Image 1
Image 2

INVESTITORI STRĂINI ÎN SATU MARE

Povestea de succes a familiei Dräxlmaier

Povestea de succes a familiei Dräxlmaier
Dräxlmaier, una dintre primele companii străine care a recunoscut potențialul orașului Satu Mare, a devenit un exemplu strălucit de succes în industria auto și un stâlp al comunității locale. Prin crearea a mii de locuri de muncă, promovarea disciplinei și a ordinii, și implicarea semnificativă în viața socială și culturală, Dräxlmaier a contribuit la transformarea orașului Satu Mare.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Una din primele companii străine care a investit în Satu Mare este Dräxlmaier
 Mii de locuri de muncă, disciplină și ordine, implicare în viața socială și culturală a orașului. Se poate spune că Dräxlmaier este un factor de civilitate, de comportament sobru, dar corect, o atmosferă de familie care înnobilează munca angajaților.

 

 

Mașina mică a fost prima comandă a lui Dräxlmaier în anii 1950.
Mașina mică a fost prima comandă a lui Dräxlmaier în anii 1950.

 

 

Dräxlmaier este o afacere de familie, dar se poate aprecia că întreaga companie funcționează ca o familie.

Furnizorul de automobile din Bavaria Inferioară cu 74.000 de angajați, Dräxlmaier este una dintre primele zece companii din industria sa, iar conducerea afacerii stă ferm  în mâinile familiei.

 

 

BMW 1600 GT, primul BMW cu sistemele de interior Dräxlmaier
BMW 1600 GT, primul BMW cu sistemele de interior Dräxlmaier

 

 

Povestea companiei Dräxlmaier, așa cum o cunoaștem astăzi începe în anul 1958 cu o mașină drăguță, numită Goggomobil. De acolo până aici este un drum lung, plin de succese.
Dar pentru a cunoaștea amploare afacerii de familie, varietatea gamei de produse, trebuie să aruncăm o privire în trecut.

 

 

Istoria familiei de antreprenori Dräxlmaier începe cu mult înainte de înființarea actualului  furnizor de componente pentru automobile. Bunicul fondatorului companiei de azi, Fritz Dräxlmaier Senior, Michael Dräxlmaier, și-a deschis în anul 1875 propria fabrică de piele și încălțăminte, situată pe malul micului Vils din Geisenhausen.

 

Generația următoare a rămas, de asemenea, loială comerțului. Au fabricat încălțăminte și pantaloni de piele, ulterior bocanci de schi, căști și îmbrăcăminte pentru motocicliști.

 

Fritz Dräxlmaier își făcea serviciul militar când a început al Doilea Război Mondial. „Tatăl meu a trebuit să ia parte la întregul război”, relatează Fritz Dräxlmaier Junior, actualul cap al familei, care s-a născut în anul 1952.

 

 

 

Goggomobilul a fost o foarte mare oportunitate

 

Tatăl său era un om de afaceri, mai orientat spre client  decât interesat de producția din tăbăcărie. În frământările perioadei de după al doilea război mondial, au apărut noi oportuniăți în economie. Cererea de mobilitate individuală dincolo de vehiculele cu două roți s-a dezvoltat treptat. Producătorul de mașini agricole din Dingolfing, Hans Glas, care îl cunoștea pe Dräxlmaier, a construit o mașină mică în anul 1955. Având nevoie de furnizori pentru legendarul său „Goggomobile” a apelat la omul de afaceri Fritz Dräxlmaier.  Acesta a văzut  în asta o oportunitate pentru o companie într-un nou sector al economiei. Așa că în 1958 a fondat o nouă companie împreună cu soția sa, Lisa. Cu aptitudinile sale comerciale, a profitat de optimismul anilor postbelici și s-a impus încă de la  prima comandă pentru Goggomobil. Soția s-a ocupat de asigurarea calității și producției.

 

 

Mașina mică a fost prima comandă a lui Dräxlmaier 
Mașina mică a fost prima comandă a lui Dräxlmaier

 

În perioada care a urmat, au fost fabricate 50.000 de seturi de cabluri pentru Goggomobil – mașina de cult cu porecla „Lucrul Diavolului din Dingolfing”. Ea a fost construită până în 1969. Dräxlmaier a furnizat și panoul ușii dintr-o a doua unitate de producție special construită. Au fost adăugate primele sisteme de sudare de înaltă frecvență și formare în vid. Chiar dacă nu era previzibil la acea vreme, piatra de temelie a fost pusă pentru Grupul Dräxlmaier, care este prezent astăzi la nivel mondial.

 

Fritz Dräxlmaier Jr. avea doar șase ani când a fost fondată compania. Tatăl său l-a dus la clienți foarte devreme, chiar și în adolescență. Deși juniorului i-ar fi plăcut să meargă la academia de artă, a ajuns să studieze administrarea afacerilor la Universitatea Ludwig Maximilians din München. A lucrat în companie în timp ce încă studia. Se pare că drumul lui a fost predeterminat. Nu a făcut nicio perioadă la altă companie. Dräxlmaier își amintește că s-a alăturat companiei tatălui său „nu în totalitate voluntar”. Are o soră care este cu zece ani mai mare decât el, dar, așa cum era de obicei la acea vreme, descendentul bărbat a preluat succesiunea companiei.

