Image 1
Image 2

Trebuie sau nu reformat sistemul de educație din România?

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Vestea că România a obţinut cel mai slab punctaj din ultimii 9 ani la PISA şi că avem un analfabetism funcţional raportat de OECD de 44%, creştere mare faţă de 2015 când indicatorul era la 39% a declanşat un val de reacţii în ţară. O emisiune pe această temă va fi realizată luni, 9 decembrie, la Informația TV. Invitați sunt Călin Durla – inspector școlar general, Claudiu Mondici – directorul Școlii Gimnaziale Grigore Moisil și Carmen Fechete, directoarea Școlii Gimnaziale Bălcescu Petofi.

Rezultatele la testele PISA din 2018 sunt dezamăgitoare şi readuc din nou în discuţie situaţia slabă a sistemului educaţional, care deşi este cunoscută, este ignorată. Ţara noastră se clasează pe locul 47 din 79 de ţări, cu un mare grad de analfabetism funcţional: 44% dintre elevi nu înţeleg ce citesc. Cea mai mare scădere este înregistrată la matematică, unde elevii români au obţinut 430 de puncte, faţă de 444 în 2015.

59% dintre elevii români pot înţelege un text de mărime medie şi doar 1% au rezultate foarte bune la citire sau la ştiinţe. Aproape la fel arată procentele la matematică, dar aici 3% fac performanţă, potrivit raportului PISA publicat de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD), care clasează România aproape de Emiratele Arabe, Bulgaria sau Moldova.

Studiul PISA (Programme for International Student Assessment) este realizat de OECD şi evaluează în ce măsură elevii aflaţi aproape de finalul perioadei de educaţie obligatorie, la vârsta de 15 ani, deţin competenţele-cheie, cunoştinţele şi deprinderile de bază necesare pentru continuarea studiilor, cât şi pentru participarea la viaţa socială sau pentru integrarea pe piaţa muncii. Părinţii susţin că sistemul educaţional este în colaps de o bună perioadă de timp, iar efectele acestei decăderi vor fi vizibile în scurt timp. Preşedintele Federaţiei Sindicatelor din Educaţie ”Spiru Haret”, Marius Nistor, susţine că elevii din ţara noastră nu sunt pregătiţi în conformitate cu cerinţele PISA, prin urmare nu era posibil să avem rezultate superioare ultimilor ani.

Ca urmare, vă punem următoarea întrebare:

[cardoza_wp_poll id=415]

2 comentarii

Lasă un răspuns