Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Ultimele 10 zile din campania electorală

EDITORIAL-DUMITRU-PACURARU
Tot ce nu s-a spus în cele 20 de zile de campanie electorală se va spune în mare grabă în ultimele 10 zile.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Adevărul este că 30 de zile sunt prea puține pentru ca fiecare candidat să-și poată expune ideile.
Fiecare partid are un program general, care cuprinde idei general-valabile, enunțuri mai mult sau mai puțin populiste. Partidele își desemnează candidații doar cu câteva zile înainte de începerea campaniei electorale.

Singurii candidați care sunt cu adevărat pregătiți cu mult înainte de începerea campaniei oficiale sunt primarii în funcție. Din această cauză majoritatea primarilor în funcție au prima șansă de victorie. Ce ar trebui să se întâmple să piardă? Un dosar penal, o sentință definitivă, un scandal monstruos declanșat brusc.

Dar nici izbucnirea unui scandal nu aduce după sine înfrângerea. Pentru ca un candidat să fie scos cu totul din joc, trebuie să se întâmple o mulțime de evenimente. Cum ar fi apariția unui contra-candidat foarte bun care atrage tot mai mult public de la o zi la alta.

De unde să-l scoți? Și ce calități ar trebui să aibă pentru a fi o revelație. Candidatul PNL pentru primăria generală a Capitalei a apărut pe motocicletă, a cântat la chitară în centrul Bucureștiului, a studiat în Statele Unite, face parte din noua generație de politicieni.
Și ce-i cu asta? par să spună alegătorii. Nu urcă în sondaje mai sus de locul patru. Alegătorii sunt conservatori. Ar vrea să se schimbe multe lucruri, dar îl votează pe același primar în funcție.

Această campanie electorală întrunește toate datele pentru a fi numită hibridă. Ca războaiele moderne. Pornită ca o amestecătură, alegeri locale, alegeri europarlamentare, sondaje pentru alegerile parlamentare, promisiuni de creștere a salariului minim, scandaluri diverse, spre sfârșit lucrurile încep să se limpezească. Alegătorii încep să discearnă între temele locale și europene, dar timpul este foarte scurt.

Dacă ar mai fi o lună de campanie nu doar o săptămână, rezultatele ar fi altele, multe în favoarea candidaților noi. Un alt motiv care ar putea influența negativ intenția de vot ar putea fi intensificarea neînțelegerilor dintre PNL și PSD.

Liberalii resimt că nu dețin funcția de prim ministru. Marcel Ciolacu se avântă puternic în campania pentru locale, în timp ce Nicolae Ciucă are drept țintă alegerile prezidențiale.

Într-o oarecare măsură intenția de vot poate fi influențată și de sondajele pentru prezidențiale care nu-l plasează pe Nicolae Ciucă în poziția de favorit.
Nicolae Ciucă este produsul competiției dintre Ludovic Orban și Florin Cîțu, soldată cu plecarea lui Orban din PNL și marginalizarea lui Cîțu.

Ca prim ministru și proaspăt lider al partidului, generalul a acceptat pactul cu PSD. Electoratul conservator nu privește nici acum cu ochi buni alianța cu PSD. Dovadă multele dispute de la nivelul organizațiilor județene și din București.

Această situație stranie, aliați la guvernare, adversari în alegerile locale, ar putea conduce la un ridicat grad de absenteism la alegerile din 9 iunie.
Intensificarea atacurilor pe ultimele zile, de asemenea, s-ar putea să nu fie pe palcul alegătorilor. Mai degrabă atenția alegătorilor ar putea fi atrasă de mesajelele pozitive.

Publicul pare să fie mai interesat de programe, de fapte concrete decât de înjurături reciproce.
Dar poate că pentru ultima săptămână de campanie fiecare partid, fiercare candidat are planul lui secret. Vom vedea.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Sigla Informatia Zilei

Surpriza lui Băsescu

Asculta acest articol Nu-i pentru cine se străduiește, este pentru cine se nimerește. Sau doi se bat și al treilea

Sigla Informatia Zilei

Enclavizarea colegiilor

Asculta acest articol Pe măsură ce se apropie data intrării în campania electorală oficială se ascut săbiile. În primul rând

Dai în vouchere, dai în turism

Fără să putem numi “Reformă” iniţiativa primului ministru Marcel Ciolacu este meritorie în sine. Adică omul vrea, dar nu se poate. O dată se opune sistemul, altădată PNL, întotdeauna oamenii din sectorul propus a fi revăzut, revizuit, restructurat, reorganizat, reconfigurat.