Image 1
Image 2

ECONOMIE ȘI AUSTERITATE

2024 va fi anul reducerilor de personal la munca de birou

Un val de austeritate în economie afectează în special locurile de muncă de birou. Nu este doar o reacție la criză: administrațiile companiilor sunt considerate prea lente și urmează să fie digitalizate și reduse.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Companiile din întreaga lume sunt amenințate cu pierderea a mii de locuri de muncă ca urmare a noilor programe de austeritate. În ultimele săptămâni, numeroase companii au anunțat planuri noi sau extinse pentru o mai mare eficiență și reduceri de costuri.

Administrațiile companiei, în special, sunt afectate de acest lucru și uneori sunt reduse drastic. Același proces de reducere drastică se va întămpla în instituțiile de stat. Guvernale nu mai au bani să susțină personalul existent, iar tehnologizarea contribuie la automatizarea și arhivarea datelor mult mai rapid și ieftin.

Experții explică acest fenomen prin trei factori:

1. Companiile reacționează astfel la slăbiciunea economică continuă, la presiunea în creștere a costurilor care rezultă și la schimbările tehnologice de pe piețele lor.

2. Companiile se simt încetinite de munca birocratică și ierarhică în administrația companiei și se restructurează radical.

3. Cu noile tehnologii digitale, cum ar fi inteligența artificială, companiile își pot eficientiza procesele și pot economisi din activități simple.

Presiunea asupra profiturilor este deosebit de mare în industriile prelucrătoare și este în creștere de luni de zile,  constată la unison companiile de consultanță, care la rândul lor simt asuteritatea econimică.

Expertii cu experiență în restructurare observă: „Companiile fac acum următorul pas în reducerea costurilor. Tăierile devin din ce în ce mai profunde.  –  Administrația publică a fost mult timp considerată  „ o vacă bună de muls” și este acum pe cale să fie sacrificată.

Dacă la început companiile au făcut economii la bugetele de călătorii, la costuri de consultanță și înghețarea angajărilor, pe măsură ce criza progresează, accentul se pune acum pe costurile de personal.

Potrivit unui sondaj Atradius, un asigurator internațional de credite, la nivelul UE, 88% dintre companii apreciază perspectivele de dezvoltare economică în anul următor ca fiind destul de sumbre. Majoritatea dintre ei se așteaptă la stagnare sau chiar recesiune.

De exemplu compania Volkswagen negociază în prezent cu reprezentanții angajaților un pachet masiv de economii în valoare de zece miliarde de euro. Detaliile ar trebui finalizate înainte de Crăciun. Un lucru este clar: „Va trebui să ne descurcăm cu mai puțini oameni”, a spus șeful mărcii VW, Thomas Schafer.

Acest lucru este valabil mai ales în zona indirectă, adică în administrație. Costurile cu personalul acolo ar trebui reduse cu 20%. Adică una din cinci persoane va pleca, de preferință prin pensionare anticipată. Aceeași situație este și la alte firme din domeniul auto, Continental, Merck, Lanxess, Bosch.

La Bosch sunt în discuție reducerea cu 1500 de persoane. Motivele sunt economia globală persistentă slabă și nevoile de angajare în schimbare ca urmare a trecerii la noi tehnologii de mobilitatea electronică. Și aici în primul rând sunt afectate locurile de muncă a personalului de birou. De remarcat că sprijinul de la stat constă prin introducerea de muncă la normă redusă.

Nu doar criza determină reducerea de posturi de birou, ci și digitalizarea care tinde să înlocuiască activitățilemanuale.  Procesarea facturilor, care se face în prezent de milioane de angajații din companii se va face prin procese de digitalizare.

20 până la 30 la sută din activitățile manuale, în forme clasice sau contabilitate, ar putea fi automatizate. Soluțiile cu inteligență artificială vor revoluționa munca administrativă cu ajutorul automatizării.

Sub presiunea mediului de afaceri celași proces de accelerare a automatizării va trebui urmat și de instituțiile publice, de toate guvernele.

Majoritatea companiilor industriale mari sunt blocate într-un model de operare învechit care se bazează în esență pe ierarhii și birocrație.

Există în medie 12 niveluri de ierarhie între directorul general și client. Acestea vor trebui reduse la jumătate.

Actuala formă organizațională este prea complexă, spun experții. Noile tehnologii vor lua singure decizii.

“Statul prea complex și prea scump” spune un expert, dar pe urma restructurării din companii va fi obligat să urmeze aceeași cale. Schimbarea în anul 2024 va fi uriașă.
CITEȘTE ȘI:

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with