Image 1
Image 2

AMENIȚARE PENTRU MODELE

Casele de modă  protestează împotriva Inteligenței Artificiale

Casele de modă  protestează împotriva Inteligenței Artificiale
Casele de modă și fotografii cer reglementări  care să protejeze modelele, astfel încât mărcile și agențiile să nu folosească AI pentru a crea replici digitale fără consimțământul lor.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Săptămâna trecută, lumea modei s-a întâlnit în New York City pentru New York Fashion Week (NYFW). Evenimentul bianual a sărbătorit cele mai bune din industrie și a prezentat cele mai tari tendințe pentru sezon. NYFW este un eveniment care aduce  masiv de bani pentru oraș și pentru industria modei în general. În medie, evenimentul aduce 600 de milioane de dolari anual.

 

Casele de modă  protestează împotriva Inteligenței Artificiale
Casele de modă  protestează împotriva Inteligenței Artificiale

 

 

Dar, indiferent de valoarea economică și culturală  pe care o aduce evenimentul, acesta este umbrit de aceeași amenințare existențială care lovește sectoare precum media și tehnologia – inteligența artificială erodează locurile de muncă existente și limitează oportunitățile de muncă în viitor. În spatele strălucirii se află aceleași temeri care au dus în mare parte la grevele Writers Guild și Screen Actors Guild în ultimul an – protecție față de asemănarea cuiva.„Când corpul tău este afacerea ta, ca imaginea ta să fie manipulată sau vândută fără permisiunea ta este o încălcare a drepturilor tale”, a declarat Sara Ziff, fondatoare și director executiv al Model Alliance, într-un comunicat.

 

 

Yve Edmond este un model din New York. Ea spune că, din cauza noii ere a modelării bazate pe inteligență artificială, există mult spațiu pentru exploatare.

 

 

Casele de modă  protestează împotriva Inteligenței Artificiale
Casele de modă  protestează împotriva Inteligenței Artificiale

„Există unii oameni din industrie cărora li s-a scanat corpul sau fotografiile care au fost colectate cu ei de-a lungul anilor au continuat să-și creeze sinele virtual, dar nu au nicio proprietate. Nu au nicio pretenție la asta”, a spus Edmond pentru Al Jazeera.

 

 

Ea este îngrijorată că acest lucru ar putea submina oportunitățile de muncă pentru modele în viitorul apropiat.

 

 

Casele de modă  protestează împotriva Inteligenței Artificiale
Casele de modă  protestează împotriva Inteligenței Artificiale

 

„Ca modele, imaginea noastră, măsurătorile noastre, postura noastră, forma corpului nostru este marca noastră. În multe cazuri, cineva preia proprietatea asupra acelei mărci fără știrea noastră și fără compensația noastră. Concurăm literalmente împotriva noastră pe piață”, a adăugat Edmond.

 

 

Edmond se numără printre multele modele dornice de reformă și face forță pentru Fashion Workers Act în statul New York. Printre alte modificări mai mari, ar oferi noi garanții care ar proteja modelele de clienții care ar putea încerca să-și folosească imaginea fără permisiunea lor. Actul ar cere ca modelele să dea consimțământ clar în scris pentru orice replică digitală a asemănării lor.

 

 

Casele de modă  protestează împotriva Inteligenței Artificiale
Casele de modă  protestează împotriva Inteligenței Artificiale

 

De asemenea, ar cere clienților să sublinieze modul în care intenționează să-și folosească imaginea. Mintea din spatele legislației este Alianța Model.

 

 

„Am introdus Fashion Workers Act pentru a crea protecții de bază a muncii pentru modelele și creatorii de conținut care lucrează într-o industrie care funcționează în mod infam fără supraveghere. Folosirea greșită a IA generativă prezintă o nouă provocare și nu putem permite ca aceasta să nu fie reglementată”, a spus Ziff, de la The Model Alliance.

 

Casele de modă  protestează împotriva Inteligenței Artificiale
Casele de modă  protestează împotriva Inteligenței Artificiale

Proiectul de lege elaborat de senatorul de stat Brad Hoylman-Sigal ar schimba modul în care funcționează industria modei într-unul dintre cele mai emblematice orașe ale modei din lume, rivalizând doar cu orașe precum Paris și Milano.

 

 

Modelele susțin că acest lucru i-ar proteja, de asemenea, de semnarea unor contracte neloiale atunci când alternativa este lipsa de muncă.

 

 

Dacă ar fi adoptată, ar fi o lege la nivel de stat, dar ajută la pregătirea terenului pentru un impuls mai global.

 

 

Pe măsură ce utilizarea inteligenței artificiale se răspândește în sectoare, de la mass-media la servicii pentru clienți, liderii de afaceri susțin că va ajuta la îmbunătățirea fluxului de lucru și va ajuta ca locurile de muncă ale lucrătorilor să devină mai ușoare cu ajutorul noilor instrumente.

 

 

Cu toate acestea, acest lucru nu s-a reflectat în date. Potrivit unui sondaj din noiembrie de la Resume Builderm aporximativ o treime dintre liderii de afaceri spun că AI va duce la concedieri în acest an.

 

 

Acestea sunt unele dintre preocupările care izbucnesc în mod global, deoarece AI reprezintă o amenințare existențială prin subminarea oportunităților de muncă din întreaga lume, în special pentru comunitățile de culoare.

 

 

Modele precum Bovell au luptat pentru mai multă incluziune în modă și și-au exprimat această îngrijorare.

 

 

„Veți avea companii care profită de toate sacrificiile modelelor umane reale și, în schimb, generează identități diverse, la început”, a spus Bovell.

 

Exact asta s-a întâmplat cu Levi Strauss anul trecut. Brandul a lansat un parteneriat cu compania olandeză LaLaLand.ai, care permite modele personalizate generate de AI. Într-un comunicat, compania a spus: „Lalaland.ai folosește inteligența artificială avansată pentru a permite mărcilor de modă și comercianților cu amănuntul să creeze modele hiperrealiste pentru fiecare tip de corp, vârstă, dimensiune și nuanță a pielii. Cu aceste avatare care includ corpul, compania își propune să creeze o experiență de cumpărături mai incluzivă, personală și durabilă pentru mărcile de modă, retaileri și clienți.”

 

 

Mișcarea a fost întâmpinată cu reacții publice, iar criticii s-au referit la ea ca fiind problematică și rasistă. Compania de îmbrăcăminte și-a actualizat ulterior declarația.

 

 

„Nu ne reducem planurile pentru ședințe foto live, utilizarea modelelor live sau angajamentul nostru de a lucra cu diverse modele. Povestirea autentică a făcut întotdeauna parte din modul în care ne-am conectat cu fanii noștri, iar modelele și colaboratorii umani sunt esențiale pentru această experiență.”

 

 

Unele companii scot complet modelele din imagine. În ultimul an, atât Vogue Brasil, cât și Vogue Singapore au inclus modele generate de AI pe coperțile lor respective în locul modelelor umane.

 

 

Companii precum Deep Agency au creat modele generate de AI pentru a modela haine. Danny Postma, cel care a realizat instrumentul, a declarat într-o postare pe platforma de socializare cunoscută acum sub numele de X că va ajuta pe marketerii și pe cei care influențează rețelele sociale.

 

 

Criticii au spus că conceptul a fost profund lipsit de etică și a subminat munca atât pentru modele, cât și pentru cei implicați în proces, cum ar fi fotografii.

 

 

Se caută soluții pentru a-i ajuta pe toți cei care și-ar pierde locul de muncă dacă o tehnologie ca aceasta va reuși să câștige mai mulți bani decât profesioniștii. Oameni lipsiți de talent. fără experiență în arta fotografică,  au creat deja  o serie de produse AI.

 

 

 

Citește și:

 

Inteligența Artificială depistează vinurile contrafăcute

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with