Image 1
Image 2
Acasa
Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Înaintea începerii campaniei electorale preşedintele Băsescu a trasat direcţiile dezbaterilor somându-i pe participanţi să abordeze subiecte serioase. Primul care nu a respectat, şi chiar a uitat de regulile trasate, este chiar iniţiatorul. După zece zile de muncă politică putem afirma că asistăm la o campanie electorală deturnată. Principalii autori sunt preşedintele, premierul, urmaţi îndeaproape de liderii partidelor politice.

Traian Băsescu se ocupă de Victor Ponta. Preocuparea ambilor politicieni este să se facă mincinoşi, hoţi, corupţi. Preşedintele îmbracă tricoul cu însemnele PMP, premierul îl ameninţă cu puşcăria. Unul îl acuză pe celălalt că a luat ilegal moşia Nana, altul îi răspunde că este marioneta baronilor locali. Lista injuriilor este nesfârşită, şi nu va fi epuizată până în 25 mai.

Nu doar cei doi oameni care ocupă cele mai înalte funcţii în stat se bălăcăresc reciproc. Harababura este generală. În plină campanie electorală pentru europarlamentare, Crin Antonescu s-a gândit la o moţiune de cenzură. Este tot o deturnare a campaniei. Nici alţii nu sunt mai buni. Caravanele care umblă prin ţară promit câte-n lună şi-n stele. Acum este momentul să se facă drumuri, poduri, şosele de ocolire. Ca şi cum politicienii înşişi ar face acele lucruri din banii proprii. Realitatea este că fiecare guvern nu are altă preocupare decât să adune taxe şi impozite, iar ceva din sumele strânse să împartă pe ici, pe colo, ca şi când le-ar aparţine. Uită să spună că aparatul greoi al statului consumă cea mai mare parte. Doar patru milioane de oameni lucrează în această ţară, din care peste un milion sunt la stat, adică nu produc, doar consumă.

Ce să spună bieţii europarlamentari, sau euroi-parlamentari, cum le spunea cineva, apropo de faptul că au 35.000 de euro pe lună

Ei nu fac decât să urmeze linia trasată de partidele din care fac parte. Câte un rătăcit mai vorbeşte despre importanţa Parlamentului European, dar din când în când mai trage şi el o înjurătură la adresa adversarilor.

Campania prezidenţială de asemenea tinde să îngroape cu totul temele europene. Din păcate din nou trebuie să dăm exemplul negativ al preşedintelui Băsescu. El a desemnat-o deja pe Elena Undrea preşedinte, iar pentru domnia sa a prezervat funcţia de prim ministru. În cealaltă tabără Victor Ponta este privit şi primit ca un preşedinte, nu ca un prim ministru în funcţiune.

Practic, din cauza funcţiilor pe care le deţin, întreaga campanie se centrează pe acţiunile preşedintelui şi premierului. Transformaţi în agenţi electorali, dictează temele de campanie. Nana, baronii, mogulii, atacurile la persoană şi ce mai pică. Partidele, echipele de campanie propriu-zise nu se văd la televizor. Ele acţionează în teritoriu, stau de vorbă cu oamenii, împart pliante, îşi denigrează adversarii.

Despre locul şi rolul Parlamentului European se discută, însă în spaţii închise, la simpozioane plicticoase, în faţa unui public restrâns.

Greul campaniei cade tot pe umerii organizaţiilor judeţene, a primarilor, a organizaţiei de tineret. Mass media, mai mult decât cu ocazia altor alegeri, joacă un rol esenţial. PMP, de pildă, s-a ridicat doar prin mijlocirea presei. Alte partide, cum ar fi PNŢCD, au căzut datorită ignorării sale de către mass media.

Ciornă automată

Mai degrabă bulibăşeală decât reformă

După 33 de ani de la căderea regimului comunist, de la renunţarea la economia planificată, România s-a trezit în faţa a 16.000 de instituţii ordonatoare de credite. Adică împărţitoare de bani.

Cart