Image 1
Image 2

Revoltător: se scoate limba latină din şcoli şi se reduc orele de română, istorie şi geografie

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

adrian_curajInformatica este doar materie opţională

Ministerul Educaţiei va schimba programele şcolare şi modul cum se studiază în prezent în clasele gimnaziale. În acest scop, a lansat în dezbatere publică trei variante de planuri-cadru pentru gimnaziu.

Până pe 23 ianuarie 2016, toţi cei interesaţi – cadre didactice, specialişti în curriculum, elevi, părinţi sau reprezentanţi ai societăţii civile, sunt invitaţi să participe la această consultare publică şi să exprime puncte de vedere, sugestii şi propuneri prin completarea unui chestionar online.

Principalele modificări

Planul-cadru prevede ce discipline vor face elevii de clasele V-VIII şi câte ore îi vor fi alocate pe săptămână fiecărei materii. Iată câteva dintre schimbări. Disciplina Limba şi literatura română pierde, faţă de situaţia prezentă, o oră la clasa a cincea, în toate cele trei variante. Apoi, dispare materia Latina (în prezent studiată la clasa a VIII-a) şi apar discipline noi, care înlocuiesc Cultura civică: Educaţie pentru drepturile copilului (clasa a V-a), Educaţie interculturală (clasa a VI-a), Educaţie pentru cetăţenie democratică (clasa a VII-a) şi Educaţie economică (clasa a VIII-a).
În timp ce Religia rămâne neschimbată, Educaţia pentru sănătate a devenit în prezent materie opţională. Propunerea este susţinută de ministrul Muncii – Claudia-Ana Costea, ministrul Sănătăţii – Patriciu Achimaş-Cadariu şi de ministrul Educaţiei – Adrian Curaj.
În ceea ce priveşte Matematica, aceasta rămâne cu patru ore pe săptămână, iar la Fizică şi Chimie vor fi rezervate tot două ore din fiecare. Biologia însă pierde o oră pe săptămână într-una dintre variantele de plan cadru la clasele a V-a şi a VIII-a. Şi Geografia şi Istoria pierd o oră pe săptămână la clasele a V-a, a VI-a şi a VII-a.
În schimb, apar materii care înlocuiesc Educaţia Civică. Astfel, la clasa a V-a, elevii vor studia Educaţie pentru Drepturile Copilului, la clasa a VI-a, Educaţie Interculturală, la clasa a VII-a, Educaţie Democratică, iar în clasa a VIII-a – Educaţie Economică.
O altă modificare vizează numărul de ore de Sport. În prezent, elevii de clasele V-VII pot face 2-3 ore de Educaţie Fizică şi două ore în clasa a VIII-a, iar în variantele de plan cadru, sportul pierde o oră pe săptămână fie la toate clasele, fie la o parte din ele.
Mai remarcăm că dezbaterea publică nu prevede transdisciplinaritatea despre care se vorbeşte în Legea educaţiei naţionale din 2011.

Critici severe privind informatica

Experţii spun că orele de Informatică din gimnaziu lipsesc aproape cu desăvârşire din noile variante de planuri-cadru puse în dezbatere publică. Apare, doar ca materie opţională, o oră pe săptămână sau ca materie obligatorie (în trunchiul comun) în clasa a VIII-a sau în clasele a V-a şi a VI-a. Tocmai în aceşti ani în care societatea informaţională evoluează rapid, şcoala noastră rămâne în urmă în timp ce pe plan mondial competiţia în domeniu se înteţeşte. În zilele noastre, o persoană care nu ştie să utilizeze un calculator poate fi considerată analfabetă, spun criticii planului. De exemplu, Radu Gologan, coordonatorul lotului olimpic de Matematică al României, susţine că informatica ar trebui integrată peste tot, calculatorul şi tehnologia digitală ar trebui utilizate la mai multe materii, în special la ştiinţe.

Calendarul dezbaterii publice

Iată cum ar urma să se deruleze dezbaterea publică pe această temă.
23 decembrie 2015 – 23 ianuarie 2016: punerea proiectelor de planuri-cadru în dezbatere publică; 22 decembrie 2015 – 22 ianuarie 2016: consultare online; colectarea datelor prin intermediul chestionarului online; 4 – 22 ianuarie 2016: dezbateri faţă în faţă la nivel judeţean; colectarea feed-back-ului în urma dezbaterilor faţă în faţă; 23 ianuarie – 7 februarie 2016: analiza propunerilor primite în cadrul procesului de consultare şi revizuirea proiectului de plan-cadru; 8-10 februarie 2016: validarea din punct de vedere ştiinţific a proiectului revizuit de plan-cadru de comisia de validare; avizarea de ISE.

50 de comentarii

  1. clasele I-IV sunt varza cu caficative cu planuri cadru o data la 4 ani schimbaterecent cu noi manuale ACUM A VENIT RANDUL CLASELOR V-VIII -DEFAPT I-IV SI UNIVERSITATILE SUNT TERMINATE -FACULTATI TERMINATE CU PORTOFOLII SI TEME COPY-PASTE
    UMBLATI FRATILOR LA NR. DE ORE LA FIZICA CHIMIE UNDE EU CRED CA E BINE SA FIE MAI MULTE LA LICEE DE PROFIL -PUNETI 9-10ORE SAPTAMANAL DE ROMANA LA CARE 5 DE BAZA -4 ORE OPTIONALE CU GRAMATICA LASATI LATINA SA FIE STUDIATA -LIMBA STAINA VERIFICATI CARE ESTE CA MAJORITATEA SCOLILOR LA RURAL E CEA IN CARE ERA TITULARUL POATE MAI E SI RUSA PE UNDEVA PANTRU CA INAINTE DE 89 CALIFICAREA ERA ROMANA RUSA SAU ROMANA FRANCEZA UNDE ESTE INRADACINAT UN TITULAR SI NU SA MAI CALIFICAT LA ALTCEVA INTRE TIMP -VERIFICATI SERIOS PROMOVAREA COPIILOR DE LA PRIMAR LA GIMNAZIAL CA AU TOTI FB SI NU STIU SA SCRIE SI SA CITEASCA SAU NU STIU TABLA INM.SAU IMPARTIRII –SUNT SALARII MICI SI PERIOADA 89-2000 CEI CU BAC-UL LUAT CU SPAGA SI FAC. LA DISTANTA SUMT TITULARI PEN-TRU CA MULT PUTIN AU UN SALAR AURAMAS IN TARA CA NU AU FOST DESTUL DE BUNI SA EVADEZE AFARA CA NU FAC FATA -MAI SUNT CATEVA GENERATII DE AUR CARE AU FOST DEDICATE MESERIEI SI IN CATIVA ANI SE VOR PENSIONA E MAI TIN CAT DE CAT INVATAMANTUL IN PICIOARE DAR CU CEI APROAPE 10% DEDICATI MESERIEI NU PUTEM FACE INVATAMANT DE CALITATE / MARITI SALARIILE SCOATETI POSTURILE LA CONCURS DIN 5-IN 5 ANI EVALUATI CADRELE DID. SERIOS DEPOLITIZATI SCOLILE SI VOM AVEA GENERATII VIITOARE CU CARE NE MANDRIM AR FI CU MULT MAI MULTE DE SPUS

  2. Domnule ministru, ce experienta aveti dumneavoastra la catedra? Aceste propuneri au fost facute in baza caror studii? Ati intrat pana acum intr-o clasa de gimnaziu? Stiti ca fiecare copil are aspiratiile sale? Sigur, si societatea are asteptari de la un tanar dar aceste asteptari trebuie sa vina in completarea aspiratiilor pe care fiecare tanar le are. Doar impletindu-le pe cele doua , scoala romaneasca poate forma tineri bine pregatiti pt viata. De ce nu luati in calcul un curiculum format dintr-un trunchi comun care sa raspunda nevoilor societatii iar acest trunchi comun sa fie completat cu un curiculum optional care sa raspunda nevoilor si aspiratiilor fiecarui tanar in parte? Este greu? Nu aveti infrastructura? Nu aveti personal calificat? Incepeti prin a finanta invatamantul cu 6% din PIB apoi descongestionati programa de tot ceea ce este inutil , invatati-i pe tineri sa fie creativi( in tarile din europa se pune mare accent pe asa ceva) dar nu i mai terorizati CU INFORMATII INUTILE! O programa diferentiata ar orienta fiecare tanar catre ceea ce vrea el sa faca cu adevarat in viata si nu l-ar mai intoxica cu informatii inutile pe un domeniu care nu-l intereseaza! MACAR ACUM FACETI UN LUCRU CU CAP DACA TOT VRETI SA FACETI CEVA

  3. Stimată doamnă ani, dacă aş fi fost directorul dumneavoastră v-aş fi luat de mult orele de latină şi de religie! Are latinul o vorbă, pe care se pare că nu o ştiţi: “Si tacuisses, philosophus mansisses!” (Pentru necunoscători: Dacă tăceai, filozof rămâneai!)

    P.S. În Germania, ţară nelatină, dar conştientă de importanţa şi necesitatea unei culturi solide pe care să se poată dezvolta ulterior o naţie puternică din toate punctele de vedere, se studiază limba latină 4 ore pe săptămână! Cred că ar trebui să medităm la acest lucru puţin…

  4. E umilitor pentru propriii noştri copii, bătaie de joc la adresa acestora fără nicio urmă de remuşcare! De pe băncile şcolii ies elevi din ce în ce mai slabi, fără cunoştinţe minime de istorie, geografie, fizică, biologie, fără să înţeleagă sensurile cuvintelor, pe care le folosesc haotic, în contexte total nepotrivite, fără să ştie de unde “venim” (vezi limba latină) şi încotro ne îndreptăm, ies elevi care se consideră extraordinari pentru că societatea le spune că sunt aşa (selfie-urile, Facebook-ul, prietenii virtuali) şi aceştia reprezintă viitorul “de aur” al ţării. Că nu mai ştiu scrie corect e o poveste veche, cu greutate, pe baza căreia nici nu mai merită să discutăm!!! Prin urmare, eu cred că decizia de a “reforma” învăţământul gimnazial dându-i câţiva pumni să-şi schimbe centrul de greutate şi cam atât, este Ideea acestui secol! La ce bune istoria, geografia, limba română, limba latină, biologia? Să mai cităm din antici, din clasici? Profund desuet! Într-o lume a vitezei contează doar caii-putere aşezaţi cel puţin într-un BMW!!! Dixi!

  5. Vad atatea comentarii tampite ca nu ma pot abtine sa nu fac si eu unul…Latina e ok pentru cei care aleg o specializare in facultate ,religia e ok pentru cei care sunt hotarati sa faca 8 clase si atat,educatia civica se face acasa …parinti inteligenti si cu bun simt copii asemenea,retarzi traitori pe spatele sistemului beizadele pe masura.Nu vad in plan educatia fizica…materie predata de obicei de niste nulitati arogante care inteleg ca scoala trece prin ei si ca ei sunt scoala,si ca un copil daca nu poate sari capra nu e adaptabil in sistemul oligofrenic pe care il au ei.in rest am a zice atat… chimie fizica romana matematica si limbi straine la alegere(atentie) ar trebui sa fie baza .. desen muzica si arte plastice vor face copii inclinati catre asta in scoli speciale care sa le ofere oportunitati ,nu intre 30 de mazgalitori care trebuie abordati separat in aceiasi ora de curs.Concluzia…4 ore pe zi ,maxim 5 la clasele 7 ,8 ar acoperi materiile importante,dupa ,optionale.Vrea copilukl ,parintele mai mult? Incearca… se poate da nu se poate nu .Vorbesc din postura de parinte al carui copil la 15 ani nu are timp sa se joace pentru ca are teme de facut..sistemul e penibil si noi il tinem in spate

  6. Sunt profesoară de limba română, dar și de religie. Propun o oră în plus de limba română, câte 5 ore pe săptămână la fiecare clasă. Cât despre religie, nu mă pronunț. Oricum tot oră de limba română făceam și voi face în continuare, așa cum și în ora de limba latină tot limba română fac. Așadar, limba latină nu are ce căuta în programă, muzica și religia, nici atât.

  7. Surprinzător, puțini dintre comentatori au folosit diacritice: ori sunt incapabili să instaleze caracterele limbii române, ori nu le pasă că redactează agramatisme. În primul caz, nu au învățat prea multe la școală, dar își dau cu părerea în necunoștință de cauză (sunt veleitari) ori disprețuiesc limba românească și au postat în bătaie de joc.
    Propunerea diferențierii elevilor încalcă grav principiul egalizării șanselor. Cunoștințele matematice până în clasa a XII-a sunt abordabile pentru orice tânăr dispus să învețe (dacă este sănătos). Ar fi de dorit revenirea la clasele speciale, permițând astfel elevilor normali să studieze în ritmul lor.
    Se atacă ora de religie, singura eficientă din punct de vedere moral, dar sunt slabe manualele existente… și nu se menționează cele 2 ore pentru limbile străine (mai pui 2-3 opționale și se ajunge la 4-5 ore!) de parcă toți românii ar trebui să plece din România. Eu aș muta aceste ore în palatele și cluburile de elevi, și aș dedica cele 2 ore informaticii algoritmice. Sportul de performanță se practică în cluburi sportive, la școală ar fi doar pentru întreținere (atletism, gimnastică – oricâte ore de sport am avea, ele ar fi ineficiente pentru că profesorul vine la începutul orei când dă o minge de fotbal și una de handbal, revenind la sfârșitul orei pentru recuperarea mingilor!) și am avea o oră pentru latină.
    Spre disperarea doamnei care spunea că avem un program supraîncărcat, România are cel mai mic număr de ore pentru predare dintre toate țările lumii care au sistem educativ! Singurul remediu ar fi reintroducerea sâmbetei în orar și s-ar mai obține 4 ore.
    Cei care laudă sistemul educativ de dinainte de 1990 sunt persoane răuvoitoare: școala începea după finalizarea muncilor agrare și se termina la începutul muncilor agricole (adică din noiembrie până în aprilie, nu se studia istorie ci istoria comuniștilor, grosul cadrelor didactice era format din profesori care, în 6 luni, din absolvenți de 2-3 clase ajungeau absolvenți de studii superioare buni de profesori (profesorii adevărați munceau la canal sau prin închisori), dotarea lipsea aproape cu desăvârșire și erau sate unde profesorii ajungeau (lipseau mijloacele de transport!) o zi pe săptămână. Pregătirea profesională a cadrelor era înlocuită cu învățământul politic și profesorul cu corigenți era dur sancționat (ca și acum…)
    Repet, orele de limbi străine nu prea au ce căuta până la clasa a XI-a.

  8. Bravo ,Angel77!Trebuie spus lucrurilor pe nume !Sunt multe “cunoştinţe” inutile LA TOATE MATERIILE!! Matematica,româna, chimia, tehnologia(!!!!) ş.a. încarcă zilnic mintea copiilor cu TERMENI , care mai de care mai alambistic (vezi matematica). Dealungul anilor programa a fost făcută pentru a avea de lucru specialişti care n-aveau ce căuta în şcolile gimnaziale !!
    O programă fără informatică la anii aceştia ?!!!Doamne, câte ar mai trebui descărcate şi câte ar mai trebui introduse în locul lor !Oameni buni,trebuie un program-cadru care să nu ţină cont decât de elevi,şi realităţile vieţii !Cei ce ţipă se gândesc la faptul că scăzând numărul de ore la o materie se creează posibilităţi de dispariţii de posturi! Şi -pe ansamblu-asta pentru elevi e bine.Suntem într-o societate capitalistă ,care presupune şomaj.Deci concurenţă,progres !

  9. Da,sunt de părere că totul e pus ,deja la cale !Dar ,dacă tot e să ne dăm o părere,trebuie să luăm şcoala ca un tot unitar ! Orice copil trebuie-după lege-să parcurgă 10 ani de şcoală.Parcă aşa,nu ? Toate obiectele principale de studiu artrebui eşalonate logic ,în funcţie de conţinutul lor. Aş vrea să fiu de acord cu cei cărora li se pare că l. română (sub multiplele ei denumiri din clasa 0 şi până în clasa a VIII-a) are prea multe ore !Atât literatura cât şi gramatica au o încărcătură teoretică aproape de nesuportat !!! Limba latină nu-şi are locul în programa clasei a VIII-a! Locul ei este la clasele cu program uman de la liceu ! Chimia claselor7-8 ,dă elevilor noţiuni prea complexe, care se reiau la liceu(cl. a IX-a şi a X-a).PROGRAMELE MATERIILOR TREBUIESC CERNUTE FOARTE DRASTIC ! Veţi vedea cât loc rămâne pentru o curricula aerisită !
    Domnilor şi doamnelor care sunteţi la catedră din gimnaziu nu scoatem oameni de ştiinţă !!!!!!!!!!!! Şcoala gimnazială este o şcoală GENERALĂ,indiferent cum îi zicem pe tabla de prezentare de pe peretele şcolii ! LEGEA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI TREBUIE VĂZUTĂ ŞI FĂCUTĂ ,NU CA O LEGE SOCIALĂ !!!Dacă vrem in învăţământ care să scoată tineri ce se pot lua de piept cu realităţile vieţii,să nu facem o programă pentru profesori ci pentru ELEVI !

  10. Scoaterea orei de religie,cultura civica,reducerea orelor de istorie caci istoria este “varza”,renuntarea la ora de latina.Mai bine sport unde elevii sa invete sa inoate,sa se dea cu rolele,cu patinele,sa invete volei,baschet,handbal.Cateva ore de:comportament in societate,educatie sexuala,legislatie rutiera.La limba romana introdusi scriitori romani,sa se faca caligrafie pt.ca foarte multi scriu urat;o programa mai lejera caci este foarte incarcata;nici profesorii nu mai fac fata programei incarcate,nici copiii,foarte multa materie care nu o folosesc nici unde.

  11. ..sistemul de invatamant trebuie acordat cu interesul societatii. Ceea ce se propune contravine acestui obiectiv. Daca se aplioca aceasta ,,reforma” oamenii vor fi din ce in ce mai putin instruiti. Daca asta se umareste, lasati-o asa. Daca se vrea ca romanii sa stea umar la umar cu ceilalti, atunci trebuiesc cautate alte variante. Dupa parerea mea, nu este greu. Nu exista pricepere si nici vointa. Propunerile acestea cu ce se scoate, cu ce se introduce in programa scolara sunt stupizenii. Sistemul de invatamant trebuie diferentiat si organizat in functie de cerintele societatii si aptitudinile/inclinatiile copiilor. Ciclul primar poate fi organizat identic, dar din gimnaziu trebuie sa avem mai multe tipuri de scoli (2-3-4) unde numarul de discipline sa fie diferit…astfel incat sa dam si interesului social si celui personal sansa de a se realiza…Nu este greu, dar daca se vrea se poate. Sa ne uitam, cu atentie, si la scolile cu tradite din Europa ….si sa luam ce este bun si din traditia invatamantului romanesc interbelic si comunist……

  12. ….DEGEABA NE AGITAM NOI AICI! JOCURILE SUNT FACUTE DIN ’89. TREBUIE SA FIM CUMINTI, ASCULTATORI, MUNCITORI, SUPUSI…SI CAM ATAT! PENTRU POLITICIENI, CAT SI PENTRU UE, CREIERUL SI FUFLETUL ROMANILOR ESTE PE ULTIMUL LOC. DECI: DEZBATERILE SUNT PRAF IN OCHI. O SA SE FACA ASA CUM VOR POLITICIENII, DUPA INTERESELE LOR, ALE NEVESTELOR, COPIILOR, FRATILOR, CUMNATILOR, SOCTILOR SI CELOR CU CARE INVART AFACERI……

  13. Am terminat liceul teoretic M. Sadoveanu din Buc in 1973, apoi am urmat studii superioare. Ceea ce pot sa va spun este ca si acum ma folosesc de multe din cunostintele capatate atunci. Desigur ca, cei care au copiii acum in scoli trebuie sa fie cei mai interesati asupra materiilor care se predau-insusesc, problema lor insa, si, in consecinta si a copiilor, este ca nu cunosc in realitate care vor fi cele “mai valoroase/valorificabile cunostinte“ dupa ce copiii vor termina scoala si vor trebui se se indrepte catre un domeniu/meserie util/utila societatii si implicit asigurarii veniturilor necesare traiului. Dupa parerea mea, ptr a evita acest risc, este concentrarea invatamantului asupra mecanismului, mai mult decat asupra acumularii cunostiintelor. Spre exemplu: limba latina reprezinta in esenta un “mecanism“ – ma refer la topica si formarea cuvintelor, dar care trebuie invatata la o varsta care permite intelegerea ei. Un alt exemplu ar fi religia, care trebuie lasata exclusiv la alegerea individului; biserica a fost principala sursa de educatie din cele mai vechi timpuri, insa atunci cand nu existau sisteme educationale bazate pe IT. De asemenea materiile legate de activitatea practica (acel lucru manual si atelier), informatica/ folosirea PC si circulatia pe drumurile publice ar trebui sa constituie o preocupare in educatia copiilor.

  14. Limba romana este limba nationala si trebuie studiata cu mai multe ore pe claseleV-VIII pentru ca multi dintre copiii romani nu stiu sa vorbeasca bine limba romana, deci ar mai trebui bagate ore in plus la limba romana si nu scoase. Privitor la religie ar trebui scoasa ca si asa nu se studiaza decat povesti nefolositoare si fara o baza stiintifica. Referitor la limba latina , ar trebui studiata mai departe in scoala pentru a constientiza copiilor faptul ca romanii sunt latini, iar latina inseamna cultura si civilizatia de care tinerii au nevoie.Toate denumirile de plante si boli au denumiri latine. Cum vor intelege copiii aceste denumiri daca nu studiaza limba latina? Este o reforma foarte proasta cea pe care doresc guvernantii sa o faca!

  15. Oare elevii din învățământul gimnazial nu mai au nevoie să știe despre specificul național al poporului român, de interrelațiile stabilite între acesta și popoarele Europei ? Oare tânărul de mâine trebuie să fie neapărat din ce în ce mai slab pregătit, lipsit de cele mai simple elemente de identitate națională, la care să se raporteze – adica istoria și limba neamului din care face parte? Continuăm să ne lamentăm în legătură cu încărcătura mare de conținut a curriculumului școlar, de rezultatele deseori slabe la testările internaționale. Desigur, că una dintre cauze este și numărul mic de ore alocate disciplinelor cu un rol decisiv în conturarea personalității tânărului.

  16. nu stiu ce pot sa zic, am vazut majoritatea comentarii idioate… pe langa faptul ca nu ganditi si va lasati manipulati… si asa ies din scoala copii din ce in ce mai cretini… Oare elevii din învățământul gimnazial nu mai au nevoie să știe despre specificul național al poporului român, de interrelațiile stabilite între acesta și popoarele Europei ? Oare tânărul de mâine trebuie să fie neapărat din ce în ce mai slab pregătit, lipsit de cele mai simple elemente de identitate națională, la care să se raporteze – adica istoria și limba neamului din care face parte? Continuăm să ne lamentăm în legătură cu încărcătura mare de conținut a curriculumului școlar, de rezultatele deseori slabe la testările internaționale. Desigur, că una dintre cauze este și numărul mic de ore alocate disciplinelor cu un rol decisiv în conturarea personalității tânărului.

  17. Bună seara la București Doamnelor și Domnilor.
    Am citit, am rascitit și nu-mi vine sa cred. Nu pot sa cred ca după demolarea sistematica a invatamintului din 1990 încoace atât cel școlar cit și cel universitar mai poate veni cineva cu astfel de propuneri care nu se pot comenta din punct de vedere intelectual. Ma bucur nespus ca am avut posibilitatea de a invata și studia în România – dinainte de 1990. Mi-as dori și pentru copii mei azi – as veni cu ei în tara pentru asta.
    Păcat de copii noștri lăsați pe mina unor… iresponsabili …..Mare păcat.
    Cu regret
    CCP

  18. Personal sunt TOTAL pentru modificari. Am invatat si eu: latina nu mi/a folosit la nimic, cultura civica nu ajuta copii la nimic. Sunt IMPOTRIVA RELIGIEI ca materie obligatorie . Explic: intr-o clasa cu majoritate ortodoxa pe pereti sunt expuse icoane agreate de Patriarhie……In aceesi clasa sunt si copii de alte religii.(parintii acestora platesc aceleasi taxe la stat), de ce sa nu fie puse si alte icoane? Ar fi ridicol! Sa adoptam un model multicultural, pentru ca, globalizarea sau mai bine zis efectele perfide ale acesteia (a fost asumata / globalizarea , de Romania odata cu aderarea la UE, NATO etc.) se simt in viata cotidiana mai mult sau mai putin deocamdata. Am copil la facultate afara. Sunt reguli acolo FOARTE dure in comparatie cu inv din Romania . Din punctul meu de vedere trebuie schimbata clasa politica, excluse relatiile si pilele in domeniul public etc…………Apoi putem vorbi de un invatamant modern. Sunt cadre didactice care nu stiu sa foloseasca calculatorul, necalificate……….Asta este Romania anului 2016.

  19. Daca elevii nu vor sti sa citeasca si sa scrie, vor sti , in schimb, sa se roage! “Aprofundeaza”doar, din clasa I pana la finele liceului ( vrajeala cu cererea de a face religie, presiunea sutanelor e prea mare).
    Oare s-a facut un studiu referitor la eficienta asa-zisei educatii religioase in scoala? Vi se pare ca tinerii sunt mai educati, mai respectuosi, mai atenti cu ceilalti, mai milostivi, mai civilizati? As zice ca dimpotriva…
    Nu sunt deloc impotriva convingerilor religioase proprii, dar cred ca asa ar trebui sa ramana, personale, nu impuse , in cadrul unui program scolar si asa incarcat si haotic.
    Deci, traiasca ora de religie!

  20. Sunt curioasa cam ce varsta au cei care au comentat. Sunt sigura ca nu fac parte din generatia tanara. Ma bucura ca elevii vor invata lucruri de actualitate. Ar mai trebui adagate ore de educatie sexuala. Nu mai traim pe vremea lui Ceausescu. M-am chinuit sa invat limba latina DEGEABA, timp pierdut!!! La examenul de bacalaureat unul din exercitiile la geografie a fost calcularea unor temperaturi. La ce mi-au folosit lucrurile astea? LA NIMIC!
    90% din ceea ce am invatat in scoala nu mi-a folosit in viata. Voi acasa vorbiti limba latina?

  21. Pretinsul ”învățământ performant„de dinaintea lui 90,permitea absolvirea a 10 clase obligatorii,inclusiv celor care,la ora actuală,fac dovada unui revoltător analfabetism,necunoscând reguli de bază ale ortografiei,ortoepiei,etc. Apropo,într-o emisiune transmisă recent la TVR1,o doamnă cam de vârsta celor ce au beneficiat de „învîțământ performant„întrebată ce anume îi sugerează numele POMPEI ,a răspuns:”Un personaj din desene animate!” Învățământul”performant”însemna,printre altele,interdicția de a lăsa repetenți și promovarea elevilor corigenți,doar pe baza participării lor la spectacolele de pe stadion.

  22. Nu cred ca programa este prea incarcata, pe vremea noastra, cand era invatamantul “performant” aveam ore si sambata. Problema este ca, nu stiu de ce, trebuie sa umplem timpul liber al copilului cu ore de diverse, de la romana, matematica, limbi straine (discipline care ar trebui facute ca lumea la clasa), pana la karate, balet, origami etc. Si noi invatam pana seara si aveam sute de probleme de rezolvat la mate, dar aveam, nu stiu cum, timp si imaginatie sa ne si jucam si nici nu ne plangeam atat de mila! De asemenea, cred ca nu exista scoala la care copiii sa mearga cu placere in fiecare zi timp de 12 ani, nici macar in minunatele tari occidentale pe care le dam de exemplu.

  23. Stiti ca generatia asta e analfabeta si totusi scoateti ce tine de stimularea creierului. De ce nu reduceti matematica? De ce copiii nu sunt condusi spre ceea ce pot? De ce atunci cand vedeti un talent il umpleti cu matematica?
    Parerea mea e ca daca ati vrea sa faceti ceva bun,atunci cand descoperiti un talent comportati-va cum trebuie cu el!
    Realizati ca nu toti pot duce matematica,fizica si chimia totusi nu faceti nimic pentru asta?
    Da,cu adevarat sunt folositoare dar aveti grija caci datorita acelor materii multi copii pierd multe sanse,enorm de multe! Pierd intresul pentru scoala,pierd intresul pentru un viitor cat mai bun! Nu va dati seama dar in scurt timp veti realiza ca toate talentele romaniei nu mai sunt in romania! Vor pleca,se vor raspandi prin tari si voi veti ramane doar cu niste roboti,programati sa va slujeasca tara!
    Treziti-va! Daca doriti ceva cu adevarat bun in scoli reinoiti profsorii,vrem profesori buni,nu cu sila de clasa si de elevi,nu vrem oameni carora le e scarba sa predea!
    Tine de voi viitorul nostru!

  24. Ma intreb cu surprindere de ce actualii guvernanti vor sa reduca orele de limba romana,istorie,geografie,ed.fizica.Copiii nostri nu trebuie sa cunoasca istoria poporului roman?????????????? Vor sa ne distruga ca popor,sa ne distruga identitatea nationala,o ora de lb.romana de ce sa fie scoasa din programa scolara??????????????De ce nu se gandesc sa scoata o ora de fizica din programa,de matematica pentru-ca si asa la aceste ore sunt multe lucruri de care copiii nostri nu au nevoie in viata,aceste disci- pline ar trebui studiate mai mult in liceu,acolo unde elevii opteaza pentru un anumit profil.
    Consider ca orele de informatica sunt utile pentru elevi,avand in vedere cum avanseaza tehnologia.
    In ceea ce priveste reducerea programei cu o ora si la sport,cand sportul este atat de necesar pentru sanatatea copiilor nostri,e clar”GUVERNUL MEU”,vrea sa conduca o tara de oameni bolnavi,inculti si usor de manipulat,ca sa traiaca cu DOI LEI pe luna.
    Domnilor,coborati cu picioarele pe pamant,in ROMANIA reala. Avem nevoie de copii care stiu sa scrie si sa vorbeasca corect ROMANESTE,care sa cunoasca istoria acestui popor oropsit,de copii care sa fie mandri ca sunt ROMANI.
    Ne respectam minoritatile nationale,suntem un popor tolerant,cu cea mai toleranta legislatie in ceea ce priveste minoritatile nationale,dar niciodata nu vreau sa traiesc intr-o ROMANIE in care poporul ROMAN are mai putine drepturi decat minoritatile.

