Image 1
Image 2

Somon afumat cu maioneză și cartofi copți

Somon afumat cu maioneză și cartofi copți
Această rețetă combină savoarea somonului afumat, cremozitatea maionezei și confortul cartofilor copți, oferind o masă bogată în Omega-3, proteine și fibre, perfectă pentru o experiență culinară nutritivă și delicioasă.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Această rețetă îmbină savoarea bogată a somonului afumat cu textura cremoasă a maionezei și gustul reconfortant al cartofilor copți, oferind o experiență culinară ce se bazează pe tradiții culinare străvechi și pe înțelegerea modernă a valorii nutritive. Somonul afumat, o tehnică veche de conservare a peștelui, este nu doar delicios, ci și o sursă excelentă de Omega-3, proteine și vitamina D. Maioneza, adăugând un plus de gust, își are originile în bucătăria europeană și aduce beneficii datorită ouălor, o sursă bună de proteine și vitamine. Cartofii, încă de pe vremea Incasilor, au fost apreciați pentru conținutul lor bogat în carbohidrați complecși, fibre și vitamine B6.

 

 

Ingrediente

4 cartofi mari (1,2 kg în total)
4 ouă
100 g somon afumat
2 linguri maioneză cu ou întreg
1 lingură muștar de Dijon
Sucul de la 1/2 lămâie
Icre Tobiko (sau alte icre) și mărar tocat mărunt, pentru decor

 

 

Somon afumat cu maioneză și cartofi copți
Somon afumat cu maioneză și cartofi copți

 

 

Începeți prin preîncălzirea cuptorului la 220°C (200°C pentru cuptoarele cu ventilator). Înțepați cartofii cu o furculiță, împachetați-i individual în folie de aluminiu, condimentați și coaceți timp de 90 de minute sau până devin moi.

 

În paralel, fierbeți ouăle în apă clocotită timp de 10 minute. După răcire și curățarea cojilor, tăiați ouăle mărunt și transferați-le într-un bol mare. Adăugați somonul afumat tăiat mărunt, maioneza, muștarul și amestecați bine. Condimentați cu sucul de lămâie după gust.

 

La final, desfaceți cartofii copți din folie, tăiați o cruce pe partea de sus și deschideți-i ușor. Așezați fiecare cartof pe o farfurie și adăugați peste fiecare o porție generoasă din amestecul de somon și ou, finisând cu icre de Tobiko și mărar proaspăt pentru un plus de culoare și aromă.

 

Această rețetă clasică, reîmprospătată cu o înțelegere modernă a beneficiilor sale nutritive, oferă o combinație echilibrată de gusturi și texturi, transformându-se într-o opțiune perfectă pentru o masă sățioasă și nutritivă.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with

REȚETE ROMÂNEȘTI

Fasole bătută cu ceapă călită sau cârnați prăjiți

Fasolea a devenit cunoscută în Europa începând cu secolul al XVI-lea. A fost adusă pentru prima dată în europa de către spanioli şi portughezi de pe platourile înal­te ale Americii Centrale şi de Sud, unde triburile de tolteci şi azteci au cultivat-o şi folosit-o în hrana lor încă din timpurile străvechi. Fasolea care era cultivată în Peru şi Mexic, era urcătoare şi avea seminţele mari, de culoare închisă. Adusă mai întâi în Spania, s-a extins repede pe continent, mai întâi în Peninsula Iberică apoi în țările din nordul Europei. În România ea a fost adusă în secolul al XVIII-lea.

Chifteluțe crocante de pui

APERITIVE

Chifteluțe crocante de pui cu crustă de semințe

Transformați clasicele chifteluțe de pui într-un aperitiv inovator și delicios cu această rețetă de chifteluțe în crustă de semințe. Nu doar că sunt o alegere sănătoasă, dar adăugarea de semințe aduce un plus de textură și gust. Aceste chifteluțe vor deveni rapid vedeta oricărui platou de aperitive, impresionând prin aspect și savoare.