Image 1
Image 2
Ciornă automată

Schimbări în trafic în Satu Mare: 10 sensuri giratorii pe Bulevardele Blaga – Careiului

Sătmărenii vor avea parte în perioada următoare de câteva schimbări importante în ceea ce priveşte traficul, după ce au fost luate măsuri ample de fluidizare a traficului rutier în municipiul Satu Mare.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

 

Sătmărenii vor avea parte în perioada următoare de câteva schimbări importante în ceea ce priveşte traficul, după ce au fost luate măsuri ample de fluidizare a traficului rutier în municipiul Satu Mare.

 

 

 

Comisia de Siguranța Circulației a adoptat luni mai multe propuneri venite din partea Biroului Poliției Rutiere Satu Mare privind fluidizarea traficului în municipiu și creșterea siguranței șoferilor și pietonilor, iniţiativă venită din partea Inspectoratului de Poliţie Judeţean Satu Mare.

 

 

“Am avut mai multe discuții pe această temă cu conducerea Inspectoratului de Poliție al Județului Satu Mare și cu siguranță sunt anumite aspecte care vor mai rămâne în portofoliul comisiei pentru a fi supuse spre analiză. De asemenea, am cerut și Poliției Locale să intensifice acțiunile în zonele aglomerate, acolo unde se produc blocaje, astfel încât traficul să fie fluidizat”, a declarat primarul municipiului Satu Mare, Kereskényi Gábor.

 

 

Una dintre cele mai importante măsuri luate este înfiinţarea unui nou sens giratoriu pe Bulevardul Lucian Blaga, la intersecţia cu Parcul Industrial. Cu înfiinţarea acestui sens giratoriu, vom avea nu mai puţin de 10 sensuri giratorii pe şoseaua care traversează municipiul Satu Mare, de la intrarea în oraş dinspre Aeroport, şi până la ieşirea din oraş, înspre Carei. Totuşi, interesecţia Lucian Blaga cu Parcul Industrial este una dintre cele mai periculoase intersecţii din municipiu, unde de-a lungul anilor au avut loc numeroase accidente rutiere deosebit de grave. Intersecţia este una foarte tranzitată datorită numărului mare de angajaţi din Parcul Industrial.

 

 

Vă reamintim că ultimul accident de acest gen a avut loc în data de 19 aprilie 2018, când două autocare mari s-au ciocnit, fiind activat Planul Roşu de Intervenţie de către Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă. Mai exact, autobuzul de la firma McDaniel și-a forțat ieșirea din Parcul Industrial înspre Bulevardul Lucian Blaga, iar un alt autobuz de la firma Fany, aflându-se pe direcția de ieșire din oraș, nu a mai avut cum să evite impactul. Din cei 12 pasageri, două persoane au rămas încarcerate. În urma apelului la 112 şi având în vedere gravitatea situației, ISU Satu Mare a declanşat codul roşu. La fața locului au intervenit 2 autospeciale de stingere, 3 de descarcerare, 1 echipaj de prim ajutor SMURD, 1 unitate de terapie intensivă SMURD și 5 echipaje medicale SAJ (1 cu medic).

 

 

Cetăţenii din zonă s-au arătat mai mult decât încântaţi la aflarea veştii că în zonă se va amenaja un sens giratoriu, considerând că era imperios necesar încă de multă vreme. “Văd în fiecare dimineaţă şoferi grăbiţi, cu viteză mare. Pe de altă parte, cei care ies din Parcul Industrial ori trebuie să aştepte minute întregi până să iasă, pentru că fluxul este continuu, ori îşi forţează norocul şi ajung să fie implicaţi în accidente rutiere”, mărturiseşte unul dintre cetăţenii care locuiesc în zonă.

 

 

De la un alt cetăţean am aflat că zona Parcului Industrial este renumită în rândul amatorilor de senzaţii tari, care aleg să vină nopţile pentru a face drifturi. “Aproape că nu există seară să nu vină şi să facă aici drifturi, deşi e zonă periculoasă.

 

 

Ar trebui, dacă tot se face acest sens giratoriu, să se amplaseze pe mijlocul benzilor câţiva stâlpişori, care să îi împiedice să mai facă astfel de lucruri, deoarece până la urmă şi ei îşi pun viaţa în pericol”, ne-a povestit un alt cetăţean.

 

 

Alte cinci treceri de pietoni vor fi desființate

Vă mai reamintim că un grup de oameni din zona Unităţii Militare au cerut în nenumărate rânduri înfiinţarea unui alt sens giratoriu, tot pe Lucian Blaga, la intersecţia cu strada Vulturului. Este vorba de o altă intersecţie periculoasă, iar locuitorii din acea zonă reuşesc să iasă foarte greu de fiecare dată când trebuie să o ia către oraş.

 

 

Printre alte măsuri luate se numără şi desfiinţarea a cinci treceri de pietoni din municipiul Satu Mare. Cele cinci treceri despre care vorbim sunt în următoarele locaţii: Bulevardul Vasile Lucaciu intersecție cu str. Mioriței, str. Avram Iancu intersecție cu str Crișan, str. Botizului – din dreptul capelei familiei Popp, Calea Traian intersecție cu str. Corvinilor, str. 1 Decembrie – din fața Inspectoratului Școlar Județean, str. Bârgăului – în dreptul magazinului Unicarm.

 

 

Totodată, în dorinţa de a scădea numărului de accidente rutiere, urmează să fie aplicate marcaje speciale pe partea carosabilă, în zonele unde au avut loc frecvent accidente de circulație, respectiv pe Bulevardul Lucian Blaga, Str. Botizului, Bulevardul Cloșca, Bulevardul Independenței, Bulevardul Octavian Goga, Str. Aurel Vlaicu şi Str. Păuleștiului.

 

 

Aceste măsuri au fost luate după ce specialiştii au efectuat o analiză amănunţită a accidentelor rutiere cu victime produse pe raza municipiului Satu Mare în ultimii patru ani, în care sunt evidenţiate principalele cauze de producere a evenimentelor rutiere, cât şi condiţiile favorizante producerii acestora.

 

 

Această analiză a accidentelor rutiere este în curs de derulare şi pentru celelalte oraşe din judeţ, respectiv Carei, Negreşti Oaş, Tăşnad, Ardud şi Livada, iar la final vor fi propuse măsuri pentru a fi implementate pe arterele rutiere din oraşe, în vederea reducerii accidentelor rutiere.

Ciornă automată

4 comentarii

  1. În opinia mea, a desființa trecerea de pietoni de pe str. Bârgăului,(trecerea de lângă Unicarm), cea care separă cartierele Carpați I de Carpați II e una nepotrivită. Argumentelele mele în acest sens sunt următoarele: va rămâne o singură trecere de pietoni, la marginea străzii, la intersecția cu B-dul Lucian Blaga, între cele două cartiere va exista doar o singură trecere de pietoni, cu toate că în apropiere se află o școală, Școala “Octavian Goga”, și o grădiniță.

  2. De ce nu se pot face treceri de pietoni la Burdea în sensul acela improvizat, așa cum a făcut Lidl ?
    Pentru că una e o companie privată căreia îi pasă de clienții ei și alta e să fii Primărie…
    Cred că ne-am pricopsit cu plasticele alea de la Burdea cel puțin pentru 10 ani !
    De altfel, podul Decebal nu are deloc trecere de pietoni iar dacă vrei să treci de pe partea pe care vii de la Kaufland pe partea cu stația de autobuz, nu poți pentru că nu ai trecere. Doar prin parcul de lângă biserică. Ridicol domnilor !
    Nu înțeleg logica după care mergeți. Cred că e Indiferența… Vorba ceea:
    citez, -Ce mare lucru să ocoliți cam 100 de metri- doar că nu sunt 100 de metri mon cher, stii tu care…

  3. Dar cu trecerea de pietoni desfiintată de la Burdea cum rămâne ?
    Cum ajungem în statia de autobuz de la Burdea cei care plătim abonamente lunare la Transurban în valoare de 80 de lei ?!
    Nu putem beneficia de aceea statie de autobuz decât dacă plecăm din b-dul Cloșca, cu 30 de minute înainte ca să avem timp să ocolim parcul, să trecem pe la trecerea de pietoni din fața bisericii și să ne întoarcem înspre Burdea.
    Domnilor decidenți, pietonii nu sunt contribuabili ?

Lasă un răspuns

Connect with