  25. Programul scolar este fffff incarcat Nicaieri in lume nu exista asa program stufos si schimbator Manuale annual schimbari,adaptari dupa alte metode de invatamant INNEBUNIM copilasii incepand cu clasa intai TREBUIE SAI MEDITAM ptr ca nu mai facem fata INVATAMANT cu o PROGRAMA SCOLARA MIZERABILA ,INCARCATA SI INUTILA De accord cu EUGEN

  26. Sa-ti spun…”domnule”? imi vine foarte greu….o sa-ti spun direct, americaneste (pentru ca vad in ce directie inclini)….deci: Mai ministrule al invatamantului (“educatia” las-o pentru altii ca oricum, in scoala nu se mai face de multi ani), esti un pic mai mic de ani ca mine, deci ai invatat scoala in acel “tampit sistem de invatamant” comunist. Observ insa, conform “curriculum vitae” al tau ( ha ! scoate latina din scoala ca o sa moara Europa de ras cand un absolvent de-al tau va completa titlul fostei “autobiografii profesionale” pe care predecesorii tai s-au chinuit 25 de ani sa o latinizeze) ca ai avut o ascensiune “fulminanta” in ierarhia titlurilor si functiilor…..bravo tie ! sigur toate se datoresc unui “sistem de invatamant idiot, doctrinar, comunist”. Deasemeni, toate propunerile, inteleg csa vizeaza “curricula scolara” (vrei sa revin la latina ?) si nicidecum “programa scolara”. Stii ceva ? Nu am lucrat in invatamant dar am pretentia ca, multumita profesorilor mei din scoala generala si liceu, stapanesc destul de bine limba romana, limba de care tu, vrei sa-ti bati joc. Ce am scris mai sus poate fi considerat un pamflet (apropo: scoate limba romana din scoala si apoi intreaba un absolvent ce este un pamflet). Stimate domn ministru…viata mi-a oferit ocazia sa fiu in fata unor oameni cu putini (dar “densi”) ani scoala…si crede-ma, a trebuit sa-mi scot palaria! si am facut-o cu respect, demnitate si onoare…cultura si cunostintele lor depaseau muulte “personalitati” a caror nume erau insotite de “diplome cu multe peceti”. Daca mai ai frica de Dumnezeu si ceva sange romanesc prin vene, raspunde sincer la urmatoarea intrebare (o sa fie cam lunga) : Ce vor contine si cui folosesc: “Educaţie pentru drepturile copilului (clasa a V-a), Educaţie interculturală (clasa a VI-a), Educaţie pentru cetăţenie democratică (clasa a VII-a) şi Educaţie economică (clasa a VIII-a).” ? Crede-ma ministrule…numai titlurile acestor tampenii ma duc cu mintea la “prosti si multi” carora daca le dai paine, sex si muzica ii manipulezi cum vrei ! Inchei: daca asta se vrea, asta se va obtine si NUMAI DACA VREA SI DUMNEZEU ! Nu uita: “Nihil sine Deo” – apropo de latina !

  27. Cu siguranta este nevoie de o revizuire a programelor scolare per obiecte si o adaptare sincrona a numarului de ore saptamanal.
    Stim foarte bine un lucru, in majoritate colectivele de elevi sunt eterogene ca valoare atat intre clase cat si in interiorul claselor.
    Sunt elevi care se plictisesc de mama focului la ore si sunt si elevi buni care ar fi plictisiti daca in majoritatea timpului se preda la nivel minim ca sa inteleaga si cei mai slabi.
    Probabil ca programele ar trebui sa contina o baza pentru toti elevii iar restul orelor sa fie completate cu ore tip cerc de matematica de exemplu pentru avansati si ore pentru remediere pentru cei cu goluri.
    Mai avem probleme in acordarea programelor in cadrul aceleiasi arii de studiu.
    exemplu: se folosec la inceputul anului cunostinte de matematica in cadrul fizicii care se predau la matematica in sem 2.
    Alta problema ar fi ca istoria tarii noastre si geografia tarii se studiaza in clasa a 8-a cand stim f bine ca in clasa 8-a elevii se concentreaza pe obiectele de examen.Se acorda prea mult si la geografie si la istorie pentru studiul istoriei antice , medievale sau geografiei africii sau a lumii in general.
    un cerc la socio-umane chiar facultativ ar rezolva si restrangerea unor ore la aceste obiecte.
    Chiar si la matematica ar trebui simplificata programa si chiar scoasa 1 ora insa ar trebui completat cu ora in care sa se faca jocuri logice: sah, go, sudoku, rebus, aplicatii pe calculator.
    Apropo pentru raudetot,ore de comportament in societate sunt si acum la cultura civica si dirigentie, ore de educatie sexuala sunt si acum la anatomia omului, iar alimentatia sanatoasa este abordata la ed. tehnologica, poate ar trebui marit numarul de ore alocate.

  28. Scoaterea lb. lat(r)ine este foarte benefica deoarece oricum nu foloseste la nimic. Si eu am studiat in mod obligat le vremea respectiva si nu mi-a folosit la nimic in viata !. Lb. romana ar trebui redus la 2 ore/saptamana, oricum , este penultima limba din Europa la fel ca si nivelul de trai al romanilor !. Cei care cunosc chiar si lb. maghiara castiga mai mult si mai bine ca sa nu mai amintesc celelalte limbi. Cu lb. romana esti condamnat la saracie !. Ca lb. materna este acceptabila dar nu trebe obligat si pe altii sa o studieze decat facultativ. In privinta Geografiei, 1 ora /saptamana este suficient. Si la matematica se preda foarte multe lucruri inutile in viata la fel si la Fizica, Chimie, Biologie, ca urmare se pot reduce ore si la aceste materii scotand lucrurile inutile de care nu ne lovim deloc in viata drept urmare, nu ne folosesc la nimic. Ar fi nevoie de mai multe ore de informatica practica care sa foloseasca in imbunatatirea cunostintelor in functie de dorintele fiecaruia dupa nevoi. Calculatorul aduce lumea si cunostintele in casa. Calculatorul reprezinta “cartea” prezentului si viitorului. De pe calculator poti obtine orice fel de informatii de care ai nevoie. Important e sa inveti cum si de unde sa cauti !. Asta trebe de invatat !. Ceea ce am mentionat ar trebui aplicat pana la nivel de liceu sub forma de cultura generala . La facultate se schimba situatia, trebe mai mult in functie de sectia/profilul la care se studiaza. Aici trebe studiat la nivel innalt !.

  29. Un elev de scoala generala are 30 de ore pe saptamana.
    Cei care vreti sa se faca mai multe ore de un anumit tip, va rog sa precizati de la care discipline taiem din ore ca sa introducem disciplinele pe care le propuneti.

    Materii studiate

    4 ore de matematică
    4 ore de (5 ore în clasa a V-a) limba română
    1 (2 în clasa a 8a) oră de istorie
    2 (2 în clasa a 8-a) ore de geografie
    2 (1 în clasele a 5-a și a 8-a) ore de biologie
    3 ore de engleză(4 la clasele intensiv)
    2 ore de franceză
    2 ore de fizică(începând cu clasa a VI-a)
    2 ore de chimie(începând în clasa a VII-a)
    1 oră de Latină(doar în clasa a VIII-a)
    1 oră de arte plastice
    1 oră de muzică
    1 oră de religie
    1 oră de educație civică(începând cu clasa a VII-a)
    1 oră de tehnologie
    2 ore de (1 în clasa a 8-a) educație fizică

  30. Foarte multi elevi nu stiu sa citeasca. A citi, a scrie corect, a socoti sunt cele mai importante lucruri. Ajung unii sa isi ia carnetul de masina si nu mai stiu citi PARCARE PRIVATA. Asa cum a facut SM 06 YRN care si-a lasat masina intr-o astfel de parcare. De anul trecut. Ca, zice el, “am venit la un prieten”. Ma intreb de ce nu a lasat-o in mijlocul drumului, ca doar acolo nu scrie ca ar fi interzis sa o lasi. Iata, domnule ministru, un aspect neinsemnat de comportament in societate. Daca oamenii ar citi mai mult, viata ar fi mai altfel. Poate chiar un pic mai buna! Dar, daca vom schimba mereu planurile-cadru fara sa consultam dascalii de la catedra, rezultatele vor fi din ce in ce mai …nicicum. Pardon, dezastruoase. Deci: ore de literatura, ortografie, gramatica, din toate acestea, cat mai multe.

  31. Foarte bine oricum este o limbă moartă.Cu istoria romîniţei nu putem să ne mîndrim ori cît o fardăm.Jeografia no cunosc nici înnalţii demnitari, iar despre romînă mulţi romîni nu ştiu ce limbă se vorbeşte în romîniţa.

  32. Fiecare dintre noi poate sa isi exprime liber parerea. Fiecare poate sa propuna schimbari, sa fie de acord cu ideile ministrului. De pilda, eu propun conditii reale pentru o ora de sport unde elevii sa invete sa inoate, sa se dea cu patinele/rolele, sa invete baschet, volei, fotbal si handbal. Propun o ora de educatie artistica: muzica, teatru, sculptura, desen sau pictura. Propun un semestru de legislatie rutiera, o ora pe saptamana.
    Cateva ore de: comportament in societate, educatie sexuala, alimentatie sanatoasa. De prin clasa a VII-a, elevii sa se imparta in doua sectii: reala si umana. Evident, la umana: romana, limbi moderne, istorie, geografie. La reala, mai multe ore de matematica, fizica, chimie, biologie. Insa, inainte de toate, trebuie obligatoriu de aruncate la gunoi programele vechi si manualele alternative, încărcate ca o mașină a Florisalului cand se intoarce din misiune.
    Eu am propus. De citit, nimeni nu va citi, iar cei din minister vor face tot ce vor si ceea ce ii taie capul. Ca doar tara asta nu are nevoie de elevi educati, ci, vorba aia: de “multi, da’ prosti!” Pacat de copii, sunt destepti, chiar sclipitori, dar nu e nevoie de asa ceva.

Lasă un răspuns

Connect with