar trebui să transfere anual orașului în jur de 2.000 de euro dacă s-ar introduce o taxă de transport public.
Asta nu pare prea mult la început, dar împreună cu taxele și impozitele, costurile în creștere pe muncă, o extindere a gestionării locurilor de parcare, taxe mari pentru permisele de parcare pentru afaceri și meșteșugari, o posibilă taxă la oraș, o contribuție suplimentară pentru turism și creșterea taxei de serviciu pentru tot felul de lucruri, adaugă o povara enormă.
Politicienii de stânga argumentează taxa prin faptul că proprietarii de case și apartamente, hotelieri, restauratori și angajatori în general au beneficiat de numeroasele legături de autobuz și tren.
De remarcat că orașul subvenționează transportul public cu peste 200 de milioane de euro anual, dincolo de ceea ce plătesc guvernele federale și de stat.
5. Armata Federală Elvețiană rămâne fără profesioniști
Motivul? Proporția persoanelor inapte este în creștere. În acest context, poate fi interesant de văzut cum va rezolva Elveția această problemă, care nu este deloc neglijabilă pentru capacitatea sa de apărare. Soluția? Cine nu servește plătește!
6. Bogații emit de 13 ori mai mult CO2
Danemarca are alt tip de probleme decât Elveția. Conform unui studiu peroanele bogate, bine ghiftuite, emit de 13 ori mai mult CO2 decât un om obișnuit, cu un venit mediu. Această problemă subminează eforturile de combatere a schimbărilor climatice.
Dezbaterea a ajuns până la produsele de pe masa din bucătărie, la ce conține sosul de pe carne. Un singur bogat poluiază atmosfera cu CO2, prin flatulențe și râgăituri, cât 50 de oameni obișnuiți care câștigă mai puțin, scrie ziarul Politiken din Danemarca.
7. Prea puțină spălare pe cap duce la căderea părului
Antrenamentul părului nespălat este o nouă modă promovată pe TikTok. Prea mult șampon poate duce la căderea părului, amânând spălarea părului pe motiv că
unele ingrediente ale șamponului îți pot deteriora părul.
„Antrenorii de păr” pasionați vor crește treptat timpul dintre spălări, iar unii practicanți deosebit de entuziaști nu își spală părul până la 30 de zile, relatează Mirror. Specialiștii spun că este exact invers.
Nespălarea suficientă a părului poate duce la dermatită seboreică – un tip de mătreață foarte neplăcut care poate avea ca rezultat un scalp roșu și mâncărime, solzi grași, galbeni și eventual căderea părului.
Citește și:
Fii primul care comentează