 

Când BMW a preluat fabrica Goggomobil de la Hans Glas și a început să-și producă vehiculele acolo, Dräxlmaier l-a câștigat și BMW ca și client. Componentele interioare îmbrăcate în piele cu tehnologie de spumă care era inovatoare la acea vreme pentru vehicule, cum ar fi BMW Z1, se numără printre domeniile grupului. De asemenea, Mercedes s-a bazat și pe primele manete de schimb din piele din Bavaria de Jos.
Încă din 1974, Dräxlmaier și-a înființat prima unitate de producție străină în Tunisia. Acum există cinci fabrici acolo cu aproximativ 10.000 de angajați. În plus, un nou centru de cercetare și IT pentru 1.000 de dezvoltatori și specialiști în software este în prezent înființat în orașul-port tunisian Sousse.

 

La sfârșitul anilor 80, Fritz Dräxlmaier a preluat afacerea de la tatăl său. În 1990, s-a obținut un succes în vânzări: compania din Bavaria Inferioară a fost primul furnizor de automobile din lume care a dezvoltat cablajele specifice clientului, cu livrare în ordine precisă la linia de asamblare. Fiecare rețea de bord este diferită și își stabilește propriile standarde, deoarece până la 2200 de cabluri individuale rezultă în 1031 de variante de combinație diferite.

 

O capodoperă a complexității pe care Dräxlmaier a stăpânit-o până în ultimul detaliu ca nimeni altul și știe să proiecteze cu precizie. Sunt instalate doar cablurile necesare pentru versiunea corespunzătoare a vehiculului. Cablurile oarbe sunt acum un lucru din trecut. Acest lucru economisește resurse și costuri. Povestea de succes a companiei continuă: comenzile urmează simultan de la BMW, Mercedes și Volkswagen .

 

 

Cetăţean de onoare 1989 Fritz Dräxlmaier
Cetăţean de onoare 1989 Fritz Dräxlmaier

 

 

Fritz Dräxlmaier a murit în 1995, iar soția sa Lisa a murit în 2018. „Mă uit înapoi cu mândrie și recunoștință la munca din viața părinților mei – curajul lor extraordinar și spiritul de pionier, caracterul lor foarte special”, spune Fritz Dräxlmaier Jr.

 

Fie că este primul suport de ușă din lume realizat din materii prime regenerabile la Audi A2 sau panouri de ușă din fibre naturale vizibile, cum ar fi BMW i3: Dräxlmaier a dat tonul mai devreme decât alte companii în ceea ce privește durabilitatea. Cu mult înainte ca electromobilitatea să fie pe agenda publică, antreprenorul de familie a investit într-un start-up care se ocupă de sistemul general de e-mobilitate.
90% dintre angajați  sunt în străinătate, și doar 10% în Germania

 

Ca om de afaceri, Dräxlmaier a preluat și  a extins stilul de conducere al tatălui său: „Pretenția mea și cea a managerilor companiei noastre din întreaga lume este o cultură de conducere care se bazează pe corectitudine și cooperare cu partenerii noștri,  cu angajații noștri și societatea. Acest lucru  creează fiabilitatea și încrederea în relații, reprezintă fundamentul succesului pe termen lung.”

 

Afacerea de familie preferă să-și formeze personal angajații. „Folosim sisteme de antrenament dual. Acest lucru funcționează și în străinătate”, confirmă Dräxlmaier. În șantierul-școală din Bavaria Inferioară  se pregătesc aproximativ 90 la sută din angajații săi. Standardele interne ale companiei au un impact pozitiv, iar cursanții din fabricile din Tunisia, România sau Mexic învață, deprind importante și  valoroase abilități care le sunt de folos și dincolo de locul de muncă.

 

Pentru Dräxlmaier, deficitul de muncitori calificați poate fi gestionat prin formare duală. Compania a urmărit întotdeauna clienții cu producția sa și disponibilitatea muncitorilor calificați. „Nu avem niciodată doar bancuri de lucru extinse”, asigură proprietarul afacerii de familie. Acestea sunt întotdeauna fabrici complet integrate cu departamente de dezvoltare. Acest lucru creează un nivel ridicat de acceptare la nivel local.

 

Locațiile sunt selectate cu atenție, ținând cont și de faptul că sistemul de valori se potrivește companiei. În trecut, Dräxlmaier a fost împotriva locațiilor din Rusia. Ucraina a fost, de asemenea, prea riscantă pentru companie. Atenția a dat roade în 2022, după atacul rusesc asupra Ucrainei. Spre deosebire de concurentul său Leoni , producția de cablaje Dräxlmaier nu a fost afectată de conflict.

 

 

Compania, potrivit politicilor sale economice, nu face practic nicio achiziție și preferă să se dezvolte organic. Compania are, de asemenea, locuri de producție în China. Antreprenorul nu crede că această afacere ar putea fi pierdută din motive geopolitice. Dräxlmaier vrea să fie acolo unde clienții săi au nevoie de el. China nu-și poate ține promisiunea de creștere față de propria populație dacă SUA și Europa se pierd ca și clienți. „Îmi este mai puțin frică de un conflict din Taiwan decât de alegerile din SUA”, spune Dräxlmaier.

 

 

==========================

http://www.draexlmaier.com/en/news/detail/draexlmaier-wird-von-jaguar-land-rover-ausgezeichnet

https://uk.draexlmaier.com/draexlmaier-in-the-uk/history

 

https://www.handelsblatt.com/unternehmen/mittelstand/hall-of-fame/hall-of-fame-der-familienunternehmen-autozuli

 

 

 

Citește și:

 

DRÄXLMAIER Satu Mare a sprijinit construirea unui nou loc de joacă (Foto)

 

DRÄXLMAIER Satu Mare susține viitorul sportului sătmărean

 

DRÄXLMAIER Satu Mare susține inițiativele tineretului sătmărean

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns