Image 1
Image 2

MODERNIZARE TRASEE

Vor atinge trenurile din Satu Mare viteze de 160 km/h?

Infrastructura feroviară din România are de suferit de ani buni. Suferința este extinsă până la nivelul județului Satu Mare. Dar în ultima perioadă apar informații despre tot mai multe proiecte de modernizare.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

CFR Infrastructură, prin intermediul Regionalei Cluj, a scos la licitație trei contracte de electrificare a liniilor de cale ferată pe traseul strategic Arad-Oradea-Satu Mare-Jibou-Dej. Contractele vizează realizarea studiilor de fezabilitate și reprezintă o investiție semnificativă în dezvoltarea sectorului feroviar din regiune.

 

De precizat că limita de viteză pentru toate trenurile din România este de 160 km/h. Însă singura rută pe care trenurile pot circula cu o asemenea viteză este București–Constanța. De asemenea, pe rutele București–Floresti Prahova și Km 614-Arad-Curtici se poate circula cu 140 km/h. Pe restul liniilor viteza maximă este de 120 km/h.

 

Detalii ale licitației

 

Conform informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), citate de economedia.ro, cele trei loturi incluse în licitație sunt:

 

Lot 1: Arad – Oradea pe linia 328, pe intervalul Boiu Bihor (limita SRCF Cluj km 68+000) – Oradea. Electrificarea va acoperi secțiunea Boiu Bihor-Oradea, iar valoarea contractului este estimată la 6 milioane de lei.

 

Lot 2: Oradea – Carei – Satu Mare, pe linia 400. Pentru electrificarea acestei linii, CFR estimează un cost de 13 milioane de lei.

 

Lot 3: Satu Mare – Baia Mare – Jibou – Dej, pe liniile 401 și 412. Acesta reprezintă cel mai amplu proiect din cadrul licitației, având o valoare de 20 de milioane de lei.

 

Una dintre condițiile esențiale ale acestor contracte este clauza suspensivă, care impune ca semnarea lor să fie posibilă doar dacă se asigură sursa de finanțare necesară implementării proiectelor.

 

Electrificarea acestor trasee va aduce numeroase beneficii, inclusiv reducerea timpului de călătorie, creșterea eficienței energetice și îmbunătățirea generală a serviciilor feroviare. Modernizarea infrastructurii feroviare în această regiune va contribui la dezvoltarea economică și la consolidarea legăturilor de transport între orașele implicate.

 

Până la data de 19 decembrie 2023, companiile interesate pot depune ofertele pentru aceste contracte. Criteriul de selecție va include și un punctaj legat de preț, reprezentând 40% din evaluarea finală.

 

Prin această inițiativă, CFR Infrastructură aduce o contribuție semnificativă la modernizarea infrastructurii feroviare din regiunea Satu Mare, susținând o dezvoltare durabilă și eficientă a sistemului de transport pe calea ferată.

 

CITEȘTE ȘI:

Gara din Dej se modernizează, nu şi cea din Satu Mare

